Az új Cordoba modellt az Ibizával párhuzamosan fejlesztették ki, ezért közvetlenül át lehetett venni az újszerű megoldásokat, sőt a forma tekintetében még túl is lehetett szárnyalni azokat. Ez azonban nem pusztán a külső megjelenésre vonatkozik: az új Cordoba még inkább családközpontú, és négyajtós, három részre tagolt karosszériájával, kiegyensúlyozott, a hagyományos lépcsős hátú limuzinhoz szorosabban igazodó formáival. A Cordoba egy új, hangsúlyosabban alkalmi és elegáns stílust jelenít meg anélkül, hogy veszítene a SEAT-modellek új nemzedékére jellemző sportos és temperamentumos vonásokból.
Minőségi és technológiai színvonal
A fejlesztés és gyártás folyamatában támasztott minőségi követelményrendszer és a végeredményben tükröződő technológiai színvonal új mércét állít a műszaki munkában. A SEAT Martorell-ben működő Műszaki Központjának kreatív munkáját például a legkorszerűbb formatervező és virtuális tesztelést segítő technológiák támogatták.
Ezen túlmenően az új SEAT-modell kialakításánál kiválasztott anyagféleségek is kitűnőek – a karosszéria például nagyszilárdságú acélötvözetekből készül, és teljes egészében horganyzott, így 12 éves garanciát nyújthatunk átrozsdásodás ellen.
Az összeszerelés során olyan technológiákat -például lézerhegesztést - alkalmaztak, ami egyrészről egyedülálló színvonalú megmunkálást tesz lehetővé, másrészről pedig megkönnyíti a fokozott szilárdságú, és mégis könnyebb részegységek gyártását.„Agilis platform” futóművel
Az új Cordoba egy olyan újszerű futómű- konstrukcióval mutatkozik be a piacon, amelyet a SEAT Martorell-i Műszaki Központja fejlesztett ki, és amely az Ibiza és a León Cupra R modellnél is bizonyította kimagasló tulajdonságait.
Az „agilis platform” a rugózás különleges beállítási módját takarja (keményebb lengéscsillapítókkal és lágyabb rugókkal) új rugalmas kötőelemekkel (a pontos megvezetést szolgáló, különleges mechanikai tulajdonságú szilentblokkokkal), kisebb kúszási szögű abroncsokkal és a kormányrásegítést a haladási sebesség és a kormánykerék elfordítási sebességével arányosan biztosító intelligens rendszerrel. Mindezek pontosabb iránytartást, erősebb útvisszajelzést és gyorsabb reakciót biztosítanak a vezető minden beavatkozására. Az „agilis platform” kerékfelfüggesztés műszaki koncepciója a DSR (Dynamic Steering Response – dinamikus sajátkormányzású felfüggesztés) néven kerül a járművekbe.
PD TDi dízel erőforrások: 130 lóerős 19 TDi is
Az új Cordoba motorkínálata is kedvezően fejlődött: háromféle benzin- és négyféle dízelmotor 64 és 130 lóerő közötti teljesítmény-tartományt fed le.
A legnagyobb büszkeséget kétségtelenül a 96 kW-os 1.9 TDi motor jelenti olyan rendkívüli teljesítménnyel, hogy új, hatfokozatú sebességváltót kell utána beépíteni (ami újdonság a Cordoba modellcsaládban). Mindazonáltal ez a motor is csak a jéghegy csúcsa, hiszen a dízelerőforrások bemutatott kínálatához tartozik a 74 kW-os 1.9 TDi turbó- az 55kW-os háromhengeres TDi (bevezetése 2003 tavaszán várható), valamint a 47 kW-os 1.9 SDi közvetlen befecskendezésű szívódízel is.
A benzinmotorok skálájához tartozik két jó hatásfokú 1.400 köbcentiméteres erőforrás, az egyik 55 kW teljesítménnyel, ötfokozatú kézi- vagy négyfokozatú automata váltóval, míg a másik 1.4-es benzinmotor 74 kW-os teljesítménnyel. Ezen túlmenően Magyarországon várhatóan sláger lesz a 47 kW-os háromhengeres 1.2-es motor, mely kiemelkedően gazdaságos.
A három kivitel – a Stella, a Sport és a Signo – úgy sokszorozza meg a választási lehetőségeket az új Cordoba modellcsaládban, hogy már az alapváltozat is tartalmazza, a vezető- és utasoldali légzsákot (kikapcsolható utasoldali légzsákkal), az elektrohidraulikus szervokormányt, az elektromos első ablakemelőket, a távirányítós központi zárat, a magasságban és tengelyirányban állítható kormányoszlopot, valamint a magasságban állítható vezetőülést és a ködfényszórókat is. A nagyobb motorokat felvonultató Sport kivitel a sportosabb vezetésre vágyó tulajdonosokat szólítja meg, míg a Signo a választékosabb luxusigényeknek felel meg.
Az új Cordoba azonban még ennél is többet kínál, így például a külön rendelhető extrákkal még egyedibbé varázsolhatjuk az új modellt, hogy esztétikuma, kényelme és biztonsága még inkább megfeleljen az egyéni igényeknek.
A rendelkezésre álló extrák sorából kitűnik a TCS kipörgésgátló, az ESP elektronikus stabilitásmegőrző program, a xenon fényszórók és a dinamikus navigációs rendszer, amely a pillanatnyi közlekedési viszonyoknak megfelelően intelligens módon képes áttervezni a mindenkor legoptimálisabb haladási útvonalat.