A vadonatúj
Volvo C70 kabrió és kupé is egyszerre!
A
vadonatúj Volvo C70 nem csak kabrió, hanem kupé is. Különleges, három részből
álló, lehajtható kemény tetejének köszönhetően a Volvo C70 ügyfelei kompromisszumok
nélkül élvezhetik az életet, függetlenül attól, hogy a tető nyitva van,
vagy csukva. A vadonatúj Volvo C70 bemutatkozója szeptember közepén lesz
a frankfurti szalonon, és 2006 első felében szállítják ki az első kocsikat.
Az
új Volvo C70 ugyanolyan méretű és szélességű, mint elődje, de teljes értékű
négyülésű. Úgy tervezték, hogy aktív- és passzív biztonság szempontjából
új mércét állítson a kabriók között. A kocsi karosszéria-szerkezete számtalan
olyan megoldást tartalmaz, mely a nyitott kocsik között különlegesnek számít.
A tető hiányát megerősítések és kifinomult technikai megoldások kompenzálják.
Az egyik egyedülálló megoldás az ajtóba épített függönylégzsák (IC), amely
a magas szintű oldalvédelem részét képezi. Mivel a függönylégzsák a normál
Volvókkal ellentétben nem kerülhetett a tetőbe, így azt az ajtóba építették,
és működéskor felfelé fúvódik fel. A Volvo biztonsági mérnökei különösen
feszesre tervezték a függönylégzsákot. Ennek eredményeképpen a légzsák
megáll függőlegesen, és hatásosan védi az utasok fejét. Ráadásul csak lassan
ereszt le, és így borulás esetén is tudja védeni a bent ülőket. Ez a megoldás
egyedülálló az autóiparban.
Az új Volvo C70 kezdetben soros öthengerű
motorokkal lesz kapható, a csúcsváltozat a 2,5 literes, 220 lóerős (162
kW) T5-ös változat, melynek maximális nyomatéka 320 Nm. A 2,4 literes szívó
változatok teljesítménye 170 lóerő (125 kW) és 140 lóerő (103 kW). 2006
folyamán később mutatkozik be a 2,4 literes, öthengerű dízelmotor, melynek
teljesítménye 180 lóerő.
Az új Volvo C70-es fejlesztése és gyártása
a közismert olasz céggel, a Pininfarinával közös. Akárcsak elődje, így
az új C70-es is Uddevalla-ban, Svédországban készül. |