VISSZA:Vissza a Volkswagen menübe
        A Cayenne hangja
        Porsche Cayenne hathengerű erőforrással

        A Porsche AG egy harmadik modellváltozattal egészíti ki a Porsche Cayenne motorkínálatát. A hathengerű erőforrás alapmodellként is rendelkezik mindazon kiváló tulajdonságokkal, mint a dinamizmus, a biztonság és a terepalkalmasság, hasonlóan a nyolchengerű Cayenne S és Turbo változatokhoz. Az első V6-os motor 2003. november végén debütál majd az európai és 2004. első félévében az amerikai piacon. 

        A hathengerű Porsche Cayenne 24 szelepű erőforrása 250 lóerőt (184 kW) teljesít 6000/perc fordulatszámon. 2500/perc és 5500/perc közötti fordulatszámon éri el 310 Nm -es névleges forgatónyomatékát. Már 2000/perc fordulatszámon több mint 300 Nm nyomatékot ad le. Az autó 9,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, maximális sebessége 214 km/h.

        A hathengerű motor erejét hatsebességű váltó segítségével adja le, melyet egy új asszisztencia-rendszerrel egészítettek ki. A "Porsche Drive Off Assistant" (PDOA) automatikus fékbeavatkozással könnyíti meg az elindulást emelkedőkön. 2004. elejéig azonban kizárólag a hatsebességű Tiptronic S váltóval szállítanak ki autókat.

        A Porsche Traction Management rendszer (PTM), mely a nyolchengerű Cayenne modellel debütált, a V6-os változatban is megtalálható. A négykerékhajtás teljesen új generációját képező PTM alapüzemmódban a motor erejének 62 százalékát a hátsó kerekekre, 38 százalékát pedig az első kerekekre osztja el. 

        A menetkörülményektől függően azonban lehetőség nyílik arra, hogy a motor nyomatéka akár 100 százalékban az első vagy a hátsó tengelyre kerüljön. 

        A V6-os Cayenne-nel maximálisan 3500 kilogramm vontatható hasonlóan a Cayenne S és Turbo modellekhez.

        Magyarországon szeptember közepétől rendelhető hathengerűvel a Porsche Cayenne.