Ha a képeket eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.


A Zafira kistestvére: Okos, tágas a korszerű életmódhoz

Az új Opel Meriva: Innovatív, változtatható és kompakt

Világpremier a Párizsi Autószalonon, gyártás a spanyolországi Zaragozában
 

Szellemesen változtatható, tágas beltér vonzó dizájn kompakt külső méretekkel kombinálva – ez jellemzi az új Opel Merivát, amely premierjét szeptember végén a Párizsi Autószalonon ünnepli. A gyártás 2003. elején kezdődik Zaragozában, az Opel spanyolországi gyárában. Az új jövevénytől azt várják, hogy megismételje az Opel Zafira sikerét egy osztállyal lejjebb, mint amelybe a legjobban eladható Opel egyterű tartozik. Mindkét egyterű optimális variálhatóságot biztosít az utasülések és a csomagtér között az ülések kivétele nélkül. Míg az Opel Zafira – Flex7 ülésrendszerének köszönhetően – hét embert tud három sorban elhelyezni, addig az új Opel Meriva öt embernek biztosít ülőhelyet két sorban. A Meriva új ülésrendszerének köszönhetően a hátsó üléseket egyenként lehet állítani az utasok maximális térigényét és kényelmét szem előtt tartva. 

Az új Merivát  először 1.6 – 1.8 liter közötti ( 55kW/75LE-től 92 kW/125 LE-ig) dízel és benzinmotorokkal kínálják. Fő attrakciója forradalmian új hátsó ülésrendszere lesz. Ötülésesként, a Zafira kistestvére három hátsó ülést kínál. Amennyiben hátul csak két ülés van használatban a Meriva ( csakúgy, mint tanulmányautó elődje, a Genfi Autószalonon bemutatkozott a „Concept M“) egy nagyon tágas négyüléses autóvá alakítható, amelyben az összes utas olyan láb- és válltérrel rendelkezik, mint egy középkategóriás  szedánban. Néhány egyszerű mozdulattal a nagyobb csomagtér érdekében a két hátsó ülés egyenként előretolható vagy teljesen lehajtható. Ebben az esetben a középső ülés egyszerűen behajtható.

Ez az okos térkoncepció figyelembe veszi azt a tényt, hogy a kompakt autókban  általában egy vagy két ember utazik, de nagyon ritkán több, mint négy. Az Opel Meriva kiváló variálhatóságához hozzájárul  a 2630 milliméter hosszú tengelytáv, amely majdnem olyan hosszú, mint a Zafiráé ( 2694 mm). Az autó teljes hosszánál a különbség szignifikánsabb: a Meriva 27,5 centiméterrel rövidebb a bátyjánál (4042mm).

„ A Meriva egy fontos lépéssel közelebb visz minket ahhoz a célunkhoz, hogy 40 százalékra  növeljük az innovatív koncepciókat hordozó autók arányát modellsorunkban.“  – mondta Carl-Peter Foster, az Opel elnök-vezérigazgatója.  „Csakúgy mint a Zafira, a Meriva is egy új piaci szegmenset fog kialakítani az Opel számára és jelezve ezzel is az Opel friss és kreatív erejét.“   Ugyanakkor ez az új modell kitölti azt a rést, amely a Németországban kategóriájában legjobban eladható Agila és a Zafira között maradt.

Hans H. Demant, műszaki vezérigazgató: “A Meriva új hangsúlyt ad az Opel dizájn nyelvéhez . Egyértelműen  a Vectra első osztályú belső kiképzésére alapít, egyben azt is mutatja, hogy mérnökeink vezető szerepet játszanak a világban amikor a biztonsági és funkcionális felszereltségről illetve a belső tér kihasználásáról van szó. “

A Meriva tanulmányt Rüsselsheimben, az Opel Nemzetközi Fejlesztési Központjában (ITDC) és Sao Paoloban a GM do Brazil Tervező és Műszaki Központjában dolgozták ki. A két hasonló modell az adott  piacoknak megfelelő  igényeket elégíti ki. Különbség lesz a motorokban és sebességváltóművekben, az ülésekben, a belső kárpitozásban és felszereltségben. A Chevrolet Merivát a brazíliai Sao Jose dos Campos gyárban fogják gyártani és 2002. augusztusában kezdik értékesíteni. 
 
 
 

2002. május