A harmadik csoportba tartoznak azok a megoldások, melyek különböző képpen oldják meg akár a szelepek változtatható méretű nyitását, illetve a nyitás időzítését, akár a bütykös tengelyek relatív elforgatását, hogy előbb vagy később nyissák a szelepeket.

Ennél a megoldásnál egyazon a bütyök tudja jobban vagy kevésbé kinyitni a szelepet attól függően, hogy az L alakú alkatrész be van-e dugva, vagy nincs:

Itt a picike sárga rudacska ki- vagy behúzása oldja meg ugyanazt a funkciót:

A szelepek nyitásának időzítését és időtartamát elektromos árammal vezérlik:

.
.
Itt a bütykös tengelyre nem mereven van felszerelve a lánchajtáshoz szükséges fogaskerék, hanem egy olyan toldalék van a végén, aminek a belsejében egy piros dugattyút lehet eltolni (zöld) olajnyomással. A kék házban a a hornyolás tenegelyirányú, de a bütykös tengely vége ferde hornyolású, ezért a poros dugattyú batra tolásakor a bügykös tengely a fogaskerékhez képest elfordul:





Az előző megoldást mind a szívó-, mind a kipufogó szelepeket nyitó bütykös tengelyre lehet alkalmazni, de van olyan meoldás is, amelyik mindkét bütykös tengelyt egyidejűleg állítja, igaz, mindkettőt egyszerre sietteti vagy késlelteti.






 Itt a lökethossz 0 és 9,7 mm között fokozatmentesen változik a terheléstől függően. Ennek eredményeként nincs szükség gázpedállal mozgatott fojtószelepre, annak funkcióját a lökethossz szabályozása veszi át.


 
 

Egyszerű és olcsó megoldás: a szeleplökő hosszának a változtatása. A bütyök fölé beiktatott szerkezet az oda vezetett olaj nyomásától függően lehet hosszabb vagy rövidebb. Ennek hatására a szelepnyitás mértéke változtatható két szélső érték között. Az egyik érték lehet zérus. Olyankor a szelep egyáltalán nem nyit. 
 
 


A vezérműtengely fázisállításának a lehető leggyorsabban kell végbemennie, hogy tranziens motorüzemben is az optimálishoz közeli állapotban álljanak a vezérműtengelyek a főtengelyhez képest. Az SHW puffer tartállyal ellátott rendszere egyszerűen szerelhető, gyors és pontos működésű. A folyamatosan változtatható vezérműtengely-fázisállítás nemcsak az ideális hengerfeltöltésre, esetleg belső kipufogógáz-visszavezetésre, hanem a termodinamikai kompresszió- és expanzióarány változtatására is alkalmas.