Az új Saab
9-2X világpremierje decemberben, Los Angelesben lesz
--
Az
új Saab 9-2X - ez a teljesen friss, összkerékhajtású, ötajtójú modell -
újabb lendületet ad majd a Saab értékesítésének, hiszen új szegmensben
képviseli a márkát. A modell bemutatója különleges rendezvény keretében,
decemberben lesz majd, a Los Angeles-i autószalonon.
A sportos Saab 9-2X folytatja a svéd márka lendületes, és eddigi legnagyobb
termékoffenzíváját, hiszen új szegmensben képviseli majd a Saab által megtestesített
filozófiát, az élvezetes menetteljesítmények és az átgondolt célszerűség
egyedi ötvözetét.
A Saab palettáján a 9-3 Sport Sedan alatt elhelyezkedő 9-2X az első
Saab, amelynek állandó összkerékhajtása van, ugyanakkor erénye a turbómotorokra
jellemző kirobbanó teljesítmény, a nagyszerű dinamikai jellemzők és - ötajtójú
karosszériája révén - a nagyfokú variálhatóság is.
Mindkét változat esetében széria lesz az összkerékhajtás és az ötajtójú
karosszéria. Az alapmodellt 2,5 literes szívómotorral, míg az Aeró-t 227
lóerős, 2,0 literes turbómotorral szerelik majd.
Ma a Tokiói Autószalonon a Saab Automobile AB elnök-vezérigazgatója
Peter Augustsson bejelentette, hogy a 9-2X világpremierje az Egyesült Államokban,
a Los Angelesi Autókiállításon, idén decemberben lesz.
"Úgy látjuk, hogy az Egyesült Államokban egyre nagyobb az igény a Saab
9-3 Sport Sedan alá pozícionált, prémiumminőségű kompakt autók iránt, s
igyekszünk ebben a kategóriában az elsők között lenni," mondta Augustsson.
"A 9-2X révén a Saab-ot egy fiatalabb vevőkör számára is ismertté tehetjük."
A General Motors globális erőforrásait kihasználva a Saab Automobile
AB a Fuji Heavy Industries autós leányvállalatával, a Subaruval együttműködve
alkotta meg a Saab 9-2X modellt.
"A Saab 9-2X két hasonlóan gondolkodó vállalat közös munkájának
gyümölcse. Mindkét márkának különleges repülős hagyományai, sikeres ralimúltja
van, s mind a Saab, mind a Subaru autói dinamizmusukról, biztonságukról
és az általuk nyújtott nagy vezetési élményről váltak híressé. Szinte magától
értetődő tehát, ha összefogunk, és egy olyan Saab modellt alkotunk, amellyel
gyorsan a piac egyik főszereplőjévé válhatunk."
A Saab 9-2X értékesítése a tervek szerint jövő nyáron kezdődik az Egyesült
Államokban és Kanadában, a többi piacról még nem született végleges döntés.
A 9-2X újabb jelentős lépés a Saab történetének eddigi legátfogóbb modelloffenzívájában
és fejlesztési programjában. Az elmúlt két évben a Saab bemutatta a 9-3
Sport Sedan-t, a 9-3 Cabriolet-et, valamint három tanulmányautót: a "négydimenziójú"
9-X-t, a 9-3X "Cross-over" Coupe-t, valamint a 9-3 Sport-Hatch koncepciót,
amelyből sorozatban gyártott modell is születik majd.
A Saab Automobile AB a General Motors tulajdonában van. A GM birtokolja
a Fuji Heavy Industries részvényeinek 20 %-át is. Így a Saab 9-2X program
mindkét márka számára lehetővé teszi, hogy a GM globális erőforrásait minél
hatékonyabban használják föl.
Bob Lutz, a GM termékfejlesztési alelnöke ezt mondta: "A Saab
és a Subaru egyaránt különleges márkák. Logikus és magától értetődő, hogy
a két cég szakembereinek tehetsége és szakértelme ötvöződjön az első nagy
teljesítményű és összkerékhajtású Saab-ban, a magával ragadóan lendületes
és nagyszerűen vezethető 9-2X-ben."
Az új Saab 9-2X gyártása Japánban, a Fuji Heavy Industries üzemében
zajlik majd 2004 tavaszától kezdve.
|