Ha a képeket eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.


Az Opel főnöke, Carl-Peter Forster: „Más márkáktól akarunk vevőket elhódítani”

Innovatív üzleti autó – az új Opel Signum

• Az új Vectra elegáns csúcsmodellje sajátos karosszériával
• A beltér különleges változtathatósága és kényelem hosszabb tengelytávon
• Erős motorok és fejlett technológia kiváló vezetési dinamikához

Az Opel új kategóriát teremt Vectra modelljének új változatával. Az Opel most mutatja be az első képeket a 2003. márciusában a Genfi Autószalonon debütáló Signumról. Különleges, nyújtott karosszéria dizájnjával, nagyon flexibilis hátsó ülésmegoldásával, különleges felszereltségével és úttörő új technológiák alkalmazásával az Opel Signum áttöri a hagyományos osztályhatárokat és egy teljesen új piacot nyit. 

Az Opel Signum stílusos megjelenés, kiváló vezetési dinamika és egyéni kényelem kombinációja a beltér különleges flexibilitásával. Az arányok szintén szokatlanok: bár a jármű 4636 milliméteres teljes hossza csak 40 milliméterrel hosszabb a négyajtós Vectráénál a 2830 milliméteres tengelytáv teljes 130 milliméterrel nagyobb. A karosszéria túlnyúlása hátul ennek megfelelően rövid és a magasság is csak kicsit nagyobb. Az új Opel Signum eltéveszthetetlen karaterét  már a speciálisan tervezett orrész is mutatja, de a kép az oldalsó nézettel, a  kupolaformájú hátsó ablak lekerekített végével és a széles C oszloppal teljesedik ki.

Carl-Peter Forster az Opel elnök-vezérigazgatója sokat vár az új modelltől: „A Signum az Opel üzleti autója – ez egy egyedi autó, amely igényes vezetők számára készült, akik sokat várnak az autó dinamikájától, dizájnjától, minőségétől és megjelenésétől, és akik egyéniségüket és életstílusukat kívánják hangsúlyozni. Meg vagyunk győzödve arról, hogy az új Signum azok figyelmét fogja felkelteni, akik eddig más márkák autóit vezették, és nem is gondoltak egy Opel vételére."

Az új Opel Signum egyik fő attrakciója innovatív ülésrendszere, amely két- illetve háromüléses konfigurációban is használható. A hosszú tengelytávnak köszönhetően a Signum egy nagy luxusautó terét és komfortját nyújtja. Ha kívánják, a hátsó ülés utasai a két különálló hátsó ülést 130 milliméterrel hátrébb tudják tolni a maximális lábtér eléréséhez. A háttámla 28 fokos szögben dönthető, ezzel egy „business class” repülőgép ülés kényelmét nyújtva. A három hátsó ülést előre hajtva teljesen sima felületű rakteret kapunk. Ezzel a kialakítással a raktér kapacitása több, mint 1400 liter. Öt üléssel a raktér 480 literig növelhető a hátsó ülések helyzetétől függően.

A világon először: Multifunkcionális „ Utazási Asszisztens”

A hátsó ülések ennél sokkal többet tudnak. Az Opel mérnökei a középső hátsó ülést különösen változtathatónak tervezték. Amikor az üléstámla előre van hajtva és az üléspárna is elöre van döntve, egy rendkívül praktikus tároló konzol alakítható ki. A kárpitozott üléstámla felső részének lehajtásával a két szélső hátsó ülés utasa egy kényelmes karfát kap. Azok, akik dolgozni, játszani akarnak hátul, egy italt vagy esetleg egy kis harapnivalót élvezni, örömmel fogják üdvözölni az „Utazási Asszisztenst”.  Ez a két szélső hátsó ülés közé van beépítve és két kihajtható tálcát, pohártartót, egy kis hütőszekrényt,  szemétkosarat, elektromos csatlakozót, egy hordozható  DVD lejátszó dokkolót és az audio rendszernek a hátsó üléseken ülők számára külön kialakított irányító rendszert tartalmaz.  Mindezek az intelligens megoldások hasonlóak a korszerű repülőgépeken találhatókhoz – ugyanúgy, mint a kisebb tárgyak őrzésére kialakított fej feletti tárolók. A Signumban egy tetőre szerelt konzol található, amelyben olvasólámpa van a  hátsó utasoknak, valamint öt rakodó hely, amely a szokásosnál lényegesen több rakteret biztosít miközben új, sajátos kinézetet biztosít a beltérnek.

Az Opel Signummal bevezetendő újdonságok egyike a három új ECOTEC motor. Az Opel  eső közvetlen befecskendezéses 2.2 literes benzinmotorja, 114 kW/155 LE teljesítménnyel, a 2.0 literes turbófeltöltésű 129 kW/175 LE-s motor, és a  3,0 literes V6 common-rail dizel, 130 kW/177 LE teljesítménnyel. Ezek az eröforrások az Interaktív vezetési rendszerrel (Interactiv Driving System – IDS) együtt kiváló vezetési élményt nyújtanak. További újdonság az adaptiv első lámpa bi-xenon fényszórókkal valamint az ortopédiailag optimalizált és légkondicionált első ülések amelyeket, nyolcféleképpen lehet állítani.  Ezek a csúcstechnológiát képviselö innovatív tulajdonságok- amelyek nagymértékben segítik a koncentrált, figyelmes vezetést – általában csak luxus autóban találhatók.

Carl Peter Forster kiemelte, hogy a Vectra család harmadik tagja fontos stratégiai szerepet fog játszani: „ A Signum, csakúgy, mint az új Meriva kompakt egyterű is jó példája  a jövőbeni  Opel gépkocsikat jellemző úttörö megoldásoknak, amelyek fontos elemei a dinamikus és kifejezö dizájn valamint a rugalmas és sokoldalú belsö tér. A jövö Opel modellpalettájának negyven százaléka alapul majd innovativ, új koncepciókon, amellyel az Opel ledönti a konvencionális és újszerü autók közötti falakat. A Signum ebben a tekintetben is üzenet az autós világnak."

De ismerkedjünk meg a Vectra család történetével: Commodore, Monza, Calibra, a dicső ősök