Az új, 2016. modellévi Lexus GS négy kivitelből
álló modellcsaládként kerül forgalomba Európában: a kontinens összes országában
elérhető, két full hybrid típuson - a GS 300h, valamint a zászlóshajó GS
450h modellen – kívül egyes nemzeti piacokon most először megjelenik a
GS 200t típus, továbbá a GS 350 AWD verzió.
A Lexus egyedülálló L-finesse formai filozófiájának
továbbgondolásaként az új GS friss, erőteljes, dinamikus külső megjelenést
kapott, az eddiginél agresszívabb orrkialakítással, amit a márka jellegzetes,
orsó alakú hűtőmaszkja, valamint a sportos, három fényforrásból álló fényszórók
határoznak meg.
A továbbfejlesztett Remote Touch kezelőfelület
(RTI) egy 12,3 colos képátlójú Electro Multi Vision (EMV) multimédia monitorhoz
csatlakozik, amelyet igen hasznos, teljes képernyős megjelenítés funkcióval
vérteztek fel. Az eddiginél nagyobb fényerejű, egyértelműbben leolvasható
head-up kijelző (HUD) a korábbinál többféle adatot képes megjeleníteni
a vezető látómezejében, beleértve a Lexus Safety System + rendszer helyzetjelentéseit
is.
A GS háromzónás, 'nano' légtisztító technológiával
felszerelt S-Flow klímaberendezése új funkcióként a befúvás testre szabhatóságát
kínálja, amely a Drive Mode Select üzemmód-beállító rendszerből szabályozható.
A kiváló audiorendszerek gazdag kínálatában megtalálható a 17 hangszórós
Mark Levinson® prémium audiorendszer.
254 kW/345 LE rendszerteljesítményével a nagyteljesítményű
GS 450h zászlóshajó álló helyzetből 5,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra
sebességet, végsebessége 250 km/óra. Ugyanakkor a modell átlagos üzemanyag-fogyasztása
csupán 5,9l*/100 km, míg a CO2-kibocsátás mindössze 137 g*/km.
A GS 300h kombinált rendszerteljesítménye 164kW/223
LE; az átlagos üzemanyag-fogyasztás 4,7l*/100km, míg a CO2-kibocsátás nem
több mint 109g*/km.
A nagy teljesítményt említésre méltóan kedvező
üzemanyag-fogyasztással kombináló, 180 kW/245 LE teljesítményű 2,0 literes
turbómotor 7,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre a GS 200t
modellt. A végsebesség 230 km/h, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,9 l/100
km, a CO2-kibocsátás pedig 183 g/km. A motorhoz nyolcfokozatú SPDS (Sport
Direct Shift) sebességváltó csatlakozik.
A GS 450h F SPORT és GS 350 AWD F SPORT kivitelek
megkapták a Lexus Dynamic Handling (LDH) rendszert, amely a sportlimuzin
dinamikus hátsókerék-kormányzási rendszerét (Dynamic Rear Steering, DRS),
változó áttételű kormányművét (Variable Gear Ratio Steering, VGRS) és elektromos
szervokormányát (EPS) integrálva az első- és hátsókerék-kormányzás minden
aspektusát képes befolyásolni, és ezzel dinamikus, precíz és magabiztos
vezethetőséget ér el, ezáltal közvetlenebb módon reagál a vezető parancsaira.
Az egyes Comfort, valamint az összes Luxury és
F Sport kivitelű modelleken alapfelszerelésként kínált, újonnan kifejlesztett
aktív biztonsági csomag olyan funkciókat foglal magába, mint az ütközés
előtti biztonsági rendszer (PCS) a minden sebességtartományban üzemelő,
aktív sebességtartó automata, a csóválásra figyelmeztető rendszerrel kiegészített,
fejlett sávtartó asszisztens (A-LKA); a jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA)
és az automatikus távolságifény-vezérlés (AHS).
Előbbi modelleken, a Lexus Safety System + csomag
mellett a keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) kiegészített holttérfigyelő
rendszer (BSM) is széria, míg az abroncsnyomás-felügyeleti rendszer (TPSW)
az új GS modellcsalád minden változatában az alapfelszerelés részét képezi.
Az új, keskenyebb és sportosabb kialakítású fényszóró
egyedi módon három fényforrást tartalmaz. Az egyidejűleg világító, három
lámpatestből álló fényszóró minden egyes elemében tompított és távolsági
LED-ek is helyet kaptak, ezek magukba foglalják a Lexus jellegzetes, L
alakú tompított világítását is.
NÉZZÜNK MEG EGY FILMECSKÉT
IS
|