Új etalon
a dinamikus kompakt prémiumautók kategóriájában
Idejekorán jelenik
meg a kompakt prémium-sportkocsik piacán
Alapfelszerelés a
vezethetőséget javító és a sokoldalúságot fokozó összkerékhajtás
Két modell: 227 lóerős
9-2X Aero és 165 lóerős 9-2X Linear
Stílusa, dinamikája
és viselkedése sportos, élvezetes autózást garantál
Az Egyesült Államokban
és Kanadában 2004. júliusában kezdődik az értékesítés
Az
új, 2005-ös Saab 9-2X a márkatörténet legnagyobb termékfejlesztési programjának
következő lépése. A Saab - Amerikában a leggyorsabban növekvő európai prémiummárka
- nemrég indította útjára a 9-3 Sport Sedan és 9-3 Convertible modellcsaládokat.
Most az új 9-2X folytatja az offenzívát.
Standard
állandó összkerékhajtásával, erős motorjaival és sajátosan európai designjával
a Saab 9-2X páratlan, korai ajánlat az amerikai piacon épp felemelkedőben
levő prémium kompakt sport szegmensben. Az első Saab 9-2X példányok 2004.
július 1-én kerülnek forgalomba az Egyesült Államokban és Kanadában - megelőzve
a vetélytársakat, akik szintén szerepelni akarnak e piacon.
"A
Saab 9-2X ideálisan egészíti ki választékunkat," mondta Peter Augustsson,
a Saab elnök-vezérigazgatója. "A nemrég bemutatott Saab 9-3-hoz hasonlóan
rendkívül dinamikus, olyan kocsi, amelyet azonnal vezetni szeretne az ember.
Ára pedig új, fiatal, lelkes ügyfeleket vonz márkánkhoz."
Számos vevőnek a Saab 9-2X lesz az első prémiummárkájú
kocsija. Ára 25 ezer dollár alatt indul. Igényfelmérések szerint az amerikaiak
mintegy 40 százaléka összkerékhajtású modellt venne legközelebb - márpedig
a Saab 9-2X valamennyi változata ilyen, ami egyértelmű versenyelőnyt biztosít
a márkának.
Design:
progresszív, erőteljes és dinamikus
"Mivel az új 9-2X igazi örömautó, amely a fiatal,
lelkes vevőket célozza meg, a többi típusunkhoz képest kissé agresszívebb
küllemmel fejeztük ki erejét és dinamikáját," fejtegeti a Saab design-igazgatója,
Michael Mauer.
Az új Saab 9-2X számos stíluselemet vesz át a
mostanában bemutatott Saab koncepcióautóktól és típusoktól, bemutatva,
hogyan képzeli el a márka a sokoldalú, ötajtójú örömautót.
"A
Saab 9-2X-nek ugyanolyan agresszíven kell kinéznie, mint ahogy megy," mondja
Mauer. "Ezenkívül, noha funkcionális ötajtójú jármű, nem lehet olyan, mint
egy hagyományos kombi. Ezért nagy súlyt fektettünk az erőteljes arculatra
és a karcsú, skandinávos vonalakra."
A
Saabnál már megszokott, ívelt orr harmonikusan fogalja magába a tipikus,
háromnyílású hűtőmaszkot és az alacsony, vízszintes tagolású fényszórót,
amely befordul az autó sarkára. A lökhárító alatt hangsúlyos légbeömlő
utal a dinamikai képességekre. A 9-2X Aero csúcsmodell gépháztetején szépen
beillesztett kopoltyú vezeti a levegőt a töltőlevegő-hűtőhöz.
Akárcsak a 2004-es Saab 9-5 Aero SportWagon esetében,
a hátsó rész vízszintes vonalai szélesnek és erősnek mutatják az autót,
a sötét kötény pedig sportos hatású.
Sportos, vezetőorientált képességek
A
Saab 9-2X fejlett állandó összkerékhajtása és négyhengerű bokszermotorja
újdonság a Saab történetében. A vezető uralmát négy független futómű és
négycsatornás blokkolásgátlóval kiegészített négy tárcsafék biztosítja
az autó fölött. A 9-2X Aero vonóerejének átviteléről viszkókuplungos, részlegesen
önzáró hátsó differenciál gondoskodik.
A 9-2X Aero kétliteres DOHC turbómotorja 227 lóerős
6000/percnél, nyomatéka 294 Nm 4000-nél. A Saab 9-2X 2.5 szívómotorja 165
lóerőt ad le 5600-nál, nyomatékmaximuma 225 Nm, 4000-nél. Mindkettőhöz
ötfokozatú manuális sebességváltó jár; a négyfokozatú automata opció.
"A Saab 9-2X az eddigi legjobb példa arra a sportos,
vezetőorientált teljesítőképességre, amelyet a Saab ígér," mondta Kjell-Ĺke
Eriksson, a jövő termékeiért illetékes Saab-igazgató. "Azoknak készült,
akik kanyargós úton és autópályán egyaránt nagyon szeretnek autózni."
Sokoldalú ötajtójú
Szörf, síléc, görkorcsolya, kempingfelszerelés
és sok egyéb jól elfér a Saab 9-2X-ben. 2525 milliméteres tengelytávjával
és 4460 milliméteres hosszúságával ügyesen manőverezik a városban és keskeny
vidéki utakon, csomagtartója mégis 790 literes, ami a 60/40 arányban osztott
hátsó ülések ledöntésével 1744 literre bővíthető. A rakodást nagy ajtónyílás
könnyíti meg.
A mindössze 1400 kilós 9-2X valamennyi változatának
fogyasztását 10,5-11,5 liter/100 km körüli értékre becsülik.
Peter Augustsson, a Saab Automobile elnök vezérigazgatója
szélesebb perspektívába helyezi a Saab 9-2X bemutatását: "A Saab 9-2X mérföldkő
a modellválasztékunk és vevőkörünk kibővítésében, különösképp a nagyon
fontos észak-amerikai piacon. Az Egyesült Államokban gyorsan nő az igény
prémiumkategóriájú kisebb autó iránt, amely a Saab 9-3 Sport Sedan alatt
helyezkedik el. Mivel pedig az elsők között lépünk be ebbe a szegmensbe,
meghatározó alakítói leszünk."
|