VISSZA:.
        Új etalon a dinamikus kompakt prémiumautók kategóriájában 

        Idejekorán jelenik meg a kompakt prémium-sportkocsik piacán
        Alapfelszerelés a vezethetőséget javító és a sokoldalúságot fokozó összkerékhajtás
        Két modell: 227 lóerős 9-2X Aero és 165 lóerős 9-2X Linear
        Stílusa, dinamikája és viselkedése sportos, élvezetes autózást garantál
        Az Egyesült Államokban és Kanadában 2004. júliusában kezdődik az értékesítés

        Katt!Az új, 2005-ös Saab 9-2X a márkatörténet legnagyobb termékfejlesztési programjának következő lépése. A Saab - Amerikában a leggyorsabban növekvő európai prémiummárka - nemrég indította útjára a 9-3 Sport Sedan és 9-3 Convertible modellcsaládokat.  Most az új 9-2X folytatja az offenzívát. 

        Katt!Standard állandó összkerékhajtásával, erős motorjaival és sajátosan európai designjával a Saab 9-2X páratlan, korai ajánlat az amerikai piacon épp felemelkedőben levő prémium kompakt sport szegmensben. Az első Saab 9-2X példányok 2004. július 1-én kerülnek forgalomba az Egyesült Államokban és Kanadában - megelőzve a vetélytársakat, akik szintén szerepelni akarnak e piacon.

        Katt!"A Saab 9-2X ideálisan egészíti ki választékunkat," mondta Peter Augustsson, a Saab elnök-vezérigazgatója.  "A nemrég bemutatott Saab 9-3-hoz hasonlóan rendkívül dinamikus, olyan kocsi, amelyet azonnal vezetni szeretne az ember. Ára pedig új, fiatal, lelkes ügyfeleket vonz márkánkhoz."
        Számos vevőnek a Saab 9-2X lesz az első prémiummárkájú kocsija. Ára 25 ezer dollár alatt indul. Igényfelmérések szerint az amerikaiak mintegy 40 százaléka összkerékhajtású modellt venne legközelebb - márpedig a Saab 9-2X valamennyi változata ilyen, ami egyértelmű versenyelőnyt biztosít a márkának.

        Katt!Design: progresszív, erőteljes és dinamikus
        "Mivel az új 9-2X igazi örömautó, amely a fiatal, lelkes vevőket célozza meg, a többi típusunkhoz képest kissé agresszívebb küllemmel fejeztük ki erejét és dinamikáját," fejtegeti a Saab design-igazgatója, Michael Mauer.

        Az új Saab 9-2X számos stíluselemet vesz át a mostanában bemutatott Saab koncepcióautóktól és típusoktól, bemutatva, hogyan képzeli el a márka a sokoldalú, ötajtójú örömautót.

        Katt!"A Saab 9-2X-nek ugyanolyan agresszíven kell kinéznie, mint ahogy megy," mondja Mauer. "Ezenkívül, noha funkcionális ötajtójú jármű, nem lehet olyan, mint egy hagyományos kombi. Ezért nagy súlyt fektettünk az erőteljes arculatra és a karcsú, skandinávos vonalakra."

        Katt!A Saabnál már megszokott, ívelt orr harmonikusan fogalja magába a tipikus, háromnyílású hűtőmaszkot és az alacsony, vízszintes tagolású fényszórót, amely befordul az autó sarkára. A lökhárító alatt hangsúlyos légbeömlő utal a dinamikai képességekre. A 9-2X Aero csúcsmodell gépháztetején szépen beillesztett kopoltyú vezeti a levegőt a töltőlevegő-hűtőhöz.
        Akárcsak a 2004-es Saab 9-5 Aero SportWagon esetében, a hátsó rész vízszintes vonalai szélesnek és erősnek mutatják az autót, a sötét kötény pedig sportos hatású.

        Sportos, vezetőorientált képességek 
        Katt!A Saab 9-2X fejlett állandó összkerékhajtása és négyhengerű bokszermotorja újdonság a Saab történetében. A vezető uralmát négy független futómű és négycsatornás blokkolásgátlóval kiegészített négy tárcsafék biztosítja az autó fölött. A 9-2X Aero vonóerejének átviteléről viszkókuplungos, részlegesen önzáró hátsó differenciál gondoskodik.

        A 9-2X Aero kétliteres DOHC turbómotorja 227 lóerős 6000/percnél, nyomatéka 294 Nm 4000-nél. A Saab 9-2X 2.5 szívómotorja 165 lóerőt ad le 5600-nál, nyomatékmaximuma 225 Nm, 4000-nél. Mindkettőhöz ötfokozatú manuális sebességváltó jár; a négyfokozatú automata opció.

        "A Saab 9-2X az eddigi legjobb példa arra a sportos, vezetőorientált teljesítőképességre, amelyet a Saab ígér," mondta Kjell-Ĺke Eriksson, a jövő termékeiért illetékes Saab-igazgató. "Azoknak készült, akik kanyargós úton és autópályán egyaránt nagyon szeretnek autózni."

        Sokoldalú ötajtójú

        Szörf, síléc, görkorcsolya, kempingfelszerelés és sok egyéb jól elfér a Saab 9-2X-ben. 2525 milliméteres tengelytávjával és 4460 milliméteres hosszúságával ügyesen manőverezik a városban és keskeny vidéki utakon, csomagtartója mégis 790 literes, ami a 60/40 arányban osztott hátsó ülések ledöntésével 1744 literre bővíthető. A rakodást nagy ajtónyílás könnyíti meg. 

        A mindössze 1400 kilós 9-2X valamennyi változatának fogyasztását 10,5-11,5 liter/100 km körüli értékre becsülik.

        Peter Augustsson, a Saab Automobile elnök vezérigazgatója szélesebb perspektívába helyezi a Saab 9-2X bemutatását: "A Saab 9-2X mérföldkő a modellválasztékunk és vevőkörünk kibővítésében, különösképp a nagyon fontos észak-amerikai piacon. Az Egyesült Államokban gyorsan nő az igény prémiumkategóriájú kisebb autó iránt, amely a Saab 9-3 Sport Sedan alatt helyezkedik el. Mivel pedig az elsők között lépünk be ebbe a szegmensbe, meghatározó alakítói leszünk."