Clio III
A Renault-Nissan szövetség keretében fejlesztett B-platformra alapozva készítették el a Clio III-at. A futómű tervezésekor a Megane II szolgáltatta az ihletet, így az új modell könnyen kezelhető, a nagy tengelytávnak köszönhetően semleges viselkedésű, széles nyomtávval bír és alacsony tömegközéppontú. 

Bevezetéskor a Clio III több benzines és Euro 4-es normáknak megfelelő dízel motorral is elérhető lesz. A benzinmotorok választékát az 1,2 literes 16 szelepű (75 LE), az 1,4 literes 16 szelepű (100LE) és az 1,6 literes 16 szelepű (110 LE) egységek alkotják, míg az 1,5 literes dCi dízelmotor három különböző teljesítményszinttel érkezik: 70 LE, 85 LE és 105 LE. 

A váltók kínálata a Clio III esetében megegyezik a Modus-éval, és ez egy közös Renault-újdonságot is takar e két modell esetében: a kormánykerék mögött elhelyezett kapcsolókkal vezérelhető robotizált váltót

A zajkomfort kulcstényező, amikor a vezetés élményéről és a minőségi utazási komfortról ejtünk szót, így az már a fejlesztés korai fázisában az egyik legfontosabb szempont volt. Mindez a Clio III-at kategóriája csúcsára helyezi.

Alapfelszerelés a Bosch ABS 8. generációja, az elektronikus fékerő elosztó (EBD) és a vészfékasszisztens (EBA). Az új autóhoz elérhető továbbá az elektronikusstabilitás-program (ESP), melynek szerves része a kipörgésgátló (ASR), az UCL alulkormányzottság-kontroll és az MSR motornyomaték-szabályozó.

A Modus mellett a Clio III egyedüliként ajánl kanyarkövető fényszórót a szegmensben, de a hatékonyabb éjszakai tájékozódáshoz dupla fénynyalábú xenonfényszórók is rendelhetők. 

Az autó karosszériája több programozott gyűrődési zónát tartalmaz, melyek az utasok testi épségét óvó eszközökkel egységben működnek. Ez akár nyolc légzsákot is jelenthet, beleértve a két első adaptív légzsákot, mely överőhatárolóval és kétlépcsőjű, pirotechnikai övfeszítővel egészül ki az első üléseknél. 

.........

A tér és a komfort érzetét erősíti a nagyra méretezett elektronikus panoráma napfénytető (hossza: 1,29m, szélessége: 0,86m), amely két egymásra csuszó panelből áll (egy mozgatható első panelból és egy fix hátsó panelból). A napfénytető egy elektromos kapcsoló elfordításával nyitható, és alapfelszereltségként becsípődésgátlóval látták el.

3,986mm-es hosszával, 1707mm-es szélességével, 2,575mm-es tengelytávjával és 1,493mm-es magasságával (58mm-rel magasabb a Clio II-nél) a Clio III-at kiemelkedő méretű utastér jellemzi. A fordulókör 10,30m maradt.

A Modus-höz hasonlóan a Clio III is rendelhető a Carminat navigációs rendszerrel. E rendszer a műszerfal közepén elhelyezett többfunkciós kijelzővel érkezik, a célállomást pedig a középkonzolon található elforgatható gombbal vihetjük be. Az útkereszteződéseknél nyilak jelzik a helyes irányt, de hang is segítheti a navigálást. Az autó pillanatnyi helyének meghatározása mellett, a rendszer előirányozza a várható érkezési időt és jelzi a hátralévő távolságot. A Carminat rendszer magában foglalja a rádiót és a CD lejátszót is. Opcióként elérhető lesz MP3 lejátszóval felszerelt rádió is.

Felszereltségi szinttől függően alap-, illetve opcionális felszereltségként a Clio III a következőket tartalmazza:
- Parkoló asszisztens tolatóradarral
- Kettős funkciójú szenzor: esőérzékelő, amely az ablaktörlőket és azok sebességét irányítja; fényérzékelő, amely automatikusan kapcsolja a tompított fényszórókat
- Tempomat és sebességkorlátozó: lehetővé teszi a vezető számára, hogy az autót egy állandó sebességen tartsa, vagy előzetesen beállítsa annak maximális sebességét. Az első funkció hosszú utakon és autópályán használatos leginkább, míg utóbbi lakóövezetekben és nagy forgalomban hasznos.