Az új Opel Coupé Turbo:
erõs és komfortos sportkocsiElegáns 190 lóerõs csúcsmodell, rendkívüli menetteljesítményekkel
(Rövidített szöveg) Teljes szöveghez
Ha nem Netscape-et használ, akkor a fotós ablakot majd nyissa ki teljes képernyõsre a gombbal.Rüsselsheim. Az Opel kupé-sorozatának csúcsváltozata különösen sportos turbómotorral rajtol idén õsszel. Az új 2.0 literes ECOTEC 140 kW/190 LE teljesítménye a felsõ kategóriás sportkocsik dinamikáját adja: az Opel Coupé Turbo mindössze 7,5 másodperc alatt gyorsít álló helyzetbõl 100-ra, és 245 km/óra csúcssebességet ér el. A DSA-sportfutómûvet (Dynamic SAfety) ehhez a potenciálhoz hangolták. Az 1.8 illetve 2.2 literes motorral felszerelt egyéb kupé-variánsoktól eltérõen feszesebb rugó és lengéscsillapító, szélesebb nyomtáv, 17 colos kerék, valamint erõsített fékrendszer tartozik hozzá. Az elektronikus menetstabilizáló (ESP) az alapfelszerelés része. Az erõs, gazdag felszerelésû Coupé Turbo alapára csupán 47.900 márka.
Az új csúcsmotor fénypontja az integrált turbórendszer, amelyben a kipufogó csonkot egyetlen modulban foglalták össze a turbonaházzal és egyéb alkatrészekkel. Ennek következtében rövidebbek az áramlási útvonalak, kompaktabbak a méretek, kisebb a tömeg, sõt a hõveszteség csökkenése következtében jobb a hatásfok. A végeredmény élénk reagálás és kiváló rugalmasság, amire jellemzõ, hogy a négyszelepû motor 250 newtonméteres nyomatékmaximuma szinte az egész fordulatszám-tartományban, 1.950-tõl 5.300-ig rendelkezésre áll. Sima mûködésrõl a rezgéseket és zajokat kompenzáló két kiegyensúlyozó tengely gondoskodik.
A Bertone céggel közösen kifejlesztett autó gazdasági és környezetvédelmi szempontból is mércének számít. A 100 kilométerenként mindössze 8,9 liter szuperbenzin fogyasztás (MVEG szabvány szerint) kellõen igazolja a motor hatékonyságát és a karosszéria áramvonalasságát (cw = 0.28). Az elõ- és fõkatalizátorból álló, rendkívül hatásos kipufogógáz-utánkezelésnek köszönhetõen a környezetvédelmi besorolás Euro 4-es. A mûszaki haladást jelzi a szokatlanul kis karbantartási igény is: akárcsak az Opel többi kupéjának és sok egyéb személyautó modelljének esetében, az olajcsere és a szervizperiódusa 30.000 illetve 60.000 kilométer.
A Turbo-Coupé nem csak mûszakilag érdekes, hanem szemrevaló is. A többi kupé-változat sötétített hátsó lámpái és krómozott hátsó díszléce mellett a különleges 17-colos kerék, a 215/40 R 17 W gumiméret, az oldalt és hátul látható Turbo-felirat és a krómozott kipufogóvég teszi felismerhetõvé. Az Europablau kék színárnyalat kizárólag a csúcsmodellhez rendelhetõ. Nem akármilyen látvány a motorház sem, ahol tudatosan mellõzték a technikát eltakaró burkolatokat. Belül alumínium-hatású váltókar és küszöbléc, puha tapintású kézifék-kar, valamint a kárpithoz illõ, színkombinációs bõr kormánykerék jellemzi a Turbo modellt, amelynek alapfelszerelésébe sportülés, klímaberendezés, CD-lejátszós audiorendszer, fedélzeti számítógép, automatikus sebességszabályzó, és riasztóberendezés tartozik. Az attraktív kínálatot nagyteljesítményû szórakoztató berendezés egészíti ki, például integrált navigációs készülékkel, CD-váltóval vagy mobiltelefon kihangosítóval kiegészítve.
Komplett a biztonsági felszerelés is, amely többek között tartalmazza az elsõ ülések aktív fejtámláját, az Opel által szabadalmaztatott pedálkiakasztó rendszert, a front- és oldallégzsákokat, az elsõ övfeszítõket, valamint a minden ülésen hárompontú (elöl állítható magasságú) biztonsági övet.
Az új turbómotor mellett az Opel Coupé két további korszerû négyszelepû ECOTEC benzinessel is kapható: a szintén Euro 4 besorolású 2,2-literes könnyûfém gép 108 kW/147 LE teljesítményû, és automatikus váltómûvel is megrendelhetõ, ezenkívül rendelkezésre áll az immár 92 kW/125 LE leadására képes 1.8 16V alapmotor (Euro 3/D4) is.
Ha a teljes (nem rövidített) szöveget akarja olvasni, kattintson ide.
OPEL
Opel Hungary / Opel Southeast Europe
Sajtóinformáció
2000. november