Opel Astra OPC:
a kompakt sportautó új kiadása
177 kW/240 LE teljesítményű kétliteres turbómotor
320 Nm nyomatékkal, IDSPlus futómű elektronikus CDC csillapítás-szabályozással,
gyorsulás 0 - 100 km/órára 6,4 másodperc alatt, csúcssebesség 244 km/óra
"Astra High Performance Concept" volt a neve annak a nagy
figyelmet kel-tett tanulmánytervnek, amellyel a 2004-es Párizsi Autószalonon
mutatta meg az Opel, milyen lehetne a háromajtójú Astra GTC alapján épített
OPC-változat - és fél év múlva, a 2005-ös Genfi Szalon alkalmával már debütált
is a sportos csúcsmodell szériaváltozata.
A dinamikus, háromajtójú kocsi 177
kW/240 LE teljesítményű kétliteres turbómotorját hatfokozatú sebességváltóval
kombinálták. 320 Nm maximális nyomatéka kis fordulatszámon is nagy vonóerőt
garantál. Nulláról százra 6,4 másodperc alatt gyorsul az autó, hogy aztán
244 km/óra csúcssebességet érjen el. Az MVEG szabvány szerint mért 9,2
l/100 km fogyasztás ugyanakkor a hajtómű kiváló hatásfokáról tanúskodik.
A
legkorszerűbb technikát képviseli az Astra OPC futóműve is, az Astra GTC-hez
képest 15 milliméterrel leültetve, feszesebb rugókkal és csillapítással.
Az elektrohidraulikus szervokormányt az OPC-re jellemző optimális útkapcsolatra
és precíz visszajelzésekre hangol-ták. Elismerésre méltó lassulásról, nagyfokú
állóképességről és jó adagolhatóságról nagyteljesítményű, 17 colos fékberendezés
gondoskodik. Mindehhez járul az opcióként rendelhető adaptív IDSPlus futómű-szabályozás,
elektronikus CDC (Continuous Damping Control) lengéscsillapító-állítással
és a menetdinamikai rendszerek hálózatba kapcsolásával.
Rendelkezésre
áll a "SportSwitch" funkció is, amely nem csupán a csillapítást változtatja
meg, hanem direktebbé teszi az autó reakcióit is a kormányzásra és a gázadásra.
Szemre is sportos a határozott formanyelvet
beszélő Astra OPC, amelyet a mélyre lenyúló első kötény nagy légbeömlője,
a középen kivezetett kipufogó, a kidomborodó küszöb és a nagyformátumú,
ötküllőjű, exkluzív OPC-kerekeken (gumiméret 225/40 R18 Y) átsejlő kék
féknyergek különböztetnek meg az alapmodelltől. Belül bőr-szövet huzatú
Recaro-sportülések, különleges grafikájú műszerek, háromküllőjű sportkormány,
OPC-emblémás küszöblécek és alumíniumpedálok gyönyörködtetik a szemet.
Gazdag a biztonsági felszerelés is,
az Astra OPC-hez alapárért jár a frontlégzsák, öv-előfeszítő és erőhatároló,
aktív első fejtámla, PRS (Pedal Release System) biztonsági pedálrendszer
és ISOFIX gyermekülés-csat a hátsó ülésen. |