Megérkezett
az MG ZT V8-as változata
Az
MG Rover Csoport bemutatta a V8-as motorral szerelt MG ZT 260 V8 jelzésű
autóját. A hátsókerékhajtású ZT-t, amely mind limuzin, mind kombiváltozatban
elérhető, 260 lóerős, 4,6 literes V8-as motor hajt. A motor kategóriájában
egyedülálló módon, 410 Nm nyomaték leadására képes. Az MG ZT ezzel az erőforrással
6,2 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet, a végsebességet elektronika
limitálja 250 km/h-ban. Az autó rugalmassága is igazán kiváló: 80 km/h-ról
120 km/h-ra, 4-es sebességi fokozatban 5,5 másodperc alatt gyorsul.
Az
MG ZT V8-as változata a nemes és karakteres autók iránti elkötelezettségünket
tükrözi. Ezt az autót élvezet vezetni - mondta Rob Oldaker, az MG Rover
Csoport fejlesztésért felelős igazgatója, majd hozzátette: Döntésünket
az erős, nagy nyomatékú motor mellett igazolva látjuk ebben a gyors és
mozgékony autóban, amely kiválóan alkalmas hosszú túrákra. Az ember minél
többet vezeti, annál inkább érzi az autó egyedülállóan energikus karakterét.
Az
MG ZT 260 V8 a korábbi, elsőkerékhajtású ZT műszakilag teljesen átdolgozott
változata. A szintén a Rover 75-ös alapjaira épülő autó építése során sikerült
elérni, hogy a nagyobb teljesítményű motor és az új elosztású átvitel ellenére
a robosztus karosszérián ne történjen látható változás.
A
ZT-t a Ford által biztosított és Észak-Amerikában nagy népszerűségnek örvendő
4,6 literes V8-as erőforrás hajtja, amelyet a legendás Ford Mustangban
használnak. Az erőátvitel és a hajtáslánc ugyanakkor a brit mérnökök munkáját
dicséri, csakúgy mint a szigetelések és a kipufogó, amelyek az alacsony
zajszintért "felelősek". A V8-as okra jellemző egyedi hang ezért csak kívülről
hallható, az utastér, a brit autóktól elvárható módon, csöndes marad.
Az
Észak-Amerikából importált ötsebességes Tremec váltót az MG kérésére és
útmutatásai alapján hangolták újra, hogy az leginkább megfeleljen az európai
vezetési stílusnak. Sőt, az MG mérnökei a könnyebb és pontosabb váltás
érdekében hidraulikus kuplunggal szerelték fel az új autót.
A hátsó felfüggesztés
is teljesen újra lett építve, míg elől maradt a MacPherson-féle, de új
rugókkal és lengéscsillapítókkal. A biztos útfekvésért ezen felül egy teljesen
új kanyarstabilizátor felel, így a nagyobb tömeg, a másfajta súlyeloszlás,
illetve a nagyobb sebesség sem foghat ki az MG ZT V8-ason.
Az utasok maximális
kényelme érdekében a fűtő-hűtő rendszert is átdolgozták, és minden típusban
alapfelszereltség az automatikus hőmérsékletszabályozó, a többi ZT-n már
jól bevált szabályozópanellel.
A belső térben
csak a fém V8-as felirat árulkodik arról, hogy nem egy "sima" ZT-ben ülünk,
az utastér többi eleme nagyjából megegyezik a már futó ZT modellekkel.
A V8-as MG limuzin
és kombi változatban, kétféle felszereltséggel kerül forgalomba. Az alapváltozatot
csak a legnépszerűbb felszerelésekkel látták el: természetesen van benne
légkondicionáló, elektromos ablakemelők elöl, ködlámpák, ABS, első- és
oldallégzsákok, illetve CD lejátszó. Az igényesebbek számára a ZT260 SE
az ideális választás: fekete bőrkárpit, műholdas navigációs rendszer, teletexttel
ellátott televízió, esőérzékelős ablaktörlő, CD váltó és parkolóradar gondoskodik
a teljes kényelemről.
A közelmúltban
az MG ZT kombiváltozatával, a ZT-T egy speciálisan előkészített V8-as változatával
egy USA-beli gyorsasági fesztiválon értek el rekordsebességet, és a cég
fel is terjesztetette az eredményt a Guiness rekordok bizottságához, mint
a világ leggyorsabb kombija, hiszen a ZT-T 360,9 km/órás sebességért el.
A V8-as változat
bevezetésével az MG 80 éves történelmének legszélesebb palettáját kínálja.
|