Az
új Cordoba modellt
az Ibizával párhuzamosan fejlesztették
ki, ezért közvetlenül át lehetett venni az újszerű megoldásokat, sőt a
forma tekintetében még túl is lehetett szárnyalni azokat. Ez azonban nem
pusztán a külső megjelenésre vonatkozik: az új Cordoba még inkább családközpontú,
és négyajtós, három részre tagolt karosszériájával, kiegyensúlyozott, a
hagyományos lépcsős hátú limuzinhoz szorosabban igazodó formáival. A Cordoba
egy új, hangsúlyosabban alkalmi és elegáns stílust jelenít meg anélkül,
hogy veszítene a SEAT-modellek új nemzedékére jellemző sportos és temperamentumos
vonásokból.
Minőségi és technológiai színvonal
A fejlesztés és gyártás folyamatában
támasztott minőségi követelményrendszer és a végeredményben tükröződő technológiai
színvonal új mércét állít a műszaki munkában. A SEAT Martorell-ben működő
Műszaki Központjának kreatív munkáját például a legkorszerűbb formatervező
és virtuális tesztelést segítő technológiák támogatták.
Ezen
túlmenően az új SEAT-modell kialakításánál kiválasztott anyagféleségek
is kitűnőek – a karosszéria például nagyszilárdságú acélötvözetekből készül,
és teljes egészében horganyzott, így 12 éves garanciát nyújthatunk átrozsdásodás
ellen.
Az összeszerelés során olyan technológiákat
-például lézerhegesztést - alkalmaztak, ami egyrészről egyedülálló színvonalú
megmunkálást tesz lehetővé, másrészről pedig megkönnyíti a fokozott szilárdságú,
és mégis könnyebb részegységek gyártását.
„Agilis platform” futóművel
Az új Cordoba egy olyan újszerű futómű-
konstrukcióval mutatkozik be a piacon, amelyet a SEAT Martorell-i Műszaki
Központja fejlesztett ki, és amely az Ibiza és a León Cupra R modellnél
is bizonyította kimagasló tulajdonságait.
Az „agilis platform” a rugózás különleges
beállítási módját takarja (keményebb lengéscsillapítókkal és lágyabb rugókkal)
új rugalmas kötőelemekkel (a pontos megvezetést szolgáló, különleges mechanikai
tulajdonságú szilentblokkokkal), kisebb kúszási szögű abroncsokkal és a
kormányrásegítést a haladási sebesség és a kormánykerék elfordítási sebességével
arányosan biztosító intelligens rendszerrel. Mindezek pontosabb iránytartást,
erősebb útvisszajelzést és gyorsabb reakciót biztosítanak a vezető minden
beavatkozására. Az „agilis platform” kerékfelfüggesztés műszaki koncepciója
a DSR (Dynamic Steering Response – dinamikus sajátkormányzású felfüggesztés)
néven kerül a járművekbe.
PD TDi dízel erőforrások: 130 lóerős
19 TDi is
Az új Cordoba motorkínálata is kedvezően
fejlődött: háromféle benzin- és négyféle dízelmotor 64 és 130 lóerő közötti
teljesítmény-tartományt fed le.
A legnagyobb büszkeséget kétségtelenül
a 96 kW-os 1.9 TDi motor jelenti olyan rendkívüli teljesítménnyel, hogy
új, hatfokozatú sebességváltót kell utána beépíteni (ami újdonság a Cordoba
modellcsaládban). Mindazonáltal ez a motor is csak a jéghegy csúcsa, hiszen
a dízelerőforrások bemutatott kínálatához tartozik a 74 kW-os 1.9 TDi turbó-
az 55kW-os háromhengeres TDi (bevezetése 2003 tavaszán várható), valamint
a 47 kW-os 1.9 SDi közvetlen befecskendezésű szívódízel is.
A benzinmotorok skálájához tartozik
két jó hatásfokú 1.400 köbcentiméteres erőforrás, az egyik 55 kW teljesítménnyel,
ötfokozatú kézi- vagy négyfokozatú automata váltóval, míg a másik 1.4-es
benzinmotor 74 kW-os teljesítménnyel. Ezen túlmenően Magyarországon várhatóan
sláger lesz a 47 kW-os háromhengeres 1.2-es motor, mely kiemelkedően gazdaságos.
A három kivitel – a Stella, a Sport
és a Signo – úgy sokszorozza meg a választási lehetőségeket az új Cordoba
modellcsaládban, hogy már az alapváltozat is tartalmazza, a vezető- és
utasoldali légzsákot (kikapcsolható utasoldali légzsákkal), az elektrohidraulikus
szervokormányt, az elektromos első ablakemelőket, a távirányítós központi
zárat, a magasságban és tengelyirányban állítható kormányoszlopot, valamint
a magasságban állítható vezetőülést és a ködfényszórókat is. A nagyobb
motorokat felvonultató Sport kivitel a sportosabb vezetésre vágyó tulajdonosokat
szólítja meg, míg a Signo a választékosabb luxusigényeknek felel meg.
Az új Cordoba azonban még ennél is többet
kínál, így például a külön rendelhető extrákkal még egyedibbé varázsolhatjuk
az új modellt, hogy esztétikuma, kényelme és biztonsága még inkább megfeleljen
az egyéni igényeknek.
A rendelkezésre álló extrák sorából
kitűnik a TCS kipörgésgátló, az ESP elektronikus stabilitásmegőrző program,
a xenon fényszórók és a dinamikus navigációs rendszer, amely a pillanatnyi
közlekedési viszonyoknak megfelelően intelligens módon képes áttervezni
a mindenkor legoptimálisabb haladási útvonalat. |