Bemutatkozott
az új Porsche Boxster
A
második generációs Porsche Boxster új vonalvezetéssel és műszaki megoldásokkal
mutatkozott be a közelmúltban a nemzetközi sajtónak. Az új Boxster modellek
eleje észrevehető rokonságot mutat a 911-essel, ugyanakkor mégis jól felismerhető
a tipikus Boxster arculat.
Az új Boxster kisebb erőforrása 2,7
literes és 240 lóerőt (176 kW) teljesít, 12 lóerővel (8 kW) többet az elődmodellnél.
A 3,2 literes hathengerű Boxster S teljesítményét 260 lóerőről (191 kW)
280 lóerőre (206 kW) növelték. Mindkét motor ereje meggyőző: a Boxster
6,2 másodperc alatt, a Boxster S pedig 5,5 másodperc alatt gyorsul 100
km/h sebességre. Míg az utóbbi maximális sebessége 268 km/h, a 2,7 literes
erőforrással 256 km/h sebesség elérésére képes.
Az
erőátvitelről az új Boxsterben egy átdolgozott, 5 fokozatú váltó gondoskodik,
a Boxster S modell pedig egy új, 6 fokozatú váltóval készül. A váltókat
mindkét esetben olyan jól sikerült korszerűsíteni, hogy a váltóút lényegesen
rövidebb lett.
A nagyobb kerekek és a szélesebb nyomtáv
kiemelik a továbbfejlesztett karosszéria-formát. A nyomtáv szélesítésének
köszönhetően nagyobb a keresztirányú gyorsulás - változatlan kényelem mellett.
A 2,7 literes Boxster 17 colos kerekeket kap szériában, a Boxster S pedig
18 colos kerekekkel gördül le a futószalagról.
A Porsche Active Suspension Management
(PASM) rendszer segítségével a futómű keménysége állítható.
Az
új fogasléces kormányszerkezet változtatható áttétellel kanyargós utakon
nagy sebesség mellett is kitűnő stabilitást nyújt.
A továbbfejlesztett Porsche Stability
Management (PSM) rendszer az aktív biztonságot szolgálja fékezéskor, gyorsuláskor,
valamint kanyarokban is.
A roadsterek közül - a világon elsőként
- az új Boxsterben elhelyezett fejlégzsák védi az utasokat oldalütközéskor:
a
légzsákot Thorax légzsákkal kombinálták, melyet az ülés-háttámla külső
oldalába építettek.
|