Ha a képeket eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.



.Világpremier a Genfi Autószalonon
Az Opel új zászlóshajója: 
Omega V8 kiváló teljesítmény és minőség
Nyolchengerű, 5.7 literes motor imponáló húzóerővel

A 70. Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatkozó új Opel Omega V8-at  vezetni egyet jelent a kiváló teljesítmény és  úttartás kipróbálásával osztályon felüli körülmények között. Az Opel korlátozott számban készülő csúcsmodelljét 5,7 literes, V8-as 310 lóerős alumínium motor hajtja, amely az exkluzív Opel  Omega V8-át hét másodperc alatt gyorsítja fel 0-ról 100-ra, majd tovább a maximális (elektronikusan leszabályozott) 250 km/óra sebességre. Az új csúcsmodell Opel  – négyajtójú és Caravan - változatban ez év végén kerül az európai bemutató termekbe. 

A General Motors világhírű amerikai sportautójának, a Chevrolet Corvettnek úgynevezett "Small Block V8" motorja szolgál az Omega erőteljes hajtóművének alapjául. A hengerenként kétszelepű alumínium motor óriási erejét az  5650 köbcentiméteres lökettérfogat adja. A kiváló teljesítmény a 228 kW/310 LE-nek, valamint az 5600 percenkénti fordulaton nyújtott 450 Nm-es nyomatéknak köszönhető. 

Az  5.7 literes motorral szerelt Omega V8-at kizárólag automatikus sebességváltóval kínálja az Opel. A kis motorfordulaton is rendkívüli nyomaték – 400 Nm 1800-as percenkénti  fordulatszámnál – rugalmas előzést és kiváló húzóerőt eredményez. A maximálisan engedélyezett 2100 kilogrammos vontatható tömeg mind a négyajtójút, mind a Caravan változatot ideálissá teszi azon vezetők számára, akik utánfutóval, például yachttal, vagy lószállító kocsival  kívánnak útra kelni. 

Az Omega V8 DSA (Dynamic Safety – dinamikus biztonság) futóműve a jelenlegi Omega sportváltozatának sokat dicsért, és tavaly továbbfejlesztett futóművére épül, amely példamutató tömegelosztást biztosít.  Az autó tömegének 51 százaléka az első tengelyre, 49 százaléka pedig a hátsóra jut. A futómű a jó kezelhetőséget és a biztonságot magas szintű kényelemmel és vezetési élvezettel párosítja. Speciális felfüggesztés és lengéscsillapítók nagy sebesség mellett is kiváló úttartást eredményeznek. Nagyteljesítményű, a V8-as dinamikus lehetőségeihez illő (elől 330 mm, hátul 300 mm átmérőjű), minden keréken hűtött féktárcsákkal ellátott fékrendszert kapott az autó. A lassulás megfelel a sportautó szabványnak, a féktávolság 38 méteren belül van (DIN szabvány teljes terheléssel, tíz teljes fékezéssel 100 km/óra sebességről megállásig). Az elektronikus kipörgésgátló, amely folyamatosan, mind kipörgéskor, mind pedig kiguruláskor aktív, további biztonsági tényező.

A DSA futóművet feltűnő, 17 collos, hatküllőjű alumínium keréktárcsa és  235/45 ZR típusú 17 collos Michelin "pilot sport"  kerék egészíti ki. Elegáns design teszi jellegzetessé az Omega V8-at, az Opel csúcsmodelljét. Jellemzője a különleges hűtőrács, a grafitszürkére festett féknyereg, sötét hátsó lámpák, dupla kipufogócső és a V8-as embléma hátul.

Finom elegancia jellemzi az Opel csúcsmodelljének belsejét is. Olyan részletek, mint az ajtó és a központi konzol alumínium betétei, speciális műszer-grafikák, bőrbevonat, amely a perforált nappa bőr bevonatú kormánykereket is tartalmazza, eredményezik az autó belső eleganciáját, ugyanakkor hangsúlyozzák az Omega V8 kiváló minőségét, amelyet különösen részletes felszereltségi lista egészít ki. A választható felszerelések között van a navigációs rendszer első osztályú audio berendezésekkel, integrált audio/mobil telefon rendszerrel és az ehhez az autóhoz gondosan illesztett elsőrangú Bose audioberendezéssel.

Az Opel zászlóshajójának alapfelszereltségként nyújtott biztonsági berendezései kiváló védelmet nyújtanak a bent ülők számára. Mind a vezetőt, mind pedig az első utast légzsák és oldallégzsák, az első üléseken ülőket pedig aktív fejtámlák védik.  Opcióként rendelhető az első utasülés 
foglaltságát jelző rendszer. Ezen túlmenően a Caravan az újszerű poggyász-előrecsúszás elleni rendszerrel (Additional Load Intrusion Avoidance System -  „Alias”) készül, amely fokozza az utasok védelmét a frontális ütközéskor előrezuhanó poggyászdarabok ellen, és egyben jelentősen csökkenti a hátul ülő középső utas előremozgását.

“Az új Omega V8 attraktív modern technológiájával, kiváló teljesítményével és első osztályú komfortjával hangsúlyozza örökségünket és tapasztalatainkat a felső luxusautó osztályban" – mondta az Opel Elnök-vezérigazgatója, Robert W. Hendry. " Ez egy újabb példa arra, hogy miként ajánlunk vásárlóinknak legkorszerűbb technológiát attraktív áron.