Vissza a Rover címoldalára
 
Új MG Roadsterek 2001-ben


A legendás középmotoros roadster, az MGF két új változata mutatkozik be 2001-ben az MG fejlesztési programjában. A két új modell segítségével az MG két irányban is kiterjeszti piaci pozícióit.
.
.
.
MGF Trophy 160 Special Edition

Az MG roadsterek új csúcsmodellje a 160 lóerõs MGF Trophy 160 SE, amelynek számos technikai megoldása a versenypályák tapasztalatain alapul. A kocsi erõforrása a már jól ismert K sorozatú 1,8 literes változó szelep-vezérlésû motor, amelynek teljesítményét egy sportkipufogó rendszer beépítésével 10%-kal megnövelték, még sportosabbá téve a145 lóerõs 1.8 VVC modellt.

A megnövekedett teljesítménnyel párhuzamosan az MG mérnökei a kezelhetõségen is finomítottak. A kocsi lengéscsillapítóit még sportosabbra hangolták, emellett a kocsit 20 mm-el lejjebb ültették az alapváltozathoz képest. A kocsi új fékeket kapott, elöl 304 mm átmérõjû, belsõ hûtésû AP Racing tárcsafékek gondoskodnak a kívánt fékhatás elérésérõl.

A kocsihoz alapfelszereltség a 16 collos könnyûfém keréktárcsa, extraként pedig ultrakönnyû felniket is vásárolhatunk rá. A légellenállás csökkentésére és a stabilitás növelésére az MGF új kötény-spoilert és hátsó szárnyat is kapott. A kocsi végsebessége 225 km/h, álló helyzetbõl pedig kevesebb, mint 7 másodperc alatt gyorsít fel 100-ra.

A Trophy 160 sportos menettulajdonságait a külsõ színválaszték is jól kiegészíti. Speciálisan erre a modellre fejlesztettek ki két színt: a Trophy Kéket és a Trophy Sárgát, de a kocsit emellett antracit metálfénnyel és napvörösben is rendelhetjük. A autót még sportosabbá teszik a krómozott rácsokkal fedett légbeömlõk az elején és két oldalán, valamint a fényszórók fekete keretei.

A belsõ térben az MGF külsõ színéhez illeszkedõ berakásokat találhatunk az ajtókban, a középkonzolon, valamint a bõrrel bevont sportkormányon. A sportülések bõr-szövet kombinációs kárpitot kaptak, ízléses 'Trophy 160' hímzéssel, a váltógombot pedig alumínium-bõr kombináció borítja.

Az MGF Trophy 160 SE 2001 márciusától lesz kapható Angliában. A világ többi részén az év második felétõl vásárolható meg az autó.

A kocsi legfontosabb marketing szerepe az, hogy kibõvítse az MGF roadsterek palettáját és alternatívát nyújtson azoknak, akik igazán nagy teljesítményû roadsterre vágynak. 

MGF 1.6i

Az MGF roadsternek 2001-ben megjelenik a gyengébb, 112 lóerõs 1,6 literes motorral szerelt változata is, azoknak, akik nem engedhetik meg maguknak a drágább 1,8 literes modellt, mégis részesei kívánnak lenni a roadster-életérzésnek.

A kisebb motor mellett a kocsi felszereltsége, rendelhetõ extráinak száma és színválasztéka is szerényebb, mint nagyobb testvéreié. Ugyanakkor, természetesen a legfontosabb kényelmi és biztonsági tartozékok még mindig az alapfelszereltség részét képezik: vezetõ oldali légzsák, állítható kormányoszlop, elektromos ablakemelõ, riasztóberendezés és 15 colos, nyolcágú könnyûfém kerekek. Ezzel a gazdag felszereltséggel, és várható árával az MGF 1.6i versenyképes lesz az olcsóbb roadsterek kategóriájában is.