Az Új Espace Erőteljes motorok Az Új Espace széles benzin- és dízelmotor választékot kínál: három benzinüzemű, és négy, közös (központi) nyomásterű dízelüzemű motorral, 4 vagy 6 hengerű változatban, 6 fokozatú manuális sebességváltóval, illetve 5 vagy 6 fokozatú automatikus impulzív sebességváltóval. Szintén újdonság a 3 literes dízel motor 6 fokozatú automatikus sebességváltója, visszafogott fogyasztást kínál (9,4 l/100 km vegyes használat esetén). Ezen kívül tovább javítja a visszaváltást erőteljes fékezéskor, hirtelen gázelvételkor pedig megtartja a sebességfokozatot. Az impulzív vezérlés lehetővé teszi, hogy a vezető saját maga határozza meg a fokozatváltást. A 4 hengerű 2.2 dCi 16V motor automatikus váltós verziójának teljesítménye 145LE (110kW) 4000/perc mellett, és 320Nm nyomatékot ad le 1750 percenkénti fordulatnál. Az 5 fokozatú proaktív automatikus sebességváltóval kínált motort részecskeszűrővel látták el. A belépő modellekhez kínált 1.9 dCi motor teljesítménye 120LE (85kW) 4 000/perc mellett, legnagyobb nyomatéka pedig 270 Nm, mely már 2000/perctől rendelkezésre áll. 6,7 l/100 km-es fogyasztásával (vegyes használat esetén) és 83 liter űrtartalmú hajtóanyagtartályával az Új Espace hatótávolsága 1.9 dCi esetén csaknem 1240km. Ezt a motort 6 fokozatú manuális sebességváltóval szerelik. A Renault-Nissan szövetségből származó 24 szelepű 3.5 V6 benzinmotor egyesíti a nagy fordulatszámon leadott teljesítményt (245LE / 177kW 6000/perc mellett) és a kis fordulatszámon nyújtott nyomatékot: a nyomaték 85%-a már 1200/percen rendelkezésre áll (a legnagyobb nyomaték 330Nm, amelyet 3600/perc mellett ér el). Gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra 8,1 másodperc. A dízelpiacon a Renault által kínált motoroknak az álló helyzetből 1000 m-en elért sebességértéke egyedülálló: piezo elektromos befecskendezőszelepek, 1600 bar-os közös (központi) nyomástér, változó geometriájú turbófeltöltő és újgenerációs égéstér. Az erős, csendes, gazdaságos és tiszta 2.0 dCi motor kategóriájának egyik legnagyobb teljesítményű motorja. A 340Nm nyomatékot már 2000/perc mellett elérő 2.0 dCi 150LE-s (110kW) motor csúcsfogyasztása mindössze 7,4 l/100 km vegyes használat esetén. A motor 175LE-s (127kW), a 360Nm-es nyomatékot már 1750/perc mellett teljesítő változata (Magyarországon 2006 júliusától kapható) az Új Espace-t kevesebb mint 10 másodperc alatt gyorsítja fel 0-ról 100 km/h-ra. A motor rugalmas, fordulatszáma akár a percenkénti 5000 fölé is nőhet. A környezetkímélő Új Espace vegyes használat esetén 200 g/km vagy ennél kisebb CO2-kibocsátásával kategóriája legjobbja. A 6 hengerű 3.0 dCi motor nagyvonalú teljesítménye 185LE (133kW), amelyet 4400/perc mellett ad le, nyomatéka pedig a befecskendezés fejlesztésének köszönhetően 50Nm-rel megnőtt, így már 1800 percenkénti fordulatnál eléri a 400 Nm-t. A változó geometriájú (soklapátú) turbófeltöltő az átmeneti szakaszokban pontosabb működést és a motor optimális feltöltését teszi lehetővé a teljes működési tartományban. A 4 hengerű 2.0 16V turbo motor állandó, 270 Nm-es nyomatéka széles tartományban rendelkezésre áll, már 2000/perctől, leadott teljesítménye pedig kényelmes, 170LE (125kW) 5000/perc mellett, ami a Twin Scroll elnevezű, kettős bemeneti nyílású turbófeltöltő alkalmazásának köszönhető. A turbófeltöltős motorokhoz képest nagy sűrítési aránya (9.5:1) a jobb teljesítménynek és a szennyezőanyag-kibocsátás csökkenésének a záloga. Az ezzel járó nyomatéknövekedés kis fordulatszámon hosszabb sebességfokozatokat tesz lehetővé, tehát a fogyasztás csökkenését eredményezi. Erős alváz A 2.0 16V motor teljesítménye 140LE 5500/perc mellett, nyomatéka pedig 191 Nm, amely már 3750 percenkénti fordulatnál rendelkezésre áll. A motor a vezérműtengely-állítószerkezet által nyújtott változó adagolást kapott, amely kétféle működést tesz lehetővé: az első alapjáraton, vagy közepes és nagy fordulatszámú részleges terhelés mellett lép életbe a legnagyobb teljesítmény elérése érdekében, a második pedig a szívás és a kipufogás szélesebb találkozását teszi lehetővé. Ez az átfedés 5-10 Nm-es nyomatéknövekedést eredményez. A sebességfüggő szervokormányt már a kínálat közepétől erős keresztmerevítésű első futómű kíséri. Szűrési rendszere alkalmas arra is, hogy nagy rugalmasságot adjon a csuklóknak, és arra is, hogy hatékonyan kiszűrje a kis rezgésfrekvenciákat. Az Espace továbbra is a rezgéscsillapító lemez szabadalmaztatott koncepcióját alkalmazza. Ez egy többrétegű alkatrészt jelent, amely a motor felől érkező rezgéseket még az előtt elnyeli, mielőtt azok továbbterjednének a gépkocsi felépítményére. Hátul, a nagyrugalmasságú acélból készült torziós hosszlengőkaros tengely - a Panhard rúd - a kényelem/úttartás egyensúlyán túl lehetővé teszi a vízszintes és funkcionális padlólemez kialakítását. Mivel a karosszériától külön van választva, a tengely hatékonyan szűri ki a menetzajok okozta rezgéseket, és elviseli a gépkocsi bizonyos felhasználásával együttjáró nagy terheléseket. A lengéscsillapító/rugó egység a terheléstől és a karosszériamagasságtól függő változó szabályok szerint működik. Az
aktív biztonságot tekintve a 308 és 324 mm átmérőjű, hűtött első féktárcsák
és a 300 mm-es hátsó féktárcsák az Új Espace szériafelszereltségéhez tartoznak.
Alapfelszereltségéhez tartozik továbbá az ABS az elektronikus fékerő-elosztó
rendszerrel (EBV), a vészfékrásegítő rendszer, és az alulkormányzás-ellenőrzést
(CSV) megvílósító dinamikus menetstabilizáló rendszer (ESP). Ez utóbbi
vészhelyzetben kapcsol be, és a motorvezérlésre és egy vagy több kerékre
hat a stabilitás helyreállítása és a gépkocsi megfelelő pályára való visszaállítása
érdekében. Alapáron nyújtják a kipörgésgátlót (ASR) is, amely gyenge tapadású
útfelületeken megkönnyíti az elindulást. A sebességszabályozó és -korlátozó
berendezés a Privilege felszereltségtől kezdődően a szériafelszereltség
részét képezi, az elektronikus keréknyomás-ellenőrző rendszer (SSPP) pedig
a teljes választéknál opcióként rendelhető.
|