Ha a fotókat eredeti méretben akarja látni, kattintson rájuk!

OPEL Astra'98

Új dinamikus típus váltja fel az Opel sikerautóját

Rendkívül kényelmes utastér, teljesen horganyzott karosszériában

 Az Opel sikermodelljének, az Astrának idén tavasszal a második nemzedéke jelenik meg a márkakereskedőknél. Jellemzői a dinamikus forma, a kiváló minőség, valamint a fejlett motor és futómű. Az alsó középkategóriába tartozó kocsi különösen tágas hatást kelt, karosszéria-struktúrájának csavarási merevsége csaknem megkétszereződött. Az 1998-as Astra az első Opel-típus teljesen galvanizált karosszériával - a vásárlók ennek jóvoltából 12 éves korrózió-garanciának örvendhetnek.

A kategória legtakarékosabb benzinmotorjai

Az új Astra annak a típuselődnek a sikerét hivatott folytatni, amelyből világszerte jóval 3.8 millió darab felett adtak el, és amely az eddigi legkelendőbb Opel. A `98-as modellt eleven és takarékos benzin-, illetve dízelmotorok hajtják. Az új 48 kW teljesítményű erőforrás csupán 6,1 litert fogyaszt 100 kilométerenként, az új európai fogyasztásmérési szabvány (EU 93l116) kombinált ciklusa szerint. Ezzel az Astra a kategória legétvágytalanabb benzinmotoros autója lett.

Erőt sugárzó design

A műszaki orientációjú testbeszéd és a kifejezett ékalak erőt sugárzó biztonságot és erőt sugall. Az attraktív, ugyanakkor célszerű forma nagyon áramvonalas is, légellenállási alaktényezője mindössze 0.29. Az ékszer-hatást keltő fényszórók fénykibocsátása körülbelül 30 százalékkal nagyobb a korábbinál.

Nyocféle motor

Az Astra motorjainak lökettérfogata 1.2-től 2.0 literig terjed. A nyolctagú motorcsalád hat benzines (48 ...100 kW) és két dízelmotorból (50 kW, illetve 60 kW) áll, amelyek fogyasztása 20 százalékot elérő mértékben kisebb, mint elődeikénél. A benzinmotorok mindegyike teljesíti az Európában jelenleg legszigorúbb kipufogó-emissziós előírást, a német D3 szabványt.

A kategória első 16-szelepű DI-motorja.

Az 1.2 és az 1.8 literes benzinmotor teljesen új. A 2.0 literes A kategória első közvetlen befecskendezésű dízellel együtt ezek az Opel korszerű, négyszelepű ECOTEC motorcsaládjához tartoznak. Az Astra 2.0 DI motorja DI 16V a kategória első autótípusa közvetlen befecskendezésű, hengerenként négyszelepű turbódízellel.

Kiegyensúlyozó tengelyek a csúcsmodellben

Az Opel a jelenlegi modellből származó motorokat is továbbfejlesztette, a 2.016V csúcsmodell például két kiegyensúlyozó tengelyt kapott, és még finomabban jár. Alapfelszerelés az ötfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, de az 1.216V és az 1.7 TD kivételével mindegyik motorhoz rendelhető négyfokozatú automata váltómű is.

Biztonságos, kényelmes szórakoztató autózás

Az újonnan kifejlesztett, elsőkerék-hajtású, segédvázas futómű biztonságot, kényelmet és élményszerű vezetést kínál. A Dynamic Šafety (DSA - Dinamikus Biztonság) futóműgeometria, a szélesebb nyomtáv (+54 mm elöl, +31 mm hátul) és az új hátsó futómű biztonságos és agilis viselkedést garantál, teljes terheléssel is.

Csomagtérkapacitás


 A kis helyigényű, torziós-rugós hátsó futómű lehetőséget adott az Astra csomagtartójának megnövelésére. A minimális méret 370 líter (lejtőshátú, VDA* módszerrel mérve). Európa legnépszerűbb, 1.3 milliós sorozatban készült kombijának utóda, az új Astra Caravan, maximum 1500 literesre bővíthető, 480 literes poggyásztartóval készül.

Tágas utastér

Az Opel Astra kezdetben három- vagy ötajtójú lejtőshátú  karosszériával, illetve ötajtójú kombiként lesz kapható. A 2.61 méteres tengelytáv (+97 mm), a megnövelt szélesség (+13 mm) és a meredekebben álló szélvédő nagyon tágassá teszi a felhasználóbarát kialakítású utasteret.

Könnyű anyagok

Az Astra súlyát könnyű anyagokkal csökkentették - ez a jó menetteljesítmények és a kis fogyasztás szempontjából egyaránt fontos. Az első futómű McPherson rugóstagjai például alumíniumból készülnek, a 15 colos kerekek összesen 5.2 kilogrammot takarítottak meg, a kormánykerék pedig magnéziumból készül.

Passzív biztonság

 Az Astra utasvédelme mindenre kiterjed. Az alapfelszersléshez teljes méretű, hibrid légzsákok, pirotechnikai övfeszítők és kiakadásra képes pedálzat tartozik - az utóbbi jelentősen csökkenti a láb sérülésének veszélyét frontális ütközéskor. Valamennyi Astrához kapható az ülésbe épített oldallégzsák és a legújabb nemzedéket képviselő Bosch 5.3 blokkolásgátló. Az Opel mind a három hátsó utast fejtámlával és hárompontos automata biztonsági övvel látja el.

Gazdag alapfelszerelés és extra-választék

Valamennyi modell lehetőséget ad a vásárlónak, hogy egyénivé tegye autóját: a standard felszerelési szintek mellett számos extracsomag áll rendelkezésre. Az új Astra kifinomult kényelmére jellemző például a kipörgésgátló és az audioberendezés távvezérlése a kormánykeréken.


Élvonalbeli gyártóüzemek

Az új Astra négy európai gyártóüzemben készül (Antwerpen, Belgium; Bochum és Eisenach, Németország; Ellesmere Port, Egyesült Királyság), olyan korszerű technológia használatával, mint az acél hidro-alakítása.1998 folyamán az új Astrából a becslések szerint 730 ezer darab talál gazdára az egész világon, ebből Európában 605 ezer.
 

1998. április 21.