Ha a képeket eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.



.Világpremier a Genfi Autószalonon

Opel Speedster - vegytiszta vezetési élvezet

Könnyű, 147 lóerős középmotoros sportautó ősztől az utakon

A 70. Genfi Nemzetközi Autószalonon (2000. március 2...12) bemutatkozó Opel Speedster különleges vezetési élményt nyújt. Az új 2.2 literes alumínium 108 kW/147 LE-s ECOTEC motorral hajtott, könnyű, kétülésű sport autó hat másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul 0-ról 100 km/óra sebességre, legnagyobb sebessége 220 km/óra. A rajongók ízlelgethetik a Speedster különösen pontos kormányozhatóságát, gyors és biztos kanyarodását, amely a középen elhelyezkedő motornak, az alumínium sportváznak, valamint a négy keréken független dupla lengőkaros felfüggesztésnek köszönhető. A kompozit műanyagokból készült karosszéria tiszta, éles kifejezése a Speedster sportos merészségének.

“A Speedster természetes következménye annak a filozófiánknak, hogy hamisítatlan sportautót tervezzünk." – mondja dr. Doris Bernhardt, aki Rüsselsheimben az Opel Nemzetközi Fejlesztési Központjában a Speedster projektet vezette. " Minden döntés ugyanarra a kérdésre vonatkozott: dinamikusabbá teszi-e a Speedster vezetését?" Mindezek eredményeképpen a nyitott kétülésűt bukócsővel, ABS-sel, vezetőoldali légzsákkal és övfeszítővel láttuk el, de nem terheltük olyan kényelmi felszerelésekkel, mint szervokormány, légkondicionáló, ülésfűtés és központi zár – amelyek többlet súlyt jelentettek volna, és ellentétben állnának meg nem alkuvó jellegével.

A gyártásba kerülő Speedster ugyanazok a kemény felületek, izmos kerékívek, tiszta vonalak jellemzik, mint tanulmányautó változatát, amelyet nagy siker övezett egy évvel ezelőtt a genfi autószalonon. Az autó karosszériájába integrált, háromdimenziós reflektorok és hátsó lámpák legalább annyira figyelemfelhívók, mint a nagy légbeszívó nyílások az ajtók mögött (amelyek kiegészítő motorhűtéssel szolgálnak) és a két, egymás fölött elhelyezett kipufogócső. Az Opel design-igazgatója, Hans Seer a Speedstert úgy írja le, mint "az Opel első szériagyártású autóját, amely a G90 és Zafira Snowtrekker tanulmányautókon bemutatkozott műszaki orientáltságú design-nyelvet kelti életre". A kétülésű Speedster belül ugyancsak a megalkuvás nélküli sportos karaktert tükrözi high-tech kinézettel és érzéssel. A látható alumínium váz dominál. A műszerek a legszükségesebbeket közlik egy fordulatszámláló és egy kilométeróra, valamint a szükség esetén aktiválható LCD-kijelzők segítségével. A speciálisan kialakított sportülések, bőr kormány, alumínium sebességváltókar és indító gomb, mind a Speedster klasszikus sportautó jellegét emelik ki. Az opcionális bőrkárpit fekete, kék, piros vagy bézs színben választható.

A Speedster lehajtható teteje könnyen kezelhető és egy speciális, az ülések mögött jól elhelyezkedő táskában tárolható. Opcióként ezüstszínű keménytetővel is rendelhető az autó. A Speedster csomagtartója a motor mögött nagyobb, mint ahogy az kívülről első pillantásra látszik, elegendő helyet (206 liter) nyújtva két ember hétvégi csomagjának.

A Speedster ragasztott alumínium váza az autó kis tömege ellenére rendkívül nagy torziós szilárdsággal rendelkezik, ami a jó irányíthatóság feltétele. A kompozit energiaelnyelő szerkezetek frontális vagy oldalsó ütközés esetében jó törésbiztonságot, míg az integrált, acél bukócső további biztonságot nyújt. A Speedster erőteljes motorja és a csak mintegy 850 kilogrammos menetkész tömege következtében az Opel újszülöttje osztályában kiemelkedő teljesítménymutatóval büszkélkedhet: 5,8 kg/lóerő és 4,2 kg/Nm. A kompakt tervezésű, kompozit műanyagokból készült karosszéria (hossz x szélesség x magasság: 3790 x 1711 x 1112 mm) független dupla lengőkarral szerelt felfüggesztéssel rendelkezik. A Speedster nagy sebességű kanyarodási képessége a széles tengelytávnak (1450 mm elől, 1488 mm hátul), az alacsony tömegközéppontnak és a pontos kormányozhatóságnak köszönhető. Négy szellőző, 288 milliméteres tárcsa eredményezi a kiváló fékezést. Az ABS alapfelszereltség. A Speedster 17 collos alumínium kerekei speciálisan kifejlesztett Bridgestone Potenza gumikat viselnek: 175/55 elöl és 225/45 R 17 hátul.

Kis tömeg kiváló teljesítménnyel – ez a lényege a Speedster hajtóművének. A Speedstert az új ECOTEC alumínium motorcsalád 2.2 literes, négyhengerű motorja hajtja, amely először az Astra Coupéban debütál. Az alumínium ötvözetből készült motor mindössze 138 kilogrammot nyom, teljesítménye 108 kW/147 LE, 5800 fordulatnál 203 Nm-es maximális nyomatékkal, amelynek 90 százaléka 1800 percenkénti fordulatnál már elérhető. Az MVEG szabványnak megfelelően a Speedster hajtóanyag fogyasztása mintegy 7 liter 100 kilométeren, és kielégíti az Euro IV károsanyag-kibocsátási szabványt is. A váltó az új, kompakt, ötsebességű, kábeles működtetésű sebességváltó, amely először a Vectránál mutatkozott be 1999-ben.

Az Opel Speedster gyártása ez év nyarán a Brit sportautó gyártónál a Lotus hetheli gyárában, Angliában, Norwich közelében kezdődik meg. A korlátozott számú kétülésű ez év őszétől lesz kapható.