Ha
a képeket eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.
Az Opel csúcsmodell
jelentős felértékelése
Omega
2000: elegáns design és innovatív technika
Új,
nagy nyomatékú, 2.2-Liter-ECOTEC benzinmotor
Kiváló,
még biztonságosabb, agilisabb és komfortosabb DSA-futómű
Intelligens
klímaautomatika, levegőminőség-érzékelővel, szériában
Aktív
fejtámlák csökkentik a baleseti trauma veszélyét
Tíz
éves garancia átrozsdásodás ellen
Csúcsmodell
5.7 literes V8 motorral jövő évtől
Az
új Opel Omega jelentősen felértékelt optikával, felfrissített belső térrel
és számos műszaki újdonsággal, limuzin és kombi karosszériával vesz rajtot
1999 őszétől. Az Opel zászlóshajójának egyik műszaki érdekessége a 2,2-literes,
négyszelepű benzinmotor (106 kW/144 PS), amely 205 newtonméterrel a kategória
legnyomatékosabb alapmotorja. Kultúrált működéséről két kiegyensúlyozó
tengely gondoskodik. Az eddig is kiváló DSA biztonsági futóművet (Dynamic
SAfety) még dinamikusabbra és komfortosabbra hangolták az Opel mérnökei.
Mostantól alapfelszerelés az első ülések aktív fejtámlája és az újonnan
kifejlesztett klímaautomatika, amely oldalanként külön szabályozható, és
levegőminőség-érzékelőt tartalmaz. A kocsi elsőrangú minőségét tanúsítva
az Opel tízéves garanciát ad az új Omega-nemzedék átrozsdásodása ellen.
Az
Opel igazgatótanácsának elnöke, Robert W. Hendry szerint: ”Az új Omegával
meger?sítjük jelenlétünket ebben az igényes piaci szegmensben, ahol az
Opel hosszú és sikeres tradíciót mutathat fel.” A rüsselsheimi csúcsmodell
új kiadása részére az alkatrészek körülbelül harmadát (8000-b?l 3000-et)
újonnan konstruáltak, illetve átterveztek. Összességében kereken 289 millió
márkát ruháztak be a 2000-es Omega-évjárat kifejlesztésébe. Az autó az
idei Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával mutatkozik be a nagyközönségnek.
Az 5.7 literes V8-as motorral szerelt Omega a jövő évtől
bővíti a kínálatot. A csúcsmodell maximális teljesítménye 228 kW (310LE),
nyomatéka 450 Nm.
Az
új kocsit dinamikus megjelenése teszi határozottan felismerhetővé. Orrkiképzését
átlátszó burájú fényszórók, a motorháztető V-alakú domborítása és a krómkeretes
hűtőmaszk uralják. Az első és a hátsó lökhárítót éppúgy az autó színére
fényezik, mint a küszöb- és oldalvédő elemeket. Hátul az átformált lámpák
és a megváltoztatott csomagtartó-fedél dominálnak. Az utóbbi a szedánnál
immár belülről, illetve a központi zár távvezérlőjével nyitható. Áramlástanilag
tökéletesített, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök és új kerekek
– a kiviteltől függően 15-, 16- vagy 17-colos méretben – teszik teljessé
az új Omega-évfolyam megjelenését.
A
tágas belső tér fő jellemzője a kényelem és a nagyfokú célszerűség. Jó
minőségű, puha tapintású műanyagok és gondosan megválogatott szövetek teremtenek
elsőrangú minőségi benyomást. Az optimális kezelhetőség érdekében teljesen
áttervezték a műszerfalat, a kormánykereket és a középkonzolt. Az utóbbi
alkalmas lett az újonnan kifejlesztett, könnyen kezelhető, dupla-DIN méretű
előlappal felszerelt audioberendezések és navigációs rendszerek befogadására.
Hasonló okkal tervezték az ajtóborításba integrált, kézre eső ablakműködtető
gombokat is. A térkihasználást kettős első ajtózsebek mellett állítható
magasságú középső kartámaszként is szolgáló középkonzol-rekesz fokozza.
Elsőrangú
utazási kényelmet garantál az ősztől valamennyi Omega modellen alapfelszerelésként
bevezetett, újonnan kifejlesztett intelligens klímaberendezés, amely külön
szabályozható a vezető s az utas oldalán, és kétzónás napsütés-érzékelővel
működik. Az ”AQS” (Air-Quality-Sensor) levegőminőség-szenzor felismeri
a környező levegőben például a benzin- és gázolaj gőzöket, és automatikusan
kapcsol át levegőkeringtetésre. A kellemetlen szagok és porszemek bejutását
aktív szén-betétes utastéri légszűrő akadályozza meg hatásosan.
Az
Omega 2000-es kiadásában új a 106 kW (144 LE) teljesítményű 2,2-literes
16V-motor. Ez az ECOTEC motor amelynek sima járását és csendes működését
két kiegyensúlyozó tengely biztosítja különösen nagy nyomatékot fejt ki
( 4000/percnél 205 Nm). Az Omega 2.2 16V 10,5 másodperc alatt éri el álló
helyzetből a százas sebességet, ötödikben 15 másodperc alatt gyorsul 80-ról
120 km/órára, csúcssebessége 210 km/óra. Különösen hatásos kipufogógáz-utánkezelése
a kiegészítő indítási katalizátor érdeme, amelynek köszönhetően az ECOTEC-motor
teljesíti a szigorú német D4 kipufogó szabványt. Az MVEG-szabvány szerinti
fogyasztás csupán 9,4 liter/100 kilométer.
A felsőbb régióban két V6-os motor áll az Omega-vásárlók
rendelkezésére, 2,5 illetve 3,0 liter lökettérfogattal, 125 kW (170 LE)
— 155 kW (211 LE) teljesítménnyel. Dízelből kétféle turbómotort építenek
be: a 2,0-literes, közvetlen befecskendezésű négyhengerű kivitel 74 kW
(100 LE) leadására képes, míg a komfortosabb 2,5-literes soros hathengerű
kivitel adata 96 kW (130 LE).
A
szakmai világ által már az előző modellben mintaszerűnek értékelt DSA biztonsági
futóművet most érezhető mértékben tovább tökéletesítették az Opel tervezői.
A rugózási kényelmet, az agilitást és a vezethetőséget megváltoztatott
első futómű geometria, valamint új lengéscsillapító és kormánymű beállítás
fokozza. Az eddigit is meghaladó biztonsági tartalékok az újonnan kifejlesztett
”Quick-Power” fékerőrásegítőnek is köszönhetők, amely a fékpedál gyors
megnyomásakor beavatkozik a hidraulika működésébe, és a nyomás gyorsított
kifejtésével csökkenti a féktávolságot.
Pozitívumokról
lehet beszámolni a gyárilag két front- illetve oldallégzsákkal ellátott
Omega biztonsági felszerelését illetően is. Az alapfelszereléshez tartoznak
az első ülések aktív fejtámlái, amelyeket elöszőr a SAAB alkalmazott, és
amelyek ráfutásos ütközéskor korábban fogják fel a fejet, jelentősen csökkentve
a nyakcsigolya sérülésének veszélyét. A Caravan-modelleken az úgynevezett
ALIAS-készülék (Additional Load Intrusion Avoidance System) reteszeli szilárdan
az aszimmetrikusan osztott, lefektethető üléstámlát, ezáltal frontális
ütközéskor hatásosan véd a szállított poggyász előrezuhanásától.
2000 tavaszától jelenik meg az a légzsák-rendszer, amely
érzékeli, ha az első utasülés foglalt és ebben az esetben az
utasoldali front- és oldallégzsákot aktiválja. Amennyiben az ülésen nem
ülnek, illetve ott Opel-Fix-gyermekülést helyeztek el a rendszer
kiiktatja a légzsákokat.
Magasra helyezi a mércét az új Omega a mobil kommunikáció
terén is. Az új készülék-nemzedék kezelését dupla DIN méretű homloklap
könnyíti meg. Mindegyik rendszer a kormánykerékről kezelhető. A beépített
mobiltelefont is tartalmazó audiokészülékek kihangosítósak, és az Opel
Southeast Europe azt tervezi, hogy a jövő évtől kívánságra kapható
lesz a kiváló minőségű audioberendezéssel kiegészített navigációs rendszer.
A részletes úttérkép a műszerfal közepén elhelyezett Multi-Info-Display
tökéletesített színes monitorán látható. Az RDS-rádiókhoz (Radio Data System)
tartozó Traffic Message Channel (TMC) révén a vezető rövid szöveges üzenetek
útján állandóan tájékozódik az aktuális közlekedési információkról, és
szükség esetén alternatív útvonalat dolgoztathat ki a navigációs készülékkel.
hogy elkerülhesse a dugókat és egyéb akadályokat.
Összefoglalva:
Piac és modell
Új Omega:
minden tekintetben tökéletesített Opel csúcsmodell
Markáns design, korszerű
műszaki megoldások és felfrissített belső tér
Szilárd alapon: folytatódik
a sikertörténet
Caravan: részesedése többszöröse
a kategória átlagának
Motorválasztás: Európa-szerte
eltérő preferenciák
Omega opciók: erős igény az
audiorendszerek és a xenonfényszóró iránt
Vevőprofil: sokat autózók, magas
igényekkel
Felszerelési szintek: világosan
lépcsőzött program három változattal
"Elegance": alapfelszerelés
a xenonfényszóró
"Executive": csúcsmodell, hathengeres
motorral
Tartozékok? bőséges választék
egyedi igényekkel
Design és belső tér
Elegáns
stílus, markáns új arculat
Kiváló anyagok, barátságos
utastér
Szemgyönyörködtető: belső kiegyensúlyozású
kerekek
Lágy körvonalak: lekerekített
hátsó rész és alacsony lökhárító
Űrhajó: tágas utastér, nagy
csomagtartó
Minőségi érzés: kiváló anyagok
az első osztályú utastérben
Rejtekhelyek: praktikus tárolók
az ajtókban és az első üléstámlákban
Barátságos: új középkonzol,
kettős rádiórekesszel
Csúcstechnológia
gombnyomásra
Oldalanként szabályozható
klímaberendezés, új audio- és kommunikációs
rendszerek
Sokoldalú szoftver: elektronikus
klímaszabályozás 200 féle helyzetben
Szellőzés: hétféle különböző
program az egyéni igények kielégítésére
Kettős zóna: szenzor érzékeli
a napsugarak irányát
Szimat: levegőminőség szenzor
zárja ki az ártalmas gázokat
"OnStar" telematika: személyre
szóló szolgáltatás - gombnyomásra
Navigáció: új, műholdas úttérkép
Vezérlőközpont: új monitor a
navigációs rendszerhez
Biztonság
Aktív fejtámlák
csökkentik a nyaksérülés veszélyét
Utasülés foglaltság
felismerés 2000 tavaszától
Visszaugrik: az aktív fejtámla
megbízhatóan működik ismételt ütközéskor is
Biztonságos: a beállított helyzetet
megőrző mechanika
Érzékelő: első utasülés foglaltság
felismerő
Variálható és biztonságos: Opel
Fix gyermekülés rendszer
Védőgát: poggyász előrecsúszás
elleni védelem a Caravanban
Motorok
Új, nagy
nyomatékú, 2.2 literes motor
Kiegyensúlyozó tengelyek
és új dugattyú teszik finomabbá járását
Tiszta: a 16-szelepű motor teljesíti
a legszigorúbb D4 emissziós határértékeket is
Nemsokára: 5.7 literes V8-as
alumíniummotor
Javított menettulajdonságok,
vezethetőség és úttartás
Új fékerőrásegítő rövidíti
meg a vészfékezés távolságát
DSA: nagy biztonsági tartalék,
önstabilizáló futóművel
Rövid féktáv: új fékerő rásegítő
csökkenti a fékutat
Gondos minőségellenőrzés
- nagyfokú precizitás
Az Omega az Opel törzsüzemében,
Rüsselsheimben készül
Stratégia: hibamentes termelés
Ellenőrzés: rendszeres tesztelés
biztosítja a minőséget
Beszállítók: minőségi program
integrált részei
|