Ha
a képeket eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.
A Zafira kistestvére:
Okos, tágas a korszerű életmódhoz
Az
új Opel Meriva: Innovatív, változtatható és kompakt
Világpremier a Párizsi Autószalonon,
gyártás a spanyolországi Zaragozában
Szellemesen
változtatható, tágas beltér vonzó dizájn kompakt külső méretekkel kombinálva
– ez jellemzi az új Opel Merivát, amely premierjét szeptember végén a Párizsi
Autószalonon ünnepli. A gyártás 2003. elején kezdődik Zaragozában, az Opel
spanyolországi gyárában. Az új jövevénytől azt várják, hogy megismételje
az Opel Zafira sikerét egy osztállyal lejjebb, mint amelybe a legjobban
eladható Opel egyterű tartozik. Mindkét egyterű optimális variálhatóságot
biztosít az utasülések és a csomagtér között az ülések kivétele nélkül.
Míg az Opel Zafira – Flex7 ülésrendszerének köszönhetően – hét embert tud
három sorban elhelyezni, addig az új Opel Meriva öt embernek biztosít ülőhelyet
két sorban. A Meriva új ülésrendszerének köszönhetően a hátsó üléseket
egyenként lehet állítani az utasok maximális térigényét és kényelmét szem
előtt tartva.
Az
új Merivát először 1.6 – 1.8 liter közötti ( 55kW/75LE-től 92 kW/125
LE-ig) dízel és benzinmotorokkal kínálják. Fő attrakciója forradalmian
új hátsó ülésrendszere lesz. Ötülésesként, a Zafira kistestvére három hátsó
ülést kínál. Amennyiben hátul csak két ülés van használatban a Meriva (
csakúgy, mint tanulmányautó elődje, a Genfi Autószalonon bemutatkozott
a „Concept M“) egy nagyon tágas négyüléses autóvá alakítható, amelyben
az összes utas olyan láb- és válltérrel rendelkezik, mint egy középkategóriás
szedánban. Néhány egyszerű mozdulattal a nagyobb csomagtér érdekében a
két hátsó ülés egyenként előretolható vagy teljesen lehajtható. Ebben az
esetben a középső ülés egyszerűen behajtható.
Ez
az okos térkoncepció figyelembe veszi azt a tényt, hogy a kompakt autókban
általában egy vagy két ember utazik, de nagyon ritkán több, mint négy.
Az Opel Meriva kiváló variálhatóságához hozzájárul a 2630 milliméter
hosszú tengelytáv, amely majdnem olyan hosszú, mint a Zafiráé ( 2694 mm).
Az autó teljes hosszánál a különbség szignifikánsabb: a Meriva 27,5 centiméterrel
rövidebb a bátyjánál (4042mm).
„ A Meriva egy fontos lépéssel közelebb visz minket ahhoz a célunkhoz,
hogy 40 százalékra növeljük az innovatív koncepciókat hordozó autók
arányát modellsorunkban.“ – mondta Carl-Peter Foster, az Opel elnök-vezérigazgatója.
„Csakúgy mint a Zafira, a Meriva is egy új piaci szegmenset fog kialakítani
az Opel számára és jelezve ezzel is az Opel friss és kreatív erejét.“
Ugyanakkor ez az új modell kitölti azt a rést, amely a Németországban kategóriájában
legjobban eladható Agila és a Zafira között maradt.
Hans H. Demant, műszaki vezérigazgató: “A Meriva új hangsúlyt ad az
Opel dizájn nyelvéhez . Egyértelműen a Vectra első osztályú belső
kiképzésére alapít, egyben azt is mutatja, hogy mérnökeink vezető szerepet
játszanak a világban amikor a biztonsági és funkcionális felszereltségről
illetve a belső tér kihasználásáról van szó. “
A Meriva tanulmányt Rüsselsheimben, az Opel Nemzetközi Fejlesztési Központjában
(ITDC) és Sao Paoloban a GM do Brazil Tervező és Műszaki Központjában dolgozták
ki. A két hasonló modell az adott piacoknak megfelelő igényeket
elégíti ki. Különbség lesz a motorokban és sebességváltóművekben, az ülésekben,
a belső kárpitozásban és felszereltségben. A Chevrolet Merivát a brazíliai
Sao Jose dos Campos gyárban fogják gyártani és 2002. augusztusában kezdik
értékesíteni.
2002. május
|