Az új Rover 45
A fotók külön oldalon.
A Rover megkülönböztethetõ új arculata az új Rover 45-tel bõvül, mely 4 és 5-ajtójú változatban kapható. Ezzel teljessé válik a Rover modelltriója - Rover 75, Rover 45, Rover 25 -, mindegyik az új "négylámpájú" Rover stílussal.

A motorháztetõ vonala magasabban húzódik, mélyebbre került a hûtõmaszk, az új elsõ és hátsó lökhárítókon klasszikus stílusú krómdíszítést találunk, az elsõ irányjelzõket a szélsõ lámpatestekbe integrálták. Az új krómozott ajtófogantyúk osztályon felüliek, ötféle újabb fényezést, új formájú dísztárcsákat és új stílusú alumínium felniket kínálnak.

Négyféle belsõ kárpitanyag emeli az utastér légkörét az új, Rover 75-típusú elsõ ülések nyújtotta extra komforttal együtt. Gazdag színválasztékból választhatunk kárpitot, hasonló felszereltségi szint változatokkal, mint a Rover 75-nél.

A 45 literes vezetõoldali légzsákkal, az új överõ-határolós biztonsági övekkel és a rendelhetõ elsõ oldallégzsákokkal javítottak a biztonsági jellemzõkön. Minden Rover 45 blokkolásgátló fékekkel rendelkezik.

Az átdolgozott motorkínálat - minden motort az EU3 emissziós elõírások szerint fejlesztettek ki - között találjuk a sok elismerést szerzett új 2.0 literes KV6 motort, mely a Rover 75-ben mutatkozott be. Ezt az ultrafinom hathengerû motort az ötsebességû Jatco automatikus váltó egy speciális változatával kombinálják, melynek van egy új, Steptronic szekvenciális kéziváltó üzemmódja. A legmagasabb felszereltségi szintû V6 modelleknél széria a sebességtartó automatika (“tempomat”), ami kiemeli ezen új motor könnyed karakterét.

Szintén új a Rover 45 kínálatában az 1.8 literes K sorozatú motor, mely ötsebességû kézi, vagy az új Steptronic CVT automatikus váltóval rendelhetõ, melynek hatsebességû kézi üzemmódja is van. A 45-höz választható az új nagy-nyomatékú L sorozatú turbódízel motorral is, mely tekintélyes 240 Nm-es nyomatékkal rendelkezik 2000 ford/perc fordulatszámon.

Egy teljesen új futómû-beállítás, melyet az új V6 változathoz fejlesztettek ki, sokat segített abban, hogy a teljes 45 palettát feszes és közvetlen kezelhetõség jellemezze, anélkül, hogy veszélyeztetné a típus osztályelsõ menetkényelmét.

Az új Rover 45 - részletesen

Egy összefüggõ család

Az új Rover 45-tel teljessé válik az új "Rover család" kínálata - Rover 75, 45, 25. Az elõdjével összehasonlítva, a Rover 45 alkatrészeinek 35 %-a új. Ez magában foglal számos elemet a Rover 75-bõl, így többek között az 1.8 literes K sorozatú és a 2.0 literes KV6 motort, az elsõ üléseket az oldallégzsákokkal, és az innovatív elektromos rendszer fõbb részeit.

A Rover 75 és 25 modellekhez hasonlóan, a Rover 45 is egy minden részletre kiterjedõ termékmátrixszal határozható meg, melybõl minden piac kiválaszthatja a saját igényeinek megfelelõ termékváltozatokat. A vásárlók így lépésrõl-lépésre logikusan választhatják ki a számukra optimális felszereltségû autót.
 

A Rover 45 mátrix összességében a következõ elemekbõl áll:

  • Öt motorváltozat (1.4, 1.6, 1.8, 2.0Di és 2.0 V6)
  • 5-sebességû kéziváltó, vagy 6-sebességû CVT Steptronic (1.8), és 5-sebességû Jatco Steptronic (V6) automatikus váltó
  • Háromféle kárpitválaszték
  • Ötféle belsõ kárpitszín
  • Tizenkétféle színû külsõ fényezés, ebbõl öt szín új a modellnél
  • Tizenkilenc féle kiegészítõ felszerelés
  • Öt opciós csomag
  • Rengeteg gyári tartozék, 29 új cikkel kibõvült kínálat az új modell számára (pl. fakormány)


Az új Rover 45 - Dizájn

Külsõ stílus

A Rover 45 új orrkiképzésével teljessé válik az új "Rover arculat". A Rover 75 és 25-höz hasonlóan itt is négy fényszórót találunk a szélsõ lámpatestekbe integrált fehér burájú irányjelzõkkel.

A mélyebbre került hûtõmaszk és a magasabban húzódó motorháztetõ az újraformázott lökhárítókkal együtt markánsabb megjelenést és erõsebb brit karaktert kölcsönöz az autónak. A Rover 75 jut eszünkbe az elsõ és hátsó lökhárítók csillogó krómdíszítéseirõl, a krómozott ajtófogantyúkról és a legmagasabb felszereltségi változatnál a külsõ visszapillantó-tükrök krómozott házáról. Minden más modellnél színre fújt külsõ tükröket találunk; a külsõ visszapillantó tükrök nagyobbak és aerodinamikusabbak lettek.

Megújult dísztárcsa és könnyûfémfelni választékot kínálnak a Rover 45-höz. Új 14 collos dísztárcsát kapott az induló modell, a Club kivitelû modelleknél új, sportos 'Fission' könnyûfémfelnit találunk. 15 collos 'Coronet' alufelnivel szerelik a Crown felszereltségi szintû modelleket, 16 collos 'Active' alufelnit kap a 2.0 KV6, Crown csúcsváltozat.

Beltér dizájn és jellemzõk

A Rover 45 belterében erõs a Rover 75 hatása, az új, kiváló minõségû ülésekkel és kárpitanyagokkal, és kibõvített kárpit színválasztékkal. Az új elsõ ülések a Rover 75 csúcstechnológiájú üléskeretén alapulnak, különálló ülõlap és háttámla-párnázással a legtöbb modellen szériában állítható ülésmagassággal és deréktámasszal.

Nemcsak új szintû "fotel-kényelmet", de egyben nagyobb oldaltartást is adnak. Ez elsõ ülések extra luxusa ellenére, a körültekintõen kialakított háttámláknak köszönhetõen bõven maradt még hely hátul a lábaknak. Akár a Rover 75-nél, az új ülésszerkezetet úgy alakították ki, hogy az magában foglalja az oldallégzsákokat is. Ez már minden Club és Crown Rover 45 modellnél széria, és "jelenlétüket" az üléstámla külsõ oldalán található "airbag" címke jelzi. A hátsó ülések formáján végzett változtatások révén azok jobban alátámasztják a lábat, és így nagyobb kényelmet eredményeznek.

Personal Line

Új, attraktív kárpitok jellemzik az új Rover 45 belterét. Az induló felszereltségi szintnél (Club) egy "Diamond" nevû szövetkárpitot találunk, míg az ülés többi részét egy "Super Ariel" nevû puha kötött kárpit borítja. A közepesen felszerelt változatoknál (Classic) egy új, "Arbour" nevû körkörös kötött kárpitot használnak az ülõfelületeken, itt is "Super Ariel"-lel kiegészítve. A legmagasabb felszereltségi szintnél (Crown) bõrkárpitozású üléseket találunk klasszikus Rover-stílusban; a bõrkárpit minden más modellhez is rendelhetõ.

Kétféle színárnyalatú kárpitozást kínálnak a teljes modellpalettához, Sandstone Beige-t és Ash Grey-t a szövetkárpitokhoz, és Sandstone Beige és Black színeket a bõrkárpithoz. A csúcsfelszereltségû 5-ajtójúaknál, és a két legmagasabb felszereltségi szinttel kínált 4-ajtójú modelleknél a vásárlók az elõzõeken túl választhatnak az ún. "Personal Line" nyújtotta további három beltéri színvilág közül: Copperbeech Red, Neptune Blue vagy Catkin Green.

A megújult beltér részeként minden modellnél Super Ariel szövetkárpit-betéteket találunk az ajtóburkolatokon, és "csillogó" Rover-pajzs díszíti a kormánykerék közepét, amit egyébként újraterveztek a nagyobb, 45 literes légzsák miatt.
 

Az új Rover 45 - Hajtáslánc

Finom járású hathengerû és sportos Steptronic

A Rover 45 újraformált motorházteteje alatt számos új mûszaki fejlesztés lapul. A Rover 75-ben debütált 2.0 literes KV6 motor 150 lóerõs változatának bemutatásával eddig még nem látott selymes finomság költözött középkategóriába. A 4-ajtójú Rover 45-höz rendelhetõ KV6 motort a Jatco ötsebességû automatikus váltóval kínálják, melynek a teljesen automatikus 'normál', 'sport' és 'téli' üzemmódja mellett van egy 'Steptronic' szekvenciális kéziváltó üzemmódja is. Ezzel a kifinomult hathengerû motorral és a váltóval a Rover 45 egy egyéni megjelenésû és karakterû új "kompakt zászlóshajóvá" válik.

Szintén új a Rover 45 kínálatában az 1.8 literes négyhengerû K sorozatú motor is, amely ötfokozatú kézi vagy Steptronic CVT automatikus váltóval rendelhetõ. Úgy mint a Rover 25-nél, a Steptronic CVT a két teljesen automatikus - 'normál' vagy 'sport' - üzemmódban fokozatmentesen vált sebességet, vagy a 'Steptronic' kézi üzemmódban fokozatosan hat sebességfokozat közül választhat a vezetõ.

A benzinmotor kínálatot az 1.4 és 1.6 literes 16-szelepû K sorozatú motorok teszik teljessé, míg a dízelek kedvelõinek a Rover L sorozatú 2.0 literes turbódízel motorjának átdolgozott változata áll rendelkezésre, figyelemre méltó 240 Nm-es nyomatékkal. Ezzel teljesítmény és nyomaték terén könnyedén felveszi a versenyt. Valójában az összes motor teljesítménye nagyobb mint a konkurens modelleké, ami gyakran nyomaték és gazdaságossági elõnyökkel párosul.

A Rover 45-höz rendelhetõ összes motor megfelel a 2001-tõl érvényes szigorú EU3-as emissziós elõírásoknak.

A többi Rover modellhez hasonlóan a Rover 45 benzinmotorjainak szervizintervalluma 25.000 km-re nõtt, csökkentve az üzemeltetési költségeket a vásárlók legnagyobb megelégedésére.
 

Az új Rover 45 - Futómûfejlesztések

Feszesebb felfüggesztés

Két fõ tényezõ befolyásolta a Rover 45 felfüggesztésének fejlesztõ munkálalait: elõször is, hogy a felfüggesztést hozzáhangolják a motorkínálat csúcsát jelentõ 2.0 literes KV6 motorhoz, másodszor, hogy egy átfogó program keretén belül tovább javítsák a kezelhetõséget, mialatt megõrzik a magas szintû, "osztályelsõ" menetkomfortot.

A kifejlesztett megoldás a kiváló futás, precíz kezelhetõség és uralhatóság optimális egyensúlyát nyújtja kivétel nélkül minden Rover 45-nél. Megnövelték a rugók feszességét - elöl 45 N/mm feszességû rugókat használnak a korábbi modellkínálat 35,3-38,9 N/mm-es rugói helyett, hátul 28 N/mm feszességû rugókat találunk (elõzõen 25,5 N/mm).

Az új rugózási beállításoknál degresszív (nem lineáris) karakterisztikát alakítottak ki, hogy növeljék az úttartást, ami különösen hasznos az alacsonyabb sebességtartományokban. Szintén a jobb úttartás miatt átdolgozták az elsõ és a hátsó rugótorony felsõ rögzítési pontját.

Az átdolgozott kanyar-stabilizátor rúd átmérõjét (elsõ kanyar-stabilizátorral szerelnek minden modellt), 21 mm-rõl 24 mm-re növelték. 16 mm-es kanyar-stabilizátort kapott a hátsó felfüggesztés; a dízel és a KV6 modellek a korábbi 2.0 literes benzinmotoros modell 18 mm átmérõjû hátsó kanyar-stabilizátorával készülnek.

Új kerék és gumikombinációt választottak az erõsebb rugók és a feszesebb rugózás mellé. Az alap 14 collos kerék abroncsszélessége 5 collról 5,5 collra nõtt; ehhez hasonlóan a 2.0 literes motorral szerelt csúcsváltozatok 15 collos kerekeinek abroncsszélessége 5,5 coll-ról 6 coll-ra nõtt. A nagyobb stabilitás és jobb kezelhetõség érdekében új, átdolgozott gumikonstrukciókat választottak 14 és 15 collos méretben.

Mikor a szervokormányrendszert az új KV6 változat igényeihez alakították, kihasználták az alkalmat, és újrahangolták a nyomás-szabályozó szelepeket, hogy közvetlenebb kormányzást érjenek el az összes Rover 45 modellnél, továbbá a rugózási változtatások is hozzájárultak ahhoz, hogy a kormányzást jobbnak érezzük, különösen a középsõ állás körül.

A széleskörû futómû fejlesztési munkálatok kiváló stabilitásról gondoskodnak, különösen teljes terhelésnél, és a jobb kontrollálhatóság érzetét keltik, ami növeli a vezetõ és az utasok kényelmét és megelégedettségét.

Az új Rover 45 - Biztonság

A Rover 45-nél a mérnökök az elõdmodell legjobb tulajdonságait kombinálták a Rover 75 számára kifejlesztett új alkatrészekkel és technológiákkal.

A megnövelt biztonság a nagy mértékben átdolgozott karosszériával kezdõdik, mely növeli a kontrollálhatóságot és a vezetõ bizalmát. Minden modell alapfelszereltségéhez hozzátartozik a blokkolásgátló fékrendszer, a legújabb négycsatornájú Bosch 5.3 ABS technológiával. Hûtött tárcsafékeket szerelnek az 1.6, 1.8 és a 2.0 literes benzines modellekre, az 1.8 és a2.0 literes változatok hátul is tárcsafékeket kaptak. Az Rover 75 stílusú négyfényszórójú rendszer és a nagyobb külsõ tükrök növeli a vezetõ látóterét.

Hasonló változtatások történtek az aktív biztonság terén is. A széria vezetõoldali légzsák térfogatát 30-rõl 45 literre növelték, fokozva ezzel a védelmet a rézsútirányú, vagy félig frontális ütközésekkor. Új överõ-határolókat szerelnek az elsõ üléseknél, az utasoldali légzsák széria. A biztonsági övek hevedere a legmodernebb nagyobb nyúlóképességû (12 %) anyagból készült, hogy tovább csökkentsék a sérülés kockázatát.

Oldallégzsákok

A Rover 45 új elsõ ülései a Rover 75 váz- és dizájn-technológiájával készülnek. Kihasználják a vázszerkezet óriási merevségét, ami kitûnõ megtámasztást és védelmet nyújt az utasoknak hátsó és oldalirányú ütközéskor. Az ülésekbe épített a fejtámlákat könnyedén az utas fejéhez lehet igazítani és függõleges irányban is jobban elmozdíthatók. A 75-ös üléseinek másik nagy haszna, hogy oldallégzsákot is rejtenek, ami minden Club és Crown Rover 45 modellnél széria, a Classic modellnél rendelhetõ.

A Rover 45 pirotechnikai biztonsági rendszereinek vezérlésére - elsõ légzsákok (vezetõ- és utasoldali), öv-elõfeszítõk és oldallégzsákok - a legújabb generációs elektronikus rendszereket és ütközésérzékelõ technológiát alkalmazzák, hogy biztosítsák ezen utasvédelmi eszközök legpontosabb és leghatékonyabb mûködését.

Az elsõ lökhárító szerkezetébe beépítettek egy "gerendaszerû" ütközésvédõ elemet, mely tovább merevíti a karosszériát és csökkenti az utascella szerkezeti sérülésének kockázatát.
 

Az új Rover 45 - Fejlett Elektromos Rendszerek

Ahhoz, hogy a Rover 45-nél is az autós elektromos rendszerek legújabb technológiáját alkalmazzák, számos megoldást átvettek a Rover 75-höz kifejlesztett, és ott mát bizonyított rendszerbõl. Az elektromos áramelosztó rendszert, mely magában foglalja a biztosító-dobozt és az egy egységbõl álló kábelköteget, úgy alakították ki, hogy maximálisan megbízható legyen, egyben minimálisra csökkentsék a csatlakozó egységek számát. Csakúgy, mint a Rover 25-nél, a rendszert úgy fejlesztették ki, hogy alkalmazkodjon a legújabb motorvezérlési technológiához, és a forró klímájú országok követelményeihez; az energiát itt is a legújabb Yuasa (“All Calcium Expanded" típusú) akkumulátorok szolgáltatják. Ez a törõdést nem igénylõ, zárt akkumulátor kivételesen hosszú élettartammal és töltés-megtartó képességgel rendelkezik.

Az új, négyfényszórójú rendszer stíluskapcsolatot jelent a 75-tel és ugyanolyan kitûnõ fényerõt és minõséget nyújt, a tompított fénynél H7-es, a távfénynél H1-es izzókkal. A nagy fényerejû távfény bekapcsolásakor a tompított is égve marad, kiváló egyenletességével, fénysûrûségével és jól kialakított formájával ragyogó megvilágítást biztosítva az autó orrától a messzi távolba. Szintén a Rover 75-rõl származnak a sötétített burájú oldalsó irányjelzõk.

Belül javítottak a mûszeregyüttesen, jobban leolvasható skálázással és egy új LCD-kijelzõvel is elláttak, mely egyrészt digitális kilométer-számlálóként mûködik, másrészt a Steptronic váltós modellekben az aktuális sebességfokozat és üzemmód kijelzésére is szolgál.

A KV6 csúcsmodellnél széria a sebességtartó automatika. Ez egy kifinomult rendszer saját elektromos vezérlõegységgel, mely szoros kapcsolatban áll az automata váltó vezérlõegységével, hogy így az halkan és finoman mûködjön.