Tudod, hogy
milyen a szincerus ateista?
Sokféle ateista van. A szincerus
ateista nem tagadja az istent (isteneket), de a saját filozófiáját,
világnézetét nem az istenben, hanem az emberben, a
jóakaratú, szabad emberben, azaz az igaz
emberben, a homo
sincerus-ban (ismerkedjen
meg vele!) való hitre építi, tiszteletben
tartva minden más hitet, vallási vagy politikai világnézetet, amennyiben
az nem akar ártani a jóakaratú, szabad embernek. A szincerus ateista tehát
nem istentagadó, egyszerűen "csak" istentelen, az ateista szó eredeti értelmében.
A szincerus ateista nem kérkedik
azzal, hogy ateista, hogy nem hisz az istenben, mert azzal mások
érzéseit sértheti. A szincerus ateista nem provokál vitát az isten létéről,
ilyen vitába nem bocsátkozik sem az istenhívőkkel, sem az "erős" (istentagadó)
ateistákkal. Ha kérdik, csak azt mondja el, hogyan él isten nélkül:..
A szincerus ateista (is) hisz abban, hogy a világ végtelen mind
időben, mind térben. A világ időben örökkévaló, nem csak előre, hanem "hátrafelé"
is: az örökkévalóságnak nincs vége, de kezdete sem volt.
A világ a térben is végtelen: sem fizikailag, sem logikailag nem
lehet a végére érni, mert minden után van még valami (a világűrben kifelé,
az atomban befelé!). A világ mind időben, mind térben folytonosan alakul
(egyedül a változás állandó). Hisz abban, hogy a világmindenség megvolt,
megvan és meglesz természetfölötti hatalmak nélkül. Ugyanakkor tudja, hogy
az emberek egy része mélyen hisz a világteremtésben, de a szincerus ateista
azt személyes ügynek tekinti, ezért nem vitatkozik rajta.
A szincerus
ateista (is) materialista. A Földön jár, nem csak fizikailag, de
lélekben
is: hisz a tudatban, a gondolkodásban, az érzésekben, érzelmekben
stb. is, mint az anyagi folyamatok különleges, fejlett formáiban, melyek
közül a legbonyolultabb, legfejlettebb jelenség a lélek. Ebből következik
azonban, hogy ezek a jelenségek - például a lélek - nem léteznek anyag
nélkül, azaz ember nélkül. Ugyanakkor tudja, hogy az emberek egy része
mélyen hisz az emberi testtől elvonatkoztatott lélekben, de a szincerus
ateista azt személyes ügynek tekinti, ezért nem vitatkozik rajta.
Mivel a szincerus
ateista is - mint minden ateista - az emberben való hitre építi filozófiáját,
ezért tetteiért maga vállal felelősséget, nem kér feloldozást bűneiért,
megbánása esetén legfeljebb embertársaitól kaphat bocsánatot. A szincerus
ateista (is) szilárd erkölcsi alapon áll, amit a szincerizmusban
talált meg, melynek elemei - vagy azok többsége - természetesen megtalálhatók
majdminden erkölcsrendszerben, így a valláserkölcsben is. A
szincerus ateista éppen ezért nem sajátítja ki a szincerizmust, de minden
eszközt megragad, hogy a homo sincerus (igaz
ember) eszméjét, a szincerizmust
hírdesse, főleg azok körében, akik semmilyen
erkölcsi-világnézeti
hatás alatt nem állnak. |
...
A szincerus
ateista békés egymásmelletti élésre törekszik mind a hívőkkel, mind az
"erős" (istentagadó) ateistákkal, és szoros együttműködésre azokkal a "gyenge"
(istentelen) ateistákkal, akik ugyan nem a szincerizmust vallják filozófiájuk
alapjának, de egyetértenek a fenti nézetekkel.
Ugyanakkor
megalkuvás nélkül harcol azon szervezetek (egyházak, pártok) ellen, melyek
kisajátítva a szincerizmusban is meglévő világnézeti alapokat, hívőiket,
híveiket minden eszközzel gátlástalanul befolyásuk alatt akarják tartani,
a nemhívők között pedig finom vagy dúrva "hittérítést" folytatnak - hatalmuk
megtartása érdekében.
Az ateistáknak
csak elvétve vannak szervezetei, "egyházai", nemzetközi szövetségei, ezért
szükség lenne az összefogásra, elsősorban a szincerus ateisták összefogására.
....A
szincerus ateisták összefogásának célja hármas legyen:
.....1.
A szincerizmus megvalósítása saját köreiben.
.....2.
A szincerizmus hirdetése, a jóakaratnak, mint a tiszta emberi kapcsolatok,
az erkölcs, a közmorál alapjának az erősítése - a gondolat- és az akaratszabadság
talaján - az emberek (főleg a fiatalok) gondolkodásában és tetteiben, más
szóval a szincerus ideál példaképül állítása.
.....3.
Az ateista (istentelen) szó negatív csengését pozitívra változtatni:
tudatosítani a köztudatban, hogy az ateistáknak is van hitük, saját erkölcsrendszerük,
a szincerus ateistáknak nem is akármilyen (szincerizmus)!
Az összefogás lehet spontán egymásra
találás (körökben, klubbokban stb.), ami idővel átalakulhat alulról építkező
társadalmi és/vagy politikai szervezetté (egyesületté, mozgalommá, szövetséggé,
"egyházzá", párttá stb.).
Ehhez tud segítséget nyújtani egy általunk
megfogalmazott alapszabály-szövegtervezet.
A szincerusok hitvallásának, a szincerizmus
alapelveinek fogalmazói - ebben a minőségben - nem szeretnének előtérbe
kerülni, nem kívánnak szervezők lenni, nem akarnak vezető szerepet vállalni,
mert úgy érzik, hogy erre nem alkalmasak, de támogatják az egymásra találást
fórumukkal,
ahol meg lehetne vitatni, hogy egyáltalán
- mennyire jó választás
egy ateistának a szincerizmus;
- milyen esélye van a
szincerus mozgalom elterjedésének akár az ateisták, akár a hívők között;
- hogyan, miként lehetne
a szincerizmus és a szincerus ateizmus "tanait" mélyíteni, kutatni, fejleszteni,
terjeszteni;
- kiknek, hogyan kellene
elindítani a szervezkedést;
- milyen szervezeti forma,
milyen szervezeti felépítés lenne a legalkalmasabb;
- milyen eszközökkel
lehet/szabad harcolni az emberek hitével, meggyőződésével hatalmuk védelme
érdekében visszaélő szervezetekkel (egyházakkal, pártokkal);
- milyen személyes kontaktusokra
lenne szükség a tagok között, az együttléteket (találkozókat, értekezleteket;
gyűléseket, tanácskozásokat, konzultációkat, vitadélutánokat, kritika-önkritika-estéket
stb.) mivel lehetne/kellene kitölteni stb.?
A fórumunk tehát nem az ateizmussal
akar foglalkozni általában, hanem egyetlen ateista irányzattal, a szincerus
ateizmussal, a szincerus ateisták összefogásával, szerveződésével, illetve
a maguknak kiválasztott világnézettel, a szincerizmussal,
a szincerizmus
fejlesztésének, terjesztésének a kérdéseivel.
Nagyon
kérjük fórumunk látogatóit, hogy az isten létével/nemlétével, a vallásossággal
kapcsolatos
témákban
ne kezdjenek, ne folytassanak vitákat!
Lásd még:
IGe
Első fogalmazás: 1998. december
31. Utolsó módosítás: 2005. április 27.
|