Ha a képeket
eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.
.Világpremier
a Genfi Autószalonon
Az Opel
új zászlóshajója:
Omega
V8 kiváló teljesítmény és minőség
Nyolchengerű, 5.7 literes motor
imponáló húzóerővel
A
70. Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatkozó új Opel Omega V8-at
vezetni egyet jelent a kiváló teljesítmény és úttartás kipróbálásával
osztályon felüli körülmények között. Az Opel korlátozott számban készülő
csúcsmodelljét 5,7 literes, V8-as 310 lóerős alumínium motor hajtja, amely
az exkluzív Opel Omega V8-át hét másodperc alatt gyorsítja fel 0-ról
100-ra, majd tovább a maximális (elektronikusan leszabályozott) 250 km/óra
sebességre. Az új csúcsmodell Opel – négyajtójú és Caravan - változatban
ez év végén kerül az európai bemutató termekbe.
A
General Motors világhírű amerikai sportautójának, a Chevrolet Corvettnek
úgynevezett "Small Block V8" motorja szolgál az Omega erőteljes hajtóművének
alapjául. A hengerenként kétszelepű alumínium motor óriási erejét az
5650 köbcentiméteres lökettérfogat adja. A kiváló teljesítmény a 228 kW/310
LE-nek, valamint az 5600 percenkénti fordulaton nyújtott 450 Nm-es nyomatéknak
köszönhető.
Az 5.7 literes motorral
szerelt Omega V8-at kizárólag automatikus sebességváltóval kínálja az Opel.
A kis motorfordulaton is rendkívüli nyomaték – 400 Nm 1800-as percenkénti
fordulatszámnál – rugalmas előzést és kiváló húzóerőt eredményez. A maximálisan
engedélyezett 2100 kilogrammos vontatható tömeg mind a négyajtójút, mind
a Caravan változatot ideálissá teszi azon vezetők számára, akik utánfutóval,
például yachttal, vagy lószállító kocsival kívánnak útra kelni.
Az
Omega V8 DSA (Dynamic Safety – dinamikus biztonság) futóműve
a jelenlegi Omega sportváltozatának sokat dicsért, és tavaly továbbfejlesztett
futóművére épül, amely példamutató tömegelosztást biztosít. Az autó
tömegének 51 százaléka az első tengelyre, 49 százaléka pedig a hátsóra
jut. A futómű a jó kezelhetőséget és a biztonságot magas szintű kényelemmel
és vezetési élvezettel párosítja. Speciális felfüggesztés és lengéscsillapítók
nagy sebesség mellett is kiváló úttartást eredményeznek. Nagyteljesítményű,
a V8-as dinamikus lehetőségeihez illő (elől 330 mm, hátul 300 mm átmérőjű),
minden keréken hűtött féktárcsákkal ellátott fékrendszert kapott az autó.
A lassulás megfelel a sportautó szabványnak, a féktávolság 38 méteren belül
van (DIN szabvány teljes terheléssel, tíz teljes fékezéssel 100 km/óra
sebességről megállásig). Az elektronikus kipörgésgátló, amely folyamatosan,
mind kipörgéskor, mind pedig kiguruláskor aktív, további biztonsági tényező.
A DSA futóművet feltűnő,
17 collos, hatküllőjű alumínium keréktárcsa és 235/45 ZR típusú 17
collos Michelin "pilot sport" kerék egészíti ki. Elegáns design teszi
jellegzetessé az Omega V8-at, az Opel csúcsmodelljét. Jellemzője a különleges
hűtőrács, a grafitszürkére festett féknyereg, sötét hátsó lámpák, dupla
kipufogócső és a V8-as embléma hátul.
Finom elegancia jellemzi
az Opel csúcsmodelljének belsejét is. Olyan részletek, mint az ajtó és
a központi konzol alumínium betétei, speciális műszer-grafikák, bőrbevonat,
amely a perforált nappa bőr bevonatú kormánykereket is tartalmazza, eredményezik
az autó belső eleganciáját, ugyanakkor hangsúlyozzák az Omega V8 kiváló
minőségét, amelyet különösen részletes felszereltségi lista egészít ki.
A választható felszerelések között van a navigációs rendszer első osztályú
audio berendezésekkel, integrált audio/mobil telefon rendszerrel és az
ehhez az autóhoz gondosan illesztett elsőrangú Bose audioberendezéssel.
Az Opel zászlóshajójának
alapfelszereltségként nyújtott biztonsági berendezései kiváló védelmet
nyújtanak a bent ülők számára. Mind a vezetőt, mind pedig az első utast
légzsák és oldallégzsák, az első üléseken ülőket pedig aktív fejtámlák
védik. Opcióként rendelhető az első utasülés
foglaltságát jelző rendszer.
Ezen túlmenően a Caravan az újszerű poggyász-előrecsúszás elleni rendszerrel
(Additional
Load Intrusion Avoidance System
- „Alias”) készül, amely fokozza az utasok védelmét a frontális
ütközéskor előrezuhanó poggyászdarabok ellen, és egyben jelentősen csökkenti
a hátul ülő középső utas előremozgását.
“Az új Omega V8 attraktív
modern technológiájával, kiváló teljesítményével és első osztályú komfortjával
hangsúlyozza örökségünket és tapasztalatainkat a felső luxusautó osztályban"
– mondta az Opel Elnök-vezérigazgatója, Robert W. Hendry. " Ez egy újabb
példa arra, hogy miként ajánlunk vásárlóinknak legkorszerűbb technológiát
attraktív áron.
|