A Porsche Cayenne Turbo S teljesítmény-növekedése
a két továbbfejlesztett, jobb hatásfokú köztes hűtőnek, a 0,2 barral megnövelt
töltőnyomásnak és a 4,5 literes, nyolchengerű biturbó motor módosított
vezérlőelektronikájának köszönhető. Az 5.500-es fordulatszámon leadott
383 kW (521 LE) teljesítményével a Cayenne Turbo S 71 lóerővel erősebb
mint a Cayenne Turbo. A Cayenne Turbo S motorjának 2.750 és 3.750 közötti
fordulatszám-tartományban jelentkező 720 Nm-es csúcsnyomatéka 100 Nm-rel
több, mint a Cayenne Turbo-é.
........
A kocsi 5,2 másodperc alatt gyorsul
0-ról 100 km/h sebességre, a végsebessége pedig 270 km/h. 5,4 másodpercre
van szüksége a 80-ról 120 km/h-ra való gyorsításhoz ötödik fokozatban.
A
kiegyensúlyozott és hatékony erőátvitel érdekében a Porsche Traction Management
(PTM) alaphelyzetben a hajtóerő 62%-át a hátsó, míg 38%-át az első tengelyre
juttatja.
A PTM szenzorainak köszönhetően azonnal
érzékeli, ha módosítani kell az erőelosztást és a dinamikus vezetés érdekében
késlekedés nélkül beavatkozik, így rendkívül nagy aktív biztonságot eredményez
az irányváltási manőverek esetében, például nagy sebességnél való sávváltáskor,
vagy csúszós útfelületen történő lassabb haladáskor.
A Porsche Active Suspension Management
(PASM) kiváló lengéscsillapítást és rugózást nyújt, s állandóan ellenőrzi
az autóra ható rugózási erőket és csökkenti a karosszéria rázkódását és
dőlését.
A módosított fékrendszerben nagyobb
átmérőjű, 350 milliméterről 380 milliméterre növelt első és 330 mm-ről
358 mm-re növelt hátsó féktárcsák kaptak helyet. A nagyobb teljesítményhez
speciális féktárcsák párosulnak és a tárcsákra jutó légáramlat optimalizálásával
mintegy 10%-kal több hőt sikerül elvezetni a féktárcsákról.
|