A vadonatúj Volvo C70 kabrió és kupé is egyszerre!

A vadonatúj Volvo C70 nem csak kabrió, hanem kupé is. Különleges, három részből álló, lehajtható kemény tetejének köszönhetően a Volvo C70 ügyfelei kompromisszumok nélkül élvezhetik az életet, függetlenül attól, hogy a tető nyitva van, vagy csukva. A vadonatúj Volvo C70 bemutatkozója szeptember közepén lesz a frankfurti szalonon, és 2006 első felében szállítják ki az első kocsikat.

Az új Volvo C70 ugyanolyan méretű és szélességű, mint elődje, de teljes értékű négyülésű. Úgy tervezték, hogy aktív- és passzív biztonság szempontjából új mércét állítson a kabriók között. A kocsi karosszéria-szerkezete számtalan olyan megoldást tartalmaz, mely a nyitott kocsik között különlegesnek számít. A tető hiányát megerősítések és kifinomult technikai megoldások kompenzálják. Az egyik egyedülálló megoldás az ajtóba épített függönylégzsák (IC), amely a magas szintű oldalvédelem részét képezi. Mivel a függönylégzsák a normál Volvókkal ellentétben nem kerülhetett a tetőbe, így azt az ajtóba építették, és működéskor felfelé fúvódik fel. A Volvo biztonsági mérnökei különösen feszesre tervezték a függönylégzsákot. Ennek eredményeképpen a légzsák megáll függőlegesen, és hatásosan védi az utasok fejét. Ráadásul csak lassan ereszt le, és így borulás esetén is tudja védeni a bent ülőket. Ez a megoldás egyedülálló az autóiparban. 

Az új Volvo C70 kezdetben soros öthengerű motorokkal lesz kapható, a csúcsváltozat a 2,5 literes, 220 lóerős (162 kW) T5-ös változat, melynek maximális nyomatéka 320 Nm. A 2,4 literes szívó változatok teljesítménye 170 lóerő (125 kW) és 140 lóerő (103 kW). 2006 folyamán később mutatkozik be a 2,4 literes, öthengerű dízelmotor, melynek teljesítménye 180 lóerő. 

Az új Volvo C70-es fejlesztése és gyártása a közismert olasz céggel, a Pininfarinával közös. Akárcsak elődje, így az új C70-es is Uddevalla-ban, Svédországban készül.

.......