3,2 literes, soros, hathengerű a továbbfejlesztett Volvo XC90-ben
.
Az utóbbi három évben lépcsőzetesen - három új motorral - bővült a motorpaletta. A kompakt méretű és takarékos V8-ast (315 LE, 440 Nm), és a továbbfejlesztett öthengerű, részecskeszűrős D5 turbódízelt (185 LE, 400 Nm) most egy saját fejlesztésű, 3,2 literes soros hathengerű követi, mely az új Volvo S80-ban is bemutatkozik. Ez a motor ugyanakkora helyet foglal, és ugyanannyi hajtóanyagot fogyaszt, mint egy öthengerű. Anyaga nagyobbrészt alumínium, teljesítménye 238 LE, nyomatéka 320 Nm. Az öthengerű, 2,5 literes turbó kivételével az összes motorváltozathoz hatfokozatú Geartronic automatikus váltó és Instant Traction rendszerrel kiegészített összkerékhajtás jár. 

A szívóoldalon a szelepvezérlést VCT (változó állású vezérműtengely) és CPS (Cam Profile Switching) rendszerek határozzák meg. A CPS-ben a szívószelepek kétféle mélységben nyílnak, a motor fordulatszámától és terhelésétől függően. Kis szelepnyitásnál gazdaságosabban működik a motor, nagy szelepnyitásnál megnő az ereje. A VIS-ben (változó szívórendszer) a szívócső térfogata változtatható az aktuális vezetési helyzettől függően. 

A motor kis befoglaló méreteit úgy érték el, hogy a kiegészítő berendezéseket - a szervopumpát és a légkondicionáló kompresszorát - a motor mögötti térben, a váltó fölött helyezték el. Meghajtásukról fogaskerekek gondoskodnak, melyeket a főtengely hátsó része forgat. Ennek a megoldásnak READ (Rear End Ancillary Drive) a neve. A generátor közvetlen hajtású, és közvetlenül a motorblokkra szerelték. A rezgéscsillapítót, mely a hathengeres viszonylag hosszú főtengelyének rezgéseit csillapítja, a motorblokk belsejébe építették.

........ ...............

Aktív Bi-Xenon fényszóró - kanyarvilágítás
Sötétben és kanyargós utakon javítja a láthatóságot a Volvo Cars aktív Bi-Xenon világítása, melynek fényei követik az út vonalvezetését. Ennek lelke egy mikroprocesszor, mely számtalan paramétert mér és értékel, és ennek megfelelően szabályozza a fénysugár útját.  A fényszórók minden irányban tizenöt fokot, azaz összesen 30 fokot képesek elfordulni, és ezáltal képesek egy kanyargós út nagyobb szakaszának bevilágítására. Az energiafogyasztás csökkentése érdekében napfénynél nem működik a rendszer.

.....................................................
A BLIS segíti a vezetőt a helyzet uralásában
A Volvo XC90 felszerelései közé tartozik a BLIS (holttér információs rendszer). A BLIS a külső tükrökbe épített kamerák segítségével észreveszi, ha másik jármű tartózkodik a kocsi tükrének holtterében. Amennyiben ez történik, a megfelelő oldali tükörben fény jelzi a vészhelyzetet, ami segíti a vezetőt a helyes döntés meghozatalában. Így a vezető jobban tudja uralni a helyzetet.

Park Assist Camera - kiegészítő szem hátrafelé
A Volvo Cars által bemutatott Park Assist Camera észreveszi, ha valaki áll az autó mögött, és segít a parkolásban is. A fejlett rendszer révén a vezető nem csak hátrafelé lát, hanem tolatás közben jobban el is igazodik. A kocsi mögötti területet nagylátószögű kamera veszi fel. A képet a műszerfalba épített RTI képernyőre vetíti ki. A vezető olyan képet lát, amely a lehető legnagyobb területet mutatja a lehető legkisebb torzítással. A képernyőn segédvonalak is láthatók, melyek azt a területet határolják, amelyen belül kell a kocsinak végrehajtania a tolatási manővert. Ezek a segédvonalak a kormánykerék elfordításával változnak, és így segítik a vezetőt a helyes kormányzáshoz. A Park Assist Camera tökéletesen beleilleszkedik a kocsi funkcióiba, és várhatóan 2006 őszétől lesz kapható.