Ha
a fotókat eredeti méretben akarja látni, kattintson rájuk!
OPEL
Astra'98
Új
dinamikus típus váltja fel az Opel sikerautóját
Rendkívül
kényelmes utastér, teljesen horganyzott karosszériában
Az
Opel sikermodelljének, az Astrának idén tavasszal a második nemzedéke jelenik
meg a márkakereskedőknél. Jellemzői a dinamikus forma, a kiváló minőség,
valamint a fejlett motor és futómű. Az alsó középkategóriába tartozó kocsi
különösen tágas hatást kelt, karosszéria-struktúrájának csavarási merevsége
csaknem megkétszereződött. Az 1998-as Astra az első Opel-típus teljesen
galvanizált karosszériával - a vásárlók ennek jóvoltából 12 éves korrózió-garanciának
örvendhetnek.
A
kategória legtakarékosabb benzinmotorjai
Az
új Astra annak a típuselődnek a sikerét hivatott folytatni, amelyből világszerte
jóval 3.8 millió darab felett adtak el, és amely az eddigi legkelendőbb
Opel. A `98-as modellt eleven és takarékos benzin-, illetve dízelmotorok
hajtják. Az új 48 kW teljesítményű erőforrás csupán 6,1 litert fogyaszt
100 kilométerenként, az új európai fogyasztásmérési szabvány (EU 93l116)
kombinált ciklusa szerint. Ezzel az Astra a kategória legétvágytalanabb
benzinmotoros autója lett.
Erőt
sugárzó design
A
műszaki orientációjú testbeszéd és a kifejezett ékalak erőt sugárzó biztonságot
és erőt sugall. Az attraktív, ugyanakkor célszerű forma nagyon áramvonalas
is, légellenállási alaktényezője mindössze 0.29. Az ékszer-hatást keltő
fényszórók fénykibocsátása körülbelül 30 százalékkal nagyobb a korábbinál.
Nyocféle
motor
Az
Astra motorjainak lökettérfogata 1.2-től 2.0 literig terjed. A nyolctagú
motorcsalád hat benzines (48 ...100 kW) és két dízelmotorból (50 kW, illetve
60 kW) áll, amelyek fogyasztása 20 százalékot elérő mértékben kisebb, mint
elődeikénél. A benzinmotorok mindegyike teljesíti az Európában jelenleg
legszigorúbb kipufogó-emissziós előírást, a német D3 szabványt.
A
kategória első 16-szelepű DI-motorja.
Az
1.2 és az 1.8 literes benzinmotor teljesen új. A 2.0 literes A kategória
első közvetlen befecskendezésű dízellel együtt ezek az Opel korszerű, négyszelepű
ECOTEC motorcsaládjához tartoznak. Az Astra 2.0 DI motorja DI 16V a kategória
első autótípusa közvetlen befecskendezésű, hengerenként négyszelepű turbódízellel.
Kiegyensúlyozó
tengelyek a csúcsmodellben
Az
Opel a jelenlegi modellből származó motorokat is továbbfejlesztette, a
2.016V csúcsmodell például két kiegyensúlyozó tengelyt kapott, és még finomabban
jár. Alapfelszerelés az ötfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, de az
1.216V és az 1.7 TD kivételével mindegyik motorhoz rendelhető négyfokozatú
automata váltómű is.
Biztonságos,
kényelmes szórakoztató autózás
Az
újonnan kifejlesztett, elsőkerék-hajtású, segédvázas futómű biztonságot,
kényelmet és élményszerű vezetést kínál. A Dynamic afety (DSA - Dinamikus
Biztonság) futóműgeometria, a szélesebb nyomtáv (+54 mm elöl, +31 mm hátul)
és az új hátsó futómű biztonságos és agilis viselkedést garantál, teljes
terheléssel is.
Csomagtérkapacitás
A
kis helyigényű, torziós-rugós hátsó futómű lehetőséget adott az Astra csomagtartójának
megnövelésére. A minimális méret 370 líter (lejtőshátú, VDA* módszerrel
mérve). Európa legnépszerűbb, 1.3 milliós sorozatban készült kombijának
utóda, az új Astra Caravan, maximum 1500 literesre bővíthető, 480 literes
poggyásztartóval készül.
Tágas
utastér
Az
Opel Astra kezdetben három- vagy ötajtójú lejtőshátú karosszériával,
illetve ötajtójú kombiként lesz kapható. A 2.61 méteres tengelytáv (+97
mm), a megnövelt szélesség (+13 mm) és a meredekebben álló szélvédő nagyon
tágassá teszi a felhasználóbarát kialakítású utasteret.
Könnyű
anyagok
Az
Astra súlyát könnyű anyagokkal csökkentették - ez a jó menetteljesítmények
és a kis fogyasztás szempontjából egyaránt fontos. Az első futómű McPherson
rugóstagjai például alumíniumból
készülnek, a 15 colos kerekek összesen 5.2 kilogrammot takarítottak meg,
a kormánykerék pedig magnéziumból készül.
Passzív
biztonság
Az
Astra utasvédelme mindenre kiterjed. Az alapfelszersléshez teljes méretű,
hibrid légzsákok, pirotechnikai övfeszítők és kiakadásra képes pedálzat
tartozik - az utóbbi jelentősen csökkenti a láb sérülésének veszélyét frontális
ütközéskor. Valamennyi Astrához kapható az ülésbe épített oldallégzsák
és a legújabb nemzedéket képviselő Bosch 5.3 blokkolásgátló. Az Opel mind
a három hátsó utast fejtámlával és hárompontos automata biztonsági övvel
látja el.
Gazdag
alapfelszerelés és extra-választék
Valamennyi
modell lehetőséget ad a vásárlónak, hogy egyénivé tegye autóját: a standard
felszerelési szintek mellett számos extracsomag áll rendelkezésre. Az új
Astra kifinomult kényelmére jellemző például a kipörgésgátló és az audioberendezés
távvezérlése a kormánykeréken.
Élvonalbeli
gyártóüzemek
Az
új Astra négy európai gyártóüzemben készül (Antwerpen, Belgium; Bochum
és Eisenach, Németország; Ellesmere Port, Egyesült Királyság), olyan korszerű
technológia használatával, mint az acél hidro-alakítása.1998 folyamán az
új Astrából a becslések szerint 730 ezer darab talál gazdára az egész világon,
ebből Európában 605 ezer.
1998. április 21.
|