A vevõ mindenekelõtt Az év Toyota Munkafelvevõje verseny
Engedjék meg, hogy mielõtt az év Toyota munkafelvevõje címért indított versenyünket ismertessük, néhány szóban bemutassuk Önnek a Toyota Motor Hungary Kft. rövid történetét és ehhez kapcsolódóan az általunk végzett oktatási, továbbképzési tevékenységet.
A Toyota Motor Hungary Kft. 1991. decemberében 100 %-os japán alaptõkével alakult, mint a TOYOTA személy- és haszongépjármûvek magyarországi importõre. Tényleges importõri, vezérképviseleti tevékenységét 1992 elején hét márkakereskedõvel és hét alkalmazottal kezdte meg. Az eltelt hét év során sikerült a magyar Toyota hálózatot a japán márkák tekintetében az elsõ helyre emelni. A vállalat középtávú stratégiájában stabil 5 % feletti piaci részesedés elérése szerepel, mely 2000-re - figyelembe véve az összesített autópiac bõvülését is - 8000 gépkocsi értékesítését jelenti. Célunk, hogy továbbra is elsõk legyünk az importált japán márkák között és középtávon az egyik legmegbecsültebb és legismertebb importõrré váljunk Magyarországon. Vállalatunk és a mögöttünk álló márkakereskedoi hálózat számára is a siker egyedüli garanciája a vevõk megelégedettsége, mely kiválóan tükrözõdik a TOYOTA általános filozófiájában is, mely így szól: "A vevõ mindenekelõtt".
Ennek elérése érdekében, a gépkocsik és pótalkatrészek folyamatos ellátása mellett kiemelkedõ fontosságot tulajdonítunk saját és a márkakereskedõ hálózatunkban dolgozó valamennyi kolléga továbbképzésére. A továbbképzéseink a Toyota nemzetközi oktatási rendszerébe illeszkednek, melyhez a szoros kapcsolódást a Toyota európai központjában (TMME) és Japánban (TMC) képzett oktatóink, valamint az évente megrendezett nemzetközi versenyek biztosítják.
A márkaszervizeink személyzetének utánpótlási politikájában a szervizszemélyzet magatartása rendkívül fontos a Toyota ügyfelek megelégedettsége szempontjából. A Toyota személyzeti filozófiája szerint a gépkocsi értékesítõje gépkocsit, az alkatrész eladó alkatrészeket értékesít, a szerviz dolgozók pedig mind mûszaki tudásukat, mind pedig az emberekkel való személyes tapasztalataikat, mint terméket adják el az ügyfeleknek. Ezért helyez óriási hangsúlyt a Toyota a szerviz személyzet megfelelõ képzésére, melynek felépítése az ábrán látható:
A Toyota képzési rendszere tehát a T-TEP (Toyota Technical Education Program) iskolákban tanuló diákokra épül. A Toyota Motor Hungary 1998 szeptemberében indította el elõször Magyarországon ezt a programot a Fáy András Szakközépiskolában. A világ számos országában több tízezer diáknak van lehetõsége a Toyota technológiával már az iskolapadokban megismerkednie, és ezt a tudást továbbvíve, remélhetõleg egy Toyota márkakereskedésben dolgozva tudják hasznosítani. A Toyota Motor Hungary a Toyota Motor Corporation segítségével nagy értékû oktatási anyagokkal, segédeszközökkel támogatja évrõl évre folyamatosan a Fáy András Szakközépiskolát segítve az iskola egyébként igen jól képzett oktatóinak munkáját.Az oktatási programunk következõ lépcsõi a technikus, a munkafelvevõ és a karosszérialakatos- és fényezõképzés, valamint a szervizmenedzserek képzése. Ezeket a képzéseket a saját jól felszerelt oktatóbázisunkon és más vezetõ gépkocsifesték-gyártók hazai oktatóközpontjaiban tartjuk.
Az ábra központjában e képzéseken résztvett szervizdolgozóknak szervezett versenyek állnak, melyek célja a megszerzett tudás és tapasztalat megmérettetése másokéval, bemutatva azt a kívülállók számára is.
Egy ilyen alkalom a mai is, a Toyota Motor Hungary életében az elmúlt évi "Az év Toyota Technikusa" vetélkedõt követõen a második, ahol az év Toyota Munkafelvevõjét keressük. A verseny célja most sem más, mint tavaly volt: megtalálni azt a szervizdolgozót (most a munkafelvevõt), aki bizonyítja rátermettségét, tudását, megmutatva, hogy a márkakereskedõ hálózatunkban Õ az, aki a legjobb e területen és méltóan fogja képviseli a magyar színeket Brüsszelben az európai döntõn.A hazai gyakorlati döntõt megelõzte a tegnapi nap folyamán lebonyolított elméleti válogató. Ügyfélkezelési, szervizvezetési és mûszaki ismeretekbõl álló tesztlapokat kitöltve, az ott legjobb 5 eredményt elérõ munkafelvevõ vesz részt a mai gyakorlati feladatokból összeállított döntõn.
A feladatokat a munkafelvevõk napi munkájának megfelelõen állítottuk össze, és öt helyszínre osztottuk szét.
1. Állomás: Telefonkezelés-Elõjegyzés felvétele
A feladat a következõ: Az ügyfél telefonon szeretne bejelentkezni egy Corollával EE 100 (1.3) 45e-es szervizre + légkondicionáló beszerelésre. A péntek 10 órás idõpont lenne neki a legjobb, mert a hétvégén elutaznak és már az A/C-t is szeretnék használni, de a szerviznek csak 13 órától van szabad kapacitása, vagy pedig hétfõn reggeltõl.2. Állomás: 3 lépéses autóátadásA feladat a következõ: A házaspárt a kereskedõ kolléga odavezeti a munkafelvevõhöz aki a "háromlépéses autóátadás" 1. lépéséhez tartozó feladatait végzi.3. Állomás:Ügyfél fogadása a szervizbenA feladat a következõ: A város szélén elhelyezkedõ (tömegközlekedés csak 2 km-re van) márkakereskedés régi ügyfele egy EE100-as Corollával, a korábban egyeztetett idõpontban, pontosan (!!!!) megérkezik. 45e km-es szervizt kér + légkondicionáló beszerelést.4. Állomás:Szervizmutatók elemzéseA feladat a következõ: Az országos átlaghoz viszonyítva a szervizszolgáltatásnak vannak gyenge területei. A munkafelvevõ adjon javaslatot a szervizvezetõnek a problémák kiküszöbölésére.5. Állomás: Reklamáció kezeléseA feladat a következõ: Az ügyfél felháborodva panaszolja, hogy a néhány hónapos Corolla gépkocsija motorháztetején és a tetõn a lakkréteg hólyagosodik és ezen kívül még a gumiabroncsok is dudorosak. Mindezek miatt a gépkocsija visszavásárlását kéri. A munkafelvevõ célja az, hogy az autó cseréjét visszautasítsa, de a fényezés garanciális javítását elvállalja. A márkaszerviznek a Toyota által jóváhagyott karosszéria és fényezõmûhelye van, ahol gyári technológia szerint dolgoznak, amit a legnagyobb magyar biztosítók is elfogadnak.Valamennyi feladatnál az elérhetõ maximális pontszám 100.
Reméljük, hogy kedves vendégeink jól érzik magukat ezen a vetélkedõn és egy kicsit bepillantást nyerhetnek a munkafelvevõink nem is olyan egyszerû napi feladataiba!A viszontlátásra a legközelebbi hasonló vetélkedõn!
Budapest, 1999. június 19.