Az Opel 2001-ben is folytatja termékoffenzíváját

Új modellek, erõsebb motorok, 
kisebb károsanyag-kibocsátás, 
jobb felszereltség

Új ECOTEC benzinmotorok - nagy részük megfelel az Euro 4 károsanyag-kibocsátási szabványnak
Új dízel motorok - erõsebb, optimalizált közvetlen befecskendezés hengerenként négy szeleppel
Információs - szórakoztató rendszerek a legkorszerûbb eszközökkel
Kattintson a fotóra!
Az új modellév azt mutatja, hogy az Opel minden korábbinál innovatívabb. Az Agila után a teljesen átdolgozott harmadik generációs Corsa kerül az európai piacra. Közvetlenül a nyomában érkezik a Speedster, a telivér kétüléses sportautó. Aztán ott van még a Vivaro, az Opel Renault-val közösen kifejlesztett izgalmas, új 2,8 tonna terhelhetõségû, középméretû haszonjármûve, amely az ez évi Frankfurti Haszonjármû Autókiállításon debütál.

És ez még nem minden: az összes többi Opel modellt továbbfejlesztették. Erõsebb dízelmotorokkal érkezik a Zafira, Vectra és Omega. Majdnem mindegyik benzin motor erõsebb lesz és ugyanakkor tovább csökkent károsanyag-kibocsátásuk: nagy részük kielégíti a szigorú Euro 4 szabványt. Az ultramodern 2.2 literes könnyû alumínium motor, amely eddig csak az Astra Coupé kínálatában volt, mostantól elérhetõvé válik az Astra, Zafira és Vectra vásárlók számára is. Ez a hengerenként négyszelepes motor (108 kW/ 147 LE) biztosítja a Speedsterben is a kiváló teljesítményt. Az új 2.6 literes V6-os motor a Vectra és Omega modelleket hajtja, míg az Astra Coupé csúcsmotorja a 190 LE-s új turbómotor lesz. Az autók sok felszerelését korszerûsítették, új opciós csomagok és a legkorszerûbb információs és szórakoztató berendezések rendelhetõk.

Vectra: Új motorok és magasabb színvonalú felszerelések

A teljes modellsor autói közül a középkategóriás Vectránál történt a legtöbb módosítás 2001-ben. Dízelmotorjai közül a korábbi azonos térfogatú 60 kW / 82 LE-s motort a 2.0 literes turbófeltöltésû 74 kW / 100 LE-s DTI 16V váltja fel. Még több erõ van a 2.2 literes közvetlen befecskendezéses turbodízel motorban, amely új a Vectrában. Ennek a motornak a teljesítménye 92 kW/ 125 LE és maximális nyomatékát 270 Nm-t 1500-as percenkénti fordulatnál már eléri. A 2.2 DTI 16V motorral szerelt Vectra végsebessége 207 km/óra és mind a szedán, mind pedig a kombi átlóhelyzetbõl 10.5 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométerre. Fürgesége ellenére 100 kilométeren mindössze 6,5 liter dízel üzemanyagot fogyaszt az MVEG szabvány szerint.

Ami a benzinüzemû motorokat illeti az 1.6 literes (74kW/100 LE) alapmotor kivételével az összes erõforrás teljesítménye és / vagy nyomatéka jelentõsen megnõtt. Az 1.8 16V motor tíz lóerõvel izmosodott: most 92 kW / 125 LE teljesítményû. A korábbi 2.0 literes motort a 108 kW / 147 LE-s könnyû alumínium 2.2 literes motor váltja fel. A sorban legelöl a 2.6 literes V6 motor áll. Mint elõdjének ennek is 125 kW / 170 LE a teljesítménye, de 250 Nm-rel jelentõsen nagyobb nyomatékot biztosít.

Az összes Vectra modell felszereltsége jelentõsen változik szeptembertõl. A "CDX" csomag például tartalmazza a CCR 600-as rádiót négy lemezes CD váltóval, az állítható magasságú elsõ utasülést valamint a "Solar Protect" szélvédõt, amelynél a laminált üveglapok között rendkívül vékony filmréteg van, amely a kívülrõl beáramló hõ mintegy 50 százalékát elnyeli.

A Vectra "Sport" csomag is teljesen átalakult. Az autó elöl új lökhárítót kapott ebbe integrálódnak az elsõ ködlámpák, hátul pedig sport kipufogócsöveket. A lökhárítóban és a hûtõrácsban elhelyezkedõ légbeszívók speciális méhsejt formájúak, az ötküllõjû 17 collos könnyûfém keréktárcsákon 215/45 R 17-es gumik vannak. Belül a vezetõ háromküllõjû, bõrborítású kormány mögött ül oldalt bárbevonatú, középen "Checkers" mintázatú szövetbevonatú sportülésben. Természetesen a "Sport", "Elegance" és "CDX" csomagok még egy sor praktikus extrát tartalmaznak.

Omega: Finomított felszerelés, új, nagyobb V6-os motor

A 2001-es modellévben az Opel zászlóshajója teljesen átalakított motorokat, attraktív felszereléseket és új színeket kap. Az egyik fénypont a 2.2 DTI 16V közvetlen befecskendezésû hengerenként négyszelepû turbo dízel motor. Az új motornak változtatható geometriájú turbinával (VTG) szerelt turbofeltöltõje van és a jelenlegi 100 LE-s 2.0 literes turbodízel motort váltja ki. A 2.2-es DTI teljesítménye az Omegában 88 kW/ 120 LE és maximális nyomatéka 280 Nm. Új a 2.6- literes V6-os motor is 132kW/180 lóerõvel és 240 Nm maximális nyomatékkal. Az Omega V6 modelleken ezentúl hátul is szellõzött tárcsafékek találhatók.

Az NCDC 2015, az Opel csúcsmodellû autós információs és szórakoztató rendszere mostantól minden Omegába ( és az új Corsákba is) rendelhetõ. Ez egyesíti a csúcsteljesítményû audio berendezést a négy lemezes CD váltóval, a GSM telefonnal, beleértve a kormányról történõ irányítást.

Zafira: Nagyobb teljesítményû motorok és új felszerlési csomagok

"Több erõ!" ennek a jegyében folyik a játék a 2001-es modellév Zafiráinál. Az 1.8 literes benzin motor teljesítménye most 92 kW / 125 LE; az új 2.2 literes könnyû alumínium motoré még jobb 108 kW / 147 LE. A 2.2 literes motor a tágas, kompakt egyterût 10 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetbõl 100 kilométerre. Ennek ellenére az MVEG szabvány szerinti üzemanyag felhasználás - 8,9 liter 100 kilométeren - még mindig nagyon mérsékelt. Mindkét Zafira változat kapható manuális és automata sebességváltóval és sport felszereléssel. Elektronikus stabilizáló (ESP) kapható az 1.8 16V és a 2.2 16V motorokhoz.

Több erõ jut a dízel Zafirákba is. A 74 kW/100 LE-s 2.0 literes közvetlen befecskendezésû turbo motor váltja fel a korábbi 60 kW/ 82 LE-s hajtómûvet. Annak ellenére, hogy a teljesítmény növekedett és 45 Nm-rel több a nyomatéka ( 230 Nm) az új motorban, az MVEG szabvány szerinti fogyasztása 6,6 liter üzemanyag 100 kilométeren.

A Zafira vezetõknek szintén a "Solar Protect" szélvédõ biztosítja a hûvös utasteret, amelyet légkondicionálóval együtt ajánl az Opel. Az utóbbi a "Comfort" és "Elegance" változatoknál alapfelszereltség. Ezentúl a "Comfort" verzióban úgyszintén alapfelszereltségként vízszintesen elõre lehet hajtani az elsõ utasülés támláját. Ezáltal a FIex7 ülésrendszerrel ellátott változtatható kompakt egyterû még inkább variálhatóvá válik, hiszen hosszabb és méretesebb tárgyakat is lehet benne könnyedén szállítani.

Astra: Az Eco 4 új üzemanyagfogyasztási szabványokat határoz meg

Európa legjobban eladható autója mostantól az üzemanyag takarékos "Astra Eco 4" változatban is kapható. Alapja az 1.7 DTI 16V Astra ugyanolyan 55kw /75 LE teljesítmény? motorjával, de fogyasztása csak 4,4 liter dízel üzemanyag 100 kilométeren - 0,4 literrel kevesebb, mint az alapmodellé. Így az Astra Eco 4 - amely ugyanakkor kompromisszumok családi autó - a legtakarékosabb versenytárs a legnagyobb eladásokkal rendelkez? autókategóriában Európában.

Az Astra új csúcsmotorja a 2.2 literes könnyû alumínium motor, amely 108 kW / 147 LE teljesítményt nyújt és amely 214 kilométeres óránkénti sebességre gyorsítja ezt a kompakt autót. A bezinmotorok többsége szintén erõsebb a korábbiaknál és kielégíti az Euro 4 károsanyag kibocsátási normákat. Az 1.2 16V motort 55 kW/ 75 LE-re, az 1.6 literest 62 kW/ 85 LE-re, míg az 1.8 16 V motort 92 kW / 125 LE teljesítményûre izmosították.

Az Astrák is több új felszereléssel gazdagodtak, többek között új elemekkel bõvült az Astra információs és szórakoztató rendszere. Mostantól rendelhetõ lesz az NCDR 1100-as kombinált audio és navigációs rendszer, amely egy egységbe integrálja a az RDS rádiót a TMC (Traffic Message Chanel - Közlekedési Információs Csatorna) funkcióval, a CD játszót négy lemezes CD váltóval és az utolsó generációs navigációs rendszert, valamint az autón belüli computert az ellenõrzõ rendszerrel.

Astra Coupé: Erõteljes turbo csúcsmodell

Az Astra Coupé õsztõl a 140 kW / 190 LE teljesítményû turbofeltöltésû 2.0 literes motorral is kapható. Ez a csúcsmotor a Coupét álló helyzetbõl 7,2 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/óra sebességre, a végsebessége 240 kilométer/óra - míg üzemanyag fogyasztása (MVRG szabvány szerint) csak 8,8 liter 100 kilométerenként! Minden Astra Coupéban alapfelszereltség az elektromos ablakemelõ az elsõ ablakoknál, míg 2001. januárjától az összes Astra Coupé sötétített hátsó lámpákkal és a csomagtartó fedélen krómdíszítéssel kerül a vásárlókhoz.
 

OPEL
Opel Hungary / Opel Southeast Europe
Sajtóinformáció
2000. augusztus