A
Renault-Nissan szövetség keretében fejlesztett B-platformra alapozva készítették
el a Clio III-at. A futómű tervezésekor a Megane II szolgáltatta az ihletet,
így az új modell könnyen kezelhető, a nagy tengelytávnak köszönhetően semleges
viselkedésű, széles nyomtávval bír és alacsony tömegközéppontú.
Bevezetéskor a Clio III több benzines
és Euro 4-es normáknak megfelelő dízel motorral
is elérhető lesz. A benzinmotorok választékát az 1,2 literes 16 szelepű
(75 LE), az 1,4 literes 16 szelepű (100LE) és az 1,6 literes 16 szelepű
(110 LE) egységek alkotják, míg az 1,5 literes dCi dízelmotor három különböző
teljesítményszinttel érkezik: 70 LE, 85 LE és 105 LE.
A
váltók
kínálata a Clio III esetében megegyezik a Modus-éval, és ez egy közös Renault-újdonságot
is takar e két modell esetében: a kormánykerék mögött elhelyezett kapcsolókkal
vezérelhető
robotizált váltót.
A zajkomfort kulcstényező, amikor a vezetés élményéről és a minőségi
utazási komfortról ejtünk szót, így az már a fejlesztés korai fázisában
az egyik legfontosabb szempont volt. Mindez a Clio III-at kategóriája csúcsára
helyezi.
Alapfelszerelés
a Bosch ABS 8. generációja, az elektronikus
fékerő elosztó (EBD) és a vészfékasszisztens
(EBA). Az új autóhoz elérhető továbbá
az elektronikusstabilitás-program (ESP),
melynek szerves része a kipörgésgátló (ASR),
az UCL alulkormányzottság-kontroll
és az MSR motornyomaték-szabályozó.
A
Modus mellett a Clio III egyedüliként ajánl kanyarkövető
fényszórót a szegmensben, de a hatékonyabb éjszakai tájékozódáshoz
dupla fénynyalábú xenonfényszórók is
rendelhetők.
Az autó karosszériája több programozott gyűrődési zónát tartalmaz, melyek
az utasok testi épségét óvó eszközökkel egységben működnek. Ez akár nyolc
légzsákot is jelenthet, beleértve a két első
adaptív légzsákot, mely överőhatárolóval és kétlépcsőjű, pirotechnikai
övfeszítővel egészül ki az első üléseknél.
.........
A tér és a komfort érzetét erősíti a nagyra méretezett elektronikus
panoráma
napfénytető (hossza: 1,29m, szélessége: 0,86m), amely két egymásra
csuszó panelből áll (egy mozgatható első panelból és egy fix hátsó panelból).
A napfénytető egy elektromos kapcsoló elfordításával nyitható, és alapfelszereltségként
becsípődésgátlóval látták el.
3,986mm-es hosszával, 1707mm-es
szélességével,
2,575mm-es tengelytávjával és 1,493mm-es
magasságával
(58mm-rel magasabb a Clio II-nél) a Clio III-at kiemelkedő méretű utastér
jellemzi. A fordulókör 10,30m maradt.
A
Modus-höz hasonlóan a Clio III is rendelhető a Carminat
navigációs rendszerrel. E rendszer a műszerfal közepén elhelyezett többfunkciós
kijelzővel érkezik, a célállomást pedig a középkonzolon található elforgatható
gombbal vihetjük be. Az útkereszteződéseknél nyilak jelzik a helyes irányt,
de hang is segítheti a navigálást. Az autó pillanatnyi helyének meghatározása
mellett, a rendszer előirányozza a várható érkezési időt és jelzi a hátralévő
távolságot. A Carminat rendszer magában foglalja a rádiót és a CD lejátszót
is. Opcióként elérhető lesz MP3 lejátszóval felszerelt rádió is.
Felszereltségi szinttől függően alap-, illetve opcionális felszereltségként
a Clio III a következőket tartalmazza:
- Parkoló asszisztens tolatóradarral
- Kettős funkciójú szenzor: esőérzékelő,
amely az ablaktörlőket és azok sebességét irányítja; fényérzékelő,
amely automatikusan kapcsolja a tompított fényszórókat
- Tempomat és sebességkorlátozó:
lehetővé teszi a vezető számára, hogy az autót egy állandó sebességen tartsa,
vagy előzetesen beállítsa annak maximális sebességét. Az első funkció hosszú
utakon és autópályán használatos leginkább, míg utóbbi lakóövezetekben
és nagy forgalomban hasznos. |