Porsche Cayenne
hathengerű erőforrással
A
Porsche AG egy harmadik modellváltozattal egészíti ki a Porsche Cayenne
motorkínálatát. A hathengerű erőforrás alapmodellként is rendelkezik mindazon
kiváló tulajdonságokkal, mint a dinamizmus, a biztonság és a terepalkalmasság,
hasonlóan a nyolchengerű Cayenne S és Turbo változatokhoz. Az első V6-os
motor 2003. november végén debütál majd az európai és 2004. első félévében
az amerikai piacon.
A
hathengerű Porsche Cayenne 24 szelepű erőforrása 250 lóerőt (184 kW) teljesít
6000/perc fordulatszámon. 2500/perc és 5500/perc közötti fordulatszámon
éri el 310 Nm -es névleges forgatónyomatékát. Már 2000/perc fordulatszámon
több mint 300 Nm nyomatékot ad le. Az autó 9,1 másodperc alatt gyorsul
100 km/h sebességre, maximális sebessége 214 km/h.
A
hathengerű motor erejét hatsebességű váltó segítségével adja le, melyet
egy új asszisztencia-rendszerrel egészítettek ki. A "Porsche Drive Off
Assistant" (PDOA) automatikus fékbeavatkozással könnyíti meg az elindulást
emelkedőkön. 2004. elejéig azonban kizárólag a hatsebességű Tiptronic S
váltóval szállítanak ki autókat.
A
Porsche Traction Management rendszer (PTM), mely a nyolchengerű Cayenne
modellel debütált, a V6-os változatban is megtalálható. A négykerékhajtás
teljesen új generációját képező PTM alapüzemmódban a motor erejének 62
százalékát a hátsó kerekekre, 38 százalékát pedig az első kerekekre osztja
el.
A menetkörülményektől
függően azonban lehetőség nyílik arra, hogy a motor nyomatéka akár 100
százalékban az első vagy a hátsó tengelyre kerüljön.
A V6-os Cayenne-nel
maximálisan 3500 kilogramm vontatható hasonlóan a Cayenne S és Turbo modellekhez.
Magyarországon
szeptember közepétől rendelhető hathengerűvel a Porsche Cayenne. |