Új MG Roadsterek 2001-ben
A legendás középmotoros
roadster, az MGF két új változata mutatkozik be 2001-ben
az MG fejlesztési programjában. A két új modell
segítségével az MG két irányban is kiterjeszti
piaci pozícióit.
.
.
.
MGF Trophy 160 Special Edition
Az MG roadsterek új csúcsmodellje
a 160 lóerõs MGF Trophy 160 SE, amelynek számos technikai
megoldása a versenypályák tapasztalatain alapul. A
kocsi erõforrása a már jól ismert K sorozatú
1,8 literes változó szelep-vezérlésû
motor, amelynek teljesítményét egy sportkipufogó
rendszer beépítésével 10%-kal megnövelték,
még sportosabbá téve a145 lóerõs 1.8
VVC modellt.
A megnövekedett teljesítménnyel
párhuzamosan az MG mérnökei a kezelhetõségen
is finomítottak. A kocsi lengéscsillapítóit
még sportosabbra hangolták, emellett a kocsit 20 mm-el lejjebb
ültették az alapváltozathoz képest. A kocsi új
fékeket kapott, elöl 304 mm átmérõjû,
belsõ hûtésû AP Racing tárcsafékek
gondoskodnak a kívánt fékhatás elérésérõl.
A kocsihoz alapfelszereltség
a 16 collos könnyûfém keréktárcsa, extraként
pedig ultrakönnyû felniket is vásárolhatunk rá.
A légellenállás csökkentésére és
a stabilitás növelésére az MGF új kötény-spoilert
és hátsó szárnyat is kapott. A kocsi végsebessége
225 km/h, álló helyzetbõl pedig kevesebb, mint 7 másodperc
alatt gyorsít fel 100-ra.
A Trophy 160 sportos menettulajdonságait
a külsõ színválaszték is jól kiegészíti.
Speciálisan erre a modellre fejlesztettek ki két színt:
a Trophy Kéket és a Trophy Sárgát, de a kocsit
emellett antracit metálfénnyel és napvörösben
is rendelhetjük. A autót még sportosabbá teszik
a krómozott rácsokkal fedett légbeömlõk
az elején és két oldalán, valamint a fényszórók
fekete keretei.
A belsõ térben az MGF
külsõ színéhez illeszkedõ berakásokat
találhatunk az ajtókban, a középkonzolon, valamint
a bõrrel bevont sportkormányon. A sportülések
bõr-szövet kombinációs kárpitot kaptak,
ízléses 'Trophy 160' hímzéssel, a váltógombot
pedig alumínium-bõr kombináció borítja.
Az MGF Trophy 160 SE 2001 márciusától
lesz kapható Angliában. A világ többi részén
az év második felétõl vásárolható
meg az autó.
A kocsi legfontosabb marketing szerepe
az, hogy kibõvítse az MGF roadsterek palettáját
és alternatívát nyújtson azoknak, akik igazán
nagy teljesítményû roadsterre vágynak.
MGF 1.6i
Az MGF roadsternek 2001-ben megjelenik
a gyengébb, 112 lóerõs 1,6 literes motorral szerelt
változata is, azoknak, akik nem engedhetik meg maguknak a drágább
1,8 literes modellt, mégis részesei kívánnak
lenni a roadster-életérzésnek.
A kisebb motor mellett a kocsi felszereltsége,
rendelhetõ extráinak száma és színválasztéka
is szerényebb, mint nagyobb testvéreié. Ugyanakkor,
természetesen a legfontosabb kényelmi és biztonsági
tartozékok még mindig az alapfelszereltség részét
képezik: vezetõ oldali légzsák, állítható
kormányoszlop, elektromos ablakemelõ, riasztóberendezés
és 15 colos, nyolcágú könnyûfém
kerekek. Ezzel a gazdag felszereltséggel, és várható
árával az MGF 1.6i versenyképes lesz az olcsóbb
roadsterek kategóriájában is.
.