VISSZA:
Monacoban debütált
az új Porsche Carrera és Carrera 4S
A
Porsche Carrera 4-et a jól ismert 3,6 liter hengerűrtartalmú, hathengerű,
239 kW (325 LE) teljesítményű motor hajtja, amely 5,1 másodperc alatt gyorsítja
az autót 0-ról 100 km/h sebességre, míg a végsebesség 280 km/h. Ezzel szemben
a Carrera 4S a 261 kW (355LE) teljesítményt leadó 3,8 literes motorral
4,8 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége pedig 288 km/h.
Az új 911-es modellek legmarkánsabb ismertetőjegye az összesen 44 mm-rel
szélesebb hátsó sárvédő. Ez lehetővé teszi, hogy a Carrera 4-et 295/35
ZR 18-as, míg a nagyobb testvért 305/30 ZR 19-es méretű hátsó kerekekkel
lássák el.
Az összkerékhajtás viszko kuplungon keresztül valósul meg, melynek segítségével
a hajtóerő 5-40 százaléka jut az első kerekekre. Ennek köszönhető, hogy
mindkét új kupét kanyarodáskor szélsőséges esetekben is kiváló teljesítmény,
a végsebesség közelében is teljesen stabil egyenesfutás és csúszósabb utakon
megnövelt irányíthatóság jellemzi.
.........
A Porsche Stabilitás Rendszer (PSM) két új funkcióval bővült. Az egyik
előkészíti a fékrendszert a teljes fékezésre oly módon, hogy minimálisra
csökkenti a fékbetét és a tárcsa közötti légrést, ezzel is rövidítve a
fékutat. A PSM másik funkciója akkor kapcsol be, amikor a vezető gyorsan,
de nem elég erővel lép a fékpedálra.
A Porsche Aktív Felfüggesztés Rendszere (PASM) alaphelyzetben sportosan
kényelmesre hangolja a felfüggesztést, míg a Sport gomb megnyomása után
hangsúlyozottan feszesre állítja azt.
Az
aktív felfüggesztés a Carrera 4S esetében a szériafelszerelés részét képezi,
míg a Carrera 4-hez opcionálisan rendelhető. Kívánságra mindkét modell
kérhető 20 mm-rel alacsonyabb sportfutóművel, amely tartalmazza a mechanikus
hátsó differenciálzárat.
Az új összkerékhajtású modellekhez is kapható az opcionális Sport Chrono
Plus
csomag, amely módosítja a motorvezérlést, valamint a PSM és a PASM karakterisztikáját.
|