Egy autó, és ami mögötte van
A Volvo 3CC és a fenntartható mobilitás koncepciója
 

A 3CC koncepcióautót Sanghajban, október 12. és 14. között a Michelin Challenge Bibendum rendezvényén láthatta a nyilvánosság először. Megjelenése modern, és mégis összetéveszthetetlenül Volvo. A motorháztető alatt elektromos hajtáslánc található, mely a Volvo 3CC-t 135 km/óra végsebességre teszi képessé. 100 km/órára pedig körülbelül tíz másodperc alatt gyorsul fel a jármű - mindezt károsanyag-kibocsátás nélkül. 

3899 milliméteres hosszával, 1624 milliméteres szélességével és 1321 milliméteres magasságával méretei hasonlóak egy klasszikus, kétülésű sportkocsiéhoz. A hasonlóságok azonban itt véget érnek. A sportos megjelenésű jármű ugyanis meglepetést tartogat, mégpedig a különleges kettő-plusz-egy belső elrendezést. Ennek révén két felnőtt ülhet elöl, a különleges hátsó ülésen pedig egy felnőtt vagy két gyerek foglalhat helyet. 

Kompakt méretei ellenére a Volvo 3CC-t úgy tervezték, hogy organikus vonalvezetése és világos színei által tágasnak érződjön. A belső ergonómiát úgy alakították ki, hogy a vezető szeme testmérettől függetlenül mindig ugyanabban a pozícióban legyen. Ez, valamint az alacsony profilú A-oszlop, és a tető három átlátszó eleme nyitottság érzetét kelti. Amikor az ajtók felnyílnak, a lebegő műszerfal előresiklik a be- és kiszállás megkönnyítése érdekében. A különleges, mozgatható ülésrendszer is segíti a ki- és beszállást a hátsó sorba. Ezen kívül a pedálok is igény szerint állíthatóak. 

A biztonság és a könnyű építési mód érdekében a 3CC váza nagy szilárdságú acélból készült, a padlóelemek pedig kompozit szendvicsbetétekből. A karosszéria ragasztott borítása egyetlen darabból készült szénszálas héj. Ennek eredményeképpen a felépítmény igen merev. 

A mindenre kiterjedő szélcsatorna-kísérletek segítségével a 3CC esetében az új Volvo S40 modellnél harminc százalékkal jobb légellenállást lehetett elérni. A hatótávolság – megfelelő körülmények között – 300 km, a nyomaték/tömeg arány nagyjából az erős T5 modellével hasonlítható össze, a különbség csak annyi, hogy ez 3500-as fordulatszám fölött teljesül. Átlagos körülmények között az energia húsz százaléka a fékezés során visszatermelhető.

A jó menetteljesítményeket speciálisan a Volvo 3CC számára fejlesztett hajtáslánccal érték el. Az elektromos energiát lítium-ion akkumulátorok szolgáltatják, ilyeneket használnak a modern laptopokban is. Ezek a szendvicspadlóban kaptak helyet. 

Az elsőkerék hajtású Volvo 3CC-nek elöl és hátul is dupla keresztlengőkaros a futóműve. Az első futómű állítható lengéscsillapítói vízszintesek, ezáltal a motorháztető is alacsony. A hátsó futómű lengéscsillapítói függőlegesen állnak. A könnyű építés érdekében rásegítés nélküliek a fékek, de ezek a regeneratív elektromos fékezés használatával igen jó fékhatást szolgáltatnak. A 3CC-n Michelin Pilot Sport 215/45 ZR 18-as gumik vannak, ilyeneket általában a legerősebb sportkocsikon használnak. 

A világítás, a fűtés-szellőzés és az audio rendszer olyan kapcsolókkal kezelhető, melyek már öt milliméterről érzékelik a vezető ujját. 
 

.......