Bemutatkoznak
az új MG modellek
2001 õszén az MG Rover
Csoport nem kevesebb, mint három új MG modellsorozattal frissíti
a termékpalettát. Ezek a vérbeli sportlimuzinok a
Rover 25, 45 és 75-ös modellcsaládokra épülnek
majd a csoport Longbridge-i gyárában. A modellsorozatok ma
még csak belsõ kódok alatt futnak - MG X10, MG X20
és MG X30.
Az MG Rover Csoport jelenleg gyártott
platformjaira épülõ MG „X”-modellek külsõ
formatervének és technikai alapjainak kialakításánál
a tervezõk célja az volt, hogy a Rover vezetési élményétõl
és image-étõl teljesen különbözõt
alkossanak. Míg „az alapul vett” Rover modellek legfõbb tulajdonságai
a nyugodt menettulajdonságok és az elegáns megjelenés,
addig az MG modellek agresszív kialakítása valódi
sportkocsikról tanúskodik.
„Az új MG modellek kompromisszum
nélküli sportautós élményt nyújtanak:
errõl tanúskodik a direkt kormányzás, az alacsonyra
ültetett karosszéria, a rövid váltóutak,
a széles kerekek alatt lapuló versenyfékek, az erõtõl
duzzadó motorok, a ígéretes hanghatásokat produkáló
sportkipufogó, a sportülések oldaltartása pedig
még a gyors kanyarokban is az ülésbe szorít”
- jellemezte az õsszel megjelenõ „X-sorozatot” az MG Rover
termékfejlesztési igazgatója, Rob Oldaker.
Az „X10” projekt
Az új MG modellsorozat csúcsán
a Rover 75 padlólemezére épülõ X10-es
áll, amely agresszív külsejével, egyedülállóan
sportos karakterrel hódíthat a luxusautók kategóriájában.
Az alapmodellt a jelenleg futó 2,5 literes V6-os továbbfejlesztett,
195 lóerõs változatával szállítják
majd.
Az alváz minden olyan részletét,
ami a kezelhetõségben szerepet játszik, átalakították:
a segédkeret rögzítõ elemeitõl, a rugózáson
és a lengéscsillapítón át a felfüggesztési
perselyeken keresztül a kanyarstabilizátorig. Ezek mindegyikét
az igénybevételhez igazodva erõsítették
meg, így némelyik alkatrészt akár 100%-kal
is.
Az X10-es egyedi, MG stílusú
könnyûfém keréktárcsákon gurul,
mely az alacsony felfüggesztéssel együtt biztosítja,
hogy a kocsi még jobban tapadjon az útra. A hatalmas kerekekre
már csak azért is szükség van, hogy helyet biztosítsanak
a 325mm átmérõjû versenyfékeknek, megfelelõ
hatást biztosítva így a megnövelt teljesítmény
kordában tartására.
A hátsó légterelõ
és az elsõ spoiler a hatalmas légbeömlõvel
a kocsi légellenállását hivatott csökkenteni,
de utóbbi a megnövelt teljesítménnyel járó
megnövekedett hûtésigényt is szolgálja.
A kocsi külsõ stílusjegyeire jellemzõ még
a színre fújt hûtõrács-keret, krómozott
rácsozat és az üvegfelületeket szegélyezõ
fekete szegélylécek. A hátsó lökhárítóba
jól illeszkedõ dupla sportkipufogót körülvevõ
aluminiumkeret nem csupán látványos optikai eszköz,
de a hõtõl is védi a karosszériát.
A kocsi belsõ kialakítása
jól illeszkedik külsejéhez: a különlegesen
kialakított sportülések kitûnõ oldaltartást
adnak, a kényelmes fogású sportkormány biztos
kezelhetõséget ad, a sportos váltókar, és
a rövid, pontos váltóutak elõsegítik a
gyors váltást, az MG stílusú mûszerek
és a belsõ kialkítás pedig a versenyautók
hangulatát idézik.
Az X10-es modellsorozat legizgalmasabb
tagja a 260 lóerõs V8-as motorral szerelt verzió lesz,
de a gyár tervezi egy igazán brutális modell piaci
megjelenését is, 375 LE (!) teljesítménnyel.
A vékonyabb pénztárcájúaknak készülne
egy optikailag azonos, de visszafogottabb, 160 lóerõs V6-os
motorral szerelt verzió is.
Az „X20” projekt
A Rover 45-ös alapjaira épülõ
MG X20, a piaci követelményektõl függõen,
4 és 5 ajtós változatban fog készülni.
Az új erõforrások egyike a Rover 75 jelenlegi legnagyobb,
177 lóerõs 2,5 literes V6-os motorja lesz, ami figyelembe
véve a kocsi súlyát és méreteit igen
komoly menetteljesítményeket biztosít majd. A sokat
sejtetõ, 17” kerekeken gördülõ kocsi futómûvének,
hajtásláncának, fékrendszerének és
külsejének átalakításában ugyanazok
a szempontok játszottak szerepet, amelyek az X10 esetében.
Az X20-as elsõ-, hátsó-,
és küszöb-spoilereinek formája a szélcsatornában
elvégzett kísérletsorozat eredménye, és
ha lehet, még agresszívebb hatást kelt, mint az X10-es
hasonló elemei.
Az MG X20 az említett 2,5 literes
verzió mellett sportosan hangolt 1,6 és 1,8 literes benzinmotorokkal
és egy 2 literes turbódízel erõforrással
is kapható lesz. Ebbõl is készül majd „Ultimate”
verzió, amely a brit TOCA túraautó-bajnokságon
induló MG versenyautó utcai változata lesz.
Az „X30” projekt
Az MG X30, az alapjait képezõ
Rover 25-öshöz hasonlóan, 3- és 5 ajtós
változatban kerül a piacra. A középmodell motorja
az MGF Trophy-ban debütált 1,8 literes, változó
szelepvezérlésû, 160 lóerõs erõforrás.
A másik két X-es modellhez
hasonlóan a legkisebb MG alvázát is megerõsítették,
17 collos kerekeket kapott, és persze a spoilerek sem hiányozhatnak
róla.
Az X30-as „Ultimate” változatának
fontos szerepet szánnak az MG autósportos terveiben, mivel
szerepelni fog az idén induló F3 SUPER1600-as osztályban
a Rallye Világbajnokságon és rajthoz áll a
Brit Bajnokságon is. Az utcai modell az elõbbi autó
építési technikái szerint készül
majd. A kedvezõ ár kialakításánál
azt is figyelembe vették, hogy csapatfüggetlen versenyzõk
számára is elérhetõ legyen.
Az MG X30 a tervek szerint 1,4 és
1,8 literes benzinmotorokkal, illetve 2,0 literes turbódízel
erõforrással is kapható lesz.