VISSZA:Vissza a Volkswagen menübe
        A Boxster hangja
        Bemutatkozott az új Porsche Boxster

        A második generációs Porsche Boxster új vonalvezetéssel és műszaki megoldásokkal mutatkozott be a közelmúltban a nemzetközi sajtónak. Az új Boxster modellek eleje észrevehető rokonságot mutat a 911-essel, ugyanakkor mégis jól felismerhető a tipikus Boxster arculat. 

        Az új Boxster kisebb erőforrása 2,7 literes és 240 lóerőt (176 kW) teljesít, 12 lóerővel (8 kW) többet az elődmodellnél. A 3,2 literes hathengerű Boxster S teljesítményét 260 lóerőről (191 kW) 280 lóerőre (206 kW) növelték. Mindkét motor ereje meggyőző: a Boxster 6,2 másodperc alatt, a Boxster S pedig 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre. Míg az utóbbi maximális sebessége 268 km/h, a 2,7 literes erőforrással 256 km/h sebesség elérésére képes. 

        Az erőátvitelről az új Boxsterben egy átdolgozott, 5 fokozatú váltó gondoskodik, a Boxster S modell pedig egy új, 6 fokozatú váltóval készül. A váltókat mindkét esetben olyan jól sikerült korszerűsíteni, hogy a váltóút lényegesen rövidebb lett. 

        A nagyobb kerekek és a szélesebb nyomtáv kiemelik a továbbfejlesztett karosszéria-formát. A nyomtáv szélesítésének köszönhetően nagyobb a keresztirányú gyorsulás - változatlan kényelem mellett. A 2,7 literes Boxster 17 colos kerekeket kap szériában, a Boxster S pedig 18 colos kerekekkel gördül le a futószalagról.
        A Porsche Active Suspension Management (PASM) rendszer segítségével a futómű keménysége állítható. 

        Az új fogasléces kormányszerkezet változtatható áttétellel kanyargós utakon nagy sebesség mellett is kitűnő stabilitást nyújt. 

        A továbbfejlesztett Porsche Stability Management (PSM) rendszer az aktív biztonságot szolgálja fékezéskor, gyorsuláskor, valamint kanyarokban is. 

        A roadsterek közül - a világon elsőként - az új Boxsterben elhelyezett fejlégzsák védi az utasokat oldalütközéskor: a légzsákot Thorax légzsákkal kombinálták, melyet az ülés-háttámla külső oldalába építettek.