Világpremier a 74. Genfi
Autószalonon
Új Opel
Tigra TwinTop: kabrió és kupé két személyre
- Sportos
élményautó elektrohidraulikus acéltetővel és csomagtérfedéllel
- Maximális
variálhatóság és a kategóriában legnagyobb csomagtartó
A
74-ik Genfi Autószalonon (2004. március 4. és 14. között) bemutatandó új
Tigra Twin Top révén az Opel lesz az első olyan német tömeggyártó, amely
sportos kétülésest kínál elektrohidraulikus mozgatású, hátrahajtható, gombnyomásra
automatikusan nyíló és záródó acéltetővel - így a dinamikus vonalvezetésű
és nagyon praktikus új Tigra ugyanúgy lehet nyitott kabrió, mint acéltetős
kupé. Akár így, akár úgy, a Tigrának jól használható, öblös csomagtartója
van, amely az ötletes, a karosszériában szinte függőleges helyzetben rejtőző
tetőmechanizmusnak köszönhetően akár 440 literes is lehet. Az ülések mögött
további 70 literes rekesz van, így a rakodóhelyek teljes befogadóképessége
meghaladja az 500 litert. A Tigra csomagtartófedele szintén gombnyomásra,
elektrohidraulikus úton nyílik és csukódik.
Az Opel 1,4 literes, hajtóanyagtakarékos,
innovatív TWINPORT ECOTEC benzinmotorjának teljesítménye a Tigrában 66
kW/90 lóerő. Ez az erőforrás - akárcsak az erősebb, 92 kW/125 lóerő teljesítményű
1.8 ECOTEC motor - teljesíti az Euro-4 károsanyag-kibocsátási normát. Az
ötfokozatú manuális váltómű szériaszerelvény, az 1.4 TWINPORT motor pedig
ezen fölül az Easytronic automatizált kézi váltóval is rendelhető lesz.
Carl-Peter
Forster, az Adam Opel AG elnöke és vezérigazgatója a következőket mondta
az autóról: "A Tigra TwinTop tetszeni fog azoknak, akik koruk szerint vagy
szívükben fiatalok, s akik sportos és izgalmas autóra vágynak. A Tigra
modelloffenzívánkban is fontos szerepet játszik, hiszen tükrözi, merre
is haladunk új termékportfóliónkkal, amelynek 20 százaléka rétegmodell
lesz."
Az innovatív, elektrohidraulikus
tetőmechanizmus az Opel Tigra TwinTop legérdekesebb eleme. A két részből
álló acéltető automatikusan nyílik és záródik. Gombnyomásra a keménytető
majdnem függőleges helyzetbe kerül, és tökéletesen elfér a csomagtartó
és az utaskabin közötti rekeszben. Amikor a tető nyitva van, a Tigra raktere
250 literes - azaz akár italosrekeszt is szállíthatnunk vele. Felhúzott
tetővel a csomagtartó mérete 440 literre nő, s az utastérből elérhető,
az ülések mögött kialakított 70 literes rekesszel együtt már több mint
fél köbméteres. A fűthető hátsó szélvédő karcmentes üvegből készül.
Kívülről
nézve az új Opel Tigra kompakt, arányos kétüléses jármű, szemet gyönyörködtető
részletekkel. A Tigra dinamikus stílusa az Opel formai nyelvének új értelmezése.
Elöl az Opelre jellemző, trapéz alakú hűtőmaszk látható vízszintes, matt
króm csíkkal, illetve meghatározó elemek a motorházfedélbe nyomott bordák,
a lökhárítóban kiképzett nagyméretű légbeömlők és a háromdimenziós, ellipszoid
fényszórók hengeres fényforrásaikkal. A Tigra sziluettjét a rövid túlnyúlások
és a lapos szélvédő határozzák meg; a lényegre törő ékalak övvonala
a hirtelen levágott far felé folyamatosan emelkedik, a küszöbborítások
hangsúlyosak. A részletek gondos kidolgozását a az első sárvédőkben elhelyezett
légbeömlőkön, a beléjük integrált oldalsó irányjelzőkön és a tető jellegzetes
vonalán figyelhetjük meg. A tető hátsó része a még jobb vizuális hatás
kedvéért a karosszériától eltérő színben is megrendelhető. Hátul a nagyméretű
lámpák, illetve a lökhárítóban elhelyezett elegáns matt krómbetét javítja
a dinamikus megjelenést.
A
Tigra utasterében a kéttónusú sportülések a szériafelszereléshez tartoznak,
de a krómgyűrűvel keretezett műszerek és a számos alumíniumbetét is a sportos
hangulatot erősítik. A középkonzolt és a váltóalagutat összekötő két aluszínű
betét különleges hatást kelt. A szokatlan formájú, aerodinamikus kialakítású
alumínium bukókeret szintén egyedi dizájnelem.
Az új Opel Tigra TwinTop-ot a neves
kabrióépítő, a Groupe Henri Heuliez S.A. gyártja a franciaországi Cerizay-ben.
Az értékesítés várhatóan 2004 nyarának végén kezdődik.
|