Az új Opel Vectra vezető pozícióra tör a középkategóriában
Világpremier a Genfi Autószalonon, piaci bevezetés 2002 tavaszán
 

o Kifejező design rajzolja fel az új márkaarculatot 
o Különösen tágas belső tér, komplett kényelmi és biztonsági felszerelés
o Innovatív IDS (Interactive Driving System) futómű, ESPPlus
o 800 millió eurós beruházás Európa legmodernebb üzemébe
o Sportos Vectra GTS, 211 lóerős 3.2 V6 motorral

Rüsselsheim. A vadonatúj Vectra újabb fejezetet nyit a középkategóriájú Opel modellek sikertörténetében. Az egész modellcsalád teljesen megújult, vezetőorientált kialakítással, élvonalbeli technikával, magas fokú kényelemmel és különösen tágas utastérrel. Jellegzetes formája a holnap Opel típusainak arculatát vetíti előre. A gyártás 2002. januárjában, Rüsselsheimben kezdődik meg, Európa legmodernebb autógyárában, amelyre közel 800 millió eurót költöttek. Az innovatív IDS (Interactive Driving System) futóművel felszerelt új Vectra márciusban, a Genfi Autószalonon debütál, majd röviddel ezután megkezdődik az értékesítés.

Az új középkategóriájú Opel elsőként négyajtós szedán karosszériával és négyhengerű ECOTEC motorokkal jelenik meg, amelyek közül a benzinesek teljesítménye 74 kW/100 lóerőtől 108 kW/147 lóerőig, a dízeleké 74 kW/100-tól 92 kW/125 lóerőig terjed. Az Opel elsőként a Vectrához kínál ötfokozatú automatikus váltóművet Active Select manuális kapcsolási funkcióval. A különösen sportos Vectra GTS 3.2 literes V6-os motorja 155 kW/211 LE teljesítményű. A 300 newtonméterrel minden idők legerősebb Vectrája, a kupészerű GTS, 2002. nyarán csatlakozik a többiekhez.

Az új Vectra típuscsaládot további újszerű karosszériák, motorok és sebességváltók bővítik ki a következő két év folyamán. Ezeknek, és a gyártókapacitás növelésének, köszönhetően a Vectra visszatér az európai középkategóriájú piac élvonalába. 

Az Opel világsikere e területen 1970-ben kezdődött; azóta az Ascona három (4.4 millió darab), illetve a Vectra két nemzedéke (4.5 millió) szerepelt a piacon. A jelenlegi Vectra nem csupán egyes országokban volt piacvezető a maga kategóriájában, hanem 1996 és 1998 között európai viszonylatban is.

A teljesen új IDS futómű a harmadik generációs Vectra egyik fénypontja. Új többlengőkarú hátsó futóművével, elektronikus jellegdiagram-vezérlésű elektrohidraulikus szervokormányával és a rugózatlan tömeget csökkentő alumínium alkatrészeivel az IDS jelentősen javítja az autó viselkedését és komfortját. Tovább fokozza az aktív biztonságot a szintén új ESPPlus elektronikus menetstabilizáló, amely a Vectrában debütál. Ellentétben a hagyományos ESP rendszerekkel, amelyek csupán az ívbelső hátsó kerék fékezésével hatnak a súlyos alulkormányzottság ellen, az ESPPlus akár három kereket is fékezve fokozza a stabilitást, így sokkal progresszívebb és hatásosabb a működése.

A könnyű, kiváló minőségű anyagok, az alumínium, a magnézium és a bóracél alkalmazásának köszönhetően a karosszéria szilárdsága, biztonsága, komfortja és minősége kielégíti a legmagasabb igényeket is. A hajlítási szilárdság 62, a csavarási szilárdság 74 százalékkal nőtt a típuselődhöz képest, az utóbbi értéke 18,000 Nm/fok.

Az új Vectra dinamikus, egyéni formája mintaként szolgál a későbbi Opel típusoknak. Tiszta rajzú kontúrja kiemeli megnövelt méreteit: hosszabb, 2.70 méteres tengelytávjának (+ 60 milliméter), szélesebb nyomtávjának (+ 52 mm elöl/+ 45 mm hátul) és magasabb tetejének (+ 52 mm) köszönhetően lényegesen tágasabb az elődjénél. Áramvonalas alakja (alaktényező: 0.28) és gondos akusztikai tervezése kívül-belül rendkívül halkká teszi.

A Vectra építőinek becsvágyát tükrözi az utastér designja és igényes anyagválasztása is, de mindenekelőtt a vezető és utasai komfortját fokozó felszerelések gazdagsága. Van benne például integrált elektronikai rendszer, intelligens elektronikus klímaberendezés levegőminőség-érzékelővel, sokféle szórakoztató és tájékoztató készülék, nyolc irányban állítható első ülés, abroncsnyomás-felügyelő rendszer, esőérzékelő és parkolás-segítő. 

A passzív biztonsági felszereléshez alapfelszerelésként tartozik a front-, oldal- és függönylégzsák, az Opel szabadalmaztatott pedálkioldó rendszere, valamint a nyaksérüléstől védő, tovább tökéletesített aktív fejtámla.

Az üzemköltségek csökkentése érdekében az Opel nagyon ügyelt az olyan tényezőkre, mint a szigorú minőség-ellenőrzés, a könnyen javítható konstrukció és a kedvező biztosítási díjbesorolás. Ezekhez kétéves, kilométerkorlátozás nélküli garancia, nagymérvű karosszéria-galvanizálás (12 éves garancia átrozsdásodás ellen) és meghosszabbított szervizperiódus (benzines: 24hónap/30,000 km, dízel 24 hónap/50,000 km) járul.
 

Részletes leírás Word docban (35 oldal)
Műszaki és innovációs lexikon Word docban (5 oldal)