Ha a képeket eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.



Az Opel csúcsmodell jelentős felértékelése
Omega 2000: elegáns design és innovatív technika
Új, nagy nyomatékú, 2.2-Liter-ECOTEC benzinmotor 
Kiváló, még biztonságosabb, agilisabb és komfortosabb DSA-futómű 
Intelligens klímaautomatika, levegőminőség-érzékelővel, szériában 
Aktív fejtámlák csökkentik a baleseti trauma veszélyét 
Tíz éves garancia átrozsdásodás ellen 
Csúcsmodell 5.7 literes V8 motorral jövő évtől
Az új Opel Omega jelentősen felértékelt optikával, felfrissített belső térrel és számos műszaki újdonsággal, limuzin és kombi karosszériával vesz rajtot 1999 őszétől. Az Opel zászlóshajójának egyik műszaki érdekessége a 2,2-literes, négyszelepű benzinmotor (106 kW/144 PS), amely 205 newtonméterrel a kategória legnyomatékosabb alapmotorja. Kultúrált működéséről két kiegyensúlyozó tengely gondoskodik. Az eddig is kiváló DSA biztonsági futóművet (Dynamic SAfety) még dinamikusabbra és komfortosabbra hangolták az Opel mérnökei. Mostantól alapfelszerelés az első ülések aktív fejtámlája és az újonnan kifejlesztett klímaautomatika, amely oldalanként külön szabályozható, és levegőminőség-érzékelőt tartalmaz. A kocsi elsőrangú minőségét tanúsítva az Opel tízéves garanciát ad az új Omega-nemzedék átrozsdásodása ellen. 

Az Opel igazgatótanácsának elnöke, Robert W. Hendry szerint: ”Az új Omegával meger?sítjük jelenlétünket ebben az igényes piaci szegmensben, ahol az Opel hosszú és sikeres tradíciót mutathat fel.” A rüsselsheimi csúcsmodell új kiadása részére az alkatrészek körülbelül harmadát (8000-b?l 3000-et) újonnan konstruáltak, illetve átterveztek. Összességében kereken 289 millió márkát ruháztak be a 2000-es Omega-évjárat kifejlesztésébe. Az autó az idei Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával mutatkozik be a nagyközönségnek. 

Az 5.7 literes V8-as motorral szerelt Omega a jövő évtől bővíti a kínálatot. A csúcsmodell maximális teljesítménye 228 kW (310LE), nyomatéka 450 Nm. 

Az új kocsit dinamikus megjelenése teszi határozottan felismerhetővé. Orrkiképzését átlátszó burájú fényszórók, a motorháztető V-alakú domborítása és a krómkeretes hűtőmaszk uralják. Az első és a hátsó lökhárítót éppúgy az autó színére fényezik, mint a küszöb- és oldalvédő elemeket. Hátul az átformált lámpák és a megváltoztatott csomagtartó-fedél dominálnak. Az utóbbi a szedánnál  immár belülről, illetve a központi zár távvezérlőjével nyitható. Áramlástanilag tökéletesített, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök és új kerekek – a kiviteltől függően 15-, 16- vagy 17-colos méretben – teszik teljessé az új Omega-évfolyam megjelenését. 

A tágas belső tér fő jellemzője a kényelem és a nagyfokú célszerűség. Jó minőségű, puha tapintású műanyagok és gondosan megválogatott szövetek teremtenek elsőrangú minőségi benyomást. Az optimális kezelhetőség érdekében teljesen áttervezték a műszerfalat, a kormánykereket és a középkonzolt. Az utóbbi alkalmas lett az újonnan kifejlesztett, könnyen kezelhető, dupla-DIN méretű előlappal felszerelt audioberendezések és navigációs rendszerek befogadására. Hasonló okkal tervezték az ajtóborításba integrált, kézre eső ablakműködtető gombokat is. A térkihasználást kettős első ajtózsebek mellett állítható magasságú középső kartámaszként is szolgáló középkonzol-rekesz fokozza. 

Elsőrangú utazási kényelmet garantál az ősztől valamennyi Omega modellen alapfelszerelésként bevezetett, újonnan kifejlesztett intelligens klímaberendezés, amely külön szabályozható a vezető s az utas oldalán, és kétzónás napsütés-érzékelővel működik. Az ”AQS” (Air-Quality-Sensor) levegőminőség-szenzor felismeri a környező levegőben például a benzin- és gázolaj gőzöket, és automatikusan kapcsol át levegőkeringtetésre. A kellemetlen szagok és porszemek bejutását aktív szén-betétes utastéri légszűrő akadályozza meg hatásosan. 

Az Omega 2000-es kiadásában új a 106 kW (144 LE) teljesítményű 2,2-literes 16V-motor. Ez az  ECOTEC motor amelynek sima járását és csendes működését két kiegyensúlyozó tengely biztosítja különösen nagy nyomatékot fejt ki ( 4000/percnél 205 Nm). Az Omega 2.2 16V 10,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből a százas sebességet, ötödikben 15 másodperc alatt gyorsul 80-ról 120 km/órára, csúcssebessége 210 km/óra. Különösen hatásos kipufogógáz-utánkezelése a kiegészítő indítási katalizátor érdeme, amelynek köszönhetően az ECOTEC-motor teljesíti a szigorú német D4 kipufogó szabványt. Az MVEG-szabvány szerinti fogyasztás csupán 9,4 liter/100 kilométer. 

A felsőbb régióban két V6-os motor áll az Omega-vásárlók rendelkezésére, 2,5 illetve 3,0 liter lökettérfogattal, 125 kW (170 LE) — 155 kW (211 LE) teljesítménnyel. Dízelből kétféle turbómotort építenek be: a 2,0-literes, közvetlen befecskendezésű négyhengerű kivitel 74 kW (100 LE) leadására képes, míg a komfortosabb 2,5-literes soros hathengerű kivitel adata 96 kW (130 LE). 

A szakmai világ által már az előző modellben mintaszerűnek értékelt DSA biztonsági futóművet most érezhető mértékben tovább tökéletesítették az Opel tervezői. A rugózási kényelmet, az agilitást és a vezethetőséget megváltoztatott első futómű geometria, valamint új lengéscsillapító és kormánymű beállítás fokozza. Az eddigit is meghaladó biztonsági tartalékok az újonnan kifejlesztett ”Quick-Power” fékerőrásegítőnek is köszönhetők, amely a fékpedál gyors megnyomásakor beavatkozik a hidraulika működésébe, és a nyomás gyorsított kifejtésével csökkenti a féktávolságot. 

Pozitívumokról lehet beszámolni a gyárilag két front- illetve oldallégzsákkal ellátott Omega biztonsági felszerelését illetően is. Az alapfelszereléshez tartoznak az első ülések aktív fejtámlái, amelyeket elöszőr a SAAB alkalmazott, és amelyek ráfutásos ütközéskor korábban fogják fel a fejet, jelentősen csökkentve a nyakcsigolya sérülésének veszélyét. A Caravan-modelleken az úgynevezett ALIAS-készülék (Additional Load Intrusion Avoidance System) reteszeli szilárdan az aszimmetrikusan osztott, lefektethető üléstámlát, ezáltal frontális ütközéskor hatásosan véd a szállított poggyász előrezuhanásától. 

2000 tavaszától jelenik meg az a légzsák-rendszer, amely érzékeli, ha  az első utasülés foglalt  és ebben az esetben az utasoldali front- és oldallégzsákot aktiválja. Amennyiben az ülésen nem ülnek, illetve  ott Opel-Fix-gyermekülést helyeztek el a rendszer kiiktatja a  légzsákokat. 

Magasra helyezi a mércét az új Omega a mobil kommunikáció terén is. Az új készülék-nemzedék kezelését dupla DIN méretű homloklap könnyíti meg. Mindegyik rendszer a kormánykerékről kezelhető. A beépített mobiltelefont is tartalmazó audiokészülékek kihangosítósak, és az Opel Southeast Europe azt tervezi, hogy a jövő évtől  kívánságra kapható lesz a kiváló minőségű audioberendezéssel kiegészített navigációs rendszer. A részletes úttérkép a műszerfal közepén elhelyezett Multi-Info-Display tökéletesített színes monitorán látható. Az RDS-rádiókhoz (Radio Data System) tartozó Traffic Message Channel (TMC) révén a vezető rövid szöveges üzenetek útján állandóan tájékozódik az aktuális közlekedési információkról, és szükség esetén alternatív útvonalat dolgoztathat ki a navigációs készülékkel. hogy elkerülhesse a dugókat és egyéb akadályokat. 

Összefoglalva:

Piac és modell

Új Omega: minden tekintetben tökéletesített Opel csúcsmodell

Markáns design, korszerű műszaki megoldások és felfrissített belső tér
Szilárd alapon: folytatódik a sikertörténet
Caravan: részesedése többszöröse a kategória átlagának
Motorválasztás: Európa-szerte eltérő preferenciák
Omega opciók: erős igény az audiorendszerek és a xenonfényszóró iránt
Vevőprofil: sokat autózók, magas igényekkel
Felszerelési szintek: világosan lépcsőzött program három változattal
"Elegance": alapfelszerelés a xenonfényszóró
"Executive": csúcsmodell, hathengeres motorral
Tartozékok? bőséges választék egyedi igényekkel
Design és belső tér

Elegáns stílus, markáns új arculat

Kiváló anyagok, barátságos utastér
Szemgyönyörködtető: belső kiegyensúlyozású kerekek
Lágy körvonalak: lekerekített hátsó rész és alacsony lökhárító
Űrhajó: tágas utastér, nagy csomagtartó
Minőségi érzés: kiváló anyagok az első osztályú utastérben
Rejtekhelyek: praktikus tárolók az ajtókban és az első üléstámlákban
Barátságos: új középkonzol, kettős rádiórekesszel
Csúcstechnológia gombnyomásra
Oldalanként szabályozható klímaberendezés, új audio- és kommunikációs
rendszerek
Sokoldalú szoftver: elektronikus klímaszabályozás 200 féle helyzetben
Szellőzés: hétféle különböző program az egyéni igények kielégítésére
Kettős zóna: szenzor érzékeli a napsugarak irányát
Szimat: levegőminőség szenzor zárja ki az ártalmas gázokat
"OnStar" telematika: személyre szóló szolgáltatás - gombnyomásra
Navigáció: új, műholdas úttérkép
Vezérlőközpont: új monitor a navigációs rendszerhez
Biztonság

Aktív fejtámlák csökkentik a nyaksérülés veszélyét

Utasülés foglaltság felismerés 2000 tavaszától
Visszaugrik: az aktív fejtámla megbízhatóan működik ismételt ütközéskor is
Biztonságos: a beállított helyzetet megőrző mechanika
Érzékelő: első utasülés foglaltság felismerő
Variálható és biztonságos: Opel Fix gyermekülés rendszer
Védőgát: poggyász előrecsúszás elleni védelem a Caravanban
Motorok

Új, nagy nyomatékú, 2.2 literes motor

Kiegyensúlyozó tengelyek és új dugattyú teszik finomabbá járását
Tiszta: a 16-szelepű motor teljesíti a legszigorúbb D4 emissziós határértékeket is
Nemsokára: 5.7 literes V8-as alumíniummotor
Javított menettulajdonságok, vezethetőség és úttartás
Új fékerőrásegítő rövidíti meg a vészfékezés távolságát
DSA: nagy biztonsági tartalék, önstabilizáló futóművel
Rövid féktáv: új fékerő rásegítő csökkenti a fékutat
Gondos minőségellenőrzés - nagyfokú precizitás
Az Omega az Opel törzsüzemében, Rüsselsheimben készül
Stratégia: hibamentes termelés
Ellenőrzés: rendszeres tesztelés biztosítja a minőséget
Beszállítók: minőségi program integrált részei