100 éves az Opel autógyártás
 

Ha a képeket eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.

 A " Concept A" a Genfi Autószalonon debütál

Opel "mikrovaria" (egyterű) tanulmánya:
Sokoldalú szabadidő autó

Környezetbarát, benzinnel és földgázzal működő turbómotor


Az Opel egy új varia (egyterű) tanulmányautót fog bemutatni az idei genfi Autószalonon. A "Concept A" nevet viselő szabadidő autó belseje egyszerűen változtatható, kétféle hajtóanyaggal működik és rendkívül környezetbarát. Az ötajtójú mikrovaria könnyen átalakítható négyülésűből kétülésű, nagy rakodótérrel rendelkező járművé. 

.
A "Concept A"-val az Opel a szabadidő orientált vásárlóközönséget kívánja megcélozni..

A szabadidő autót kétféle hajtóanyaggal működő, különösen kis károsanyag-kibocsátású motor hajtja. Egy gomb megnyomásával a vezető választhat a sűrített földgáz- és a benzin-üzemeltetés között. A motor alapja az 1.0 literes, négyszelepű Corsa motor egy turbótöltővel kiegészítve, amely mindkét hajtóanyag esetében leadja a jó teljesítményt. Az ECOTEC motor földgáz alkalmazása esetén valamivel erősebb (65 kW/88 LE), mint benzin-üzemben (63 kW/86 LE). Maximális nyomatéka 140 Nm (benzin esetén: 130 Nm) és a koncepció autó földgáz üzemben 11 (benzinnel 11.5) másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométeres sebességre.

55 literes földgáz-tartályával az autó több, mint 200 kilométert tud megtenni és további 425 kilométeres útra elég a 25 literes benzin tank. Ha bármelyik hajtóanyag tartály kimerülő félben van, az autó önműködően átkapcsol a másik rendszerre.

A "Concept A" mikrovaria újabb példa arra, hogy az Opel hogyan tudja optimálisan kihasználni az autóban rendelkezésre álló belső teret. Egy ötletes mechanizmusnak köszönhetően mind a hátsó ülések, mind pedig az első utas ülése gyorsan és könnyedén összehajtható és besüllyeszthető a jármű padlózatába. Így egy teljesen sima szállító felületet kapunk, amelyen például egy speciális rámpa segítségével akár két kerékpár is szállítható tisztán, kényelmesen.

A kocsi belsejében üdítő az anyagok és színek kavalkádja, amelyet a feltűnést keltő digitális műszerek még jobban kiemelnek. A vezető és utasoldali légzsákok, a biztonsági övfeszítő és az Opel által szabadalmaztatott pedálkiakasztó rendszer mellett a prototípus egy elektronikus, redőnyszerűen működő napfénytetőt és egy műholdas navigációs rendszert is tartalmaz.

A 17 colos kerekek nemcsak kényelmes vezetést nyújtanak, de egyben kiemelik a kompakt autó erőteljes megjelenését is. A 155/60-as, kis gördülő ellenállású gumik jelentősen hozzájárulnak a hajtóanyag-fogyasztás további csökkenéséhez.

Az Opel Genfben:
Speedster Tanulmányautó és az 1999. évi modellsor

A "Concept A" az Opel két tanulmányautójából az egyik. Ezek a Genfi Autószalonon debutálnak. A másik, a középkategóriájú motorral szerelt Speedster alumínium padlólemezre épült és 2.2 literes alumínium ECOTEC
motorjával különleges vezetési élményt nyújt. A kevesebb, mint 800 kilogramm tömegű, 108 kW-os (147 LE) kétülésű autó legnagyobb sebessége 220 km/óra és 0-ról 100 kilométeres sebességre 6 másodperc alatt gyorsul.
 
 







Zafira: Az Opel új könnyen átalakítható, hétülésű variája

Az Opel Zafira, amely idén tavasszal lép piacra "FIex7" ülésrendszerével, új alapokra helyezi az autók belső variálhatóságát. Ötletes, összehajtó mechanizmusának köszönhetően az okosan tervezett varia belsejét mintegy 15 másodperc alatt lehet átalakítani - az ülések kivétele nélkül - hét személyes személyszállítóból két személyes, 1700 literes csomagtérrel rendelkező szállítójárművé.

Kompakt külső méreteivel (4,43 méter hosszú, 1,74 méter széles és 1,68 méter magas), a széleskörűen alkalmazott könnyű anyagokkal és a dinamikus biztonsági futómű (DSA) alkalmazásával a tágas, elsőkerék-hajtású Zafira dinamikus és könnyen vezethető. Az Opel új járműve alapfelszerelésként tartalmazza a korszerű biztonsági berendezéseket és teljesen galvanizált karosszériájára 12 év átrozsdásodás elleni garanciát adnak.

A Zafirát hatékony, négyszelepű ECOTEC motorok hajtják. Először a 74 kW/100LE 1.6 16 V és a 85 kW/115 LE 1.8 16V benzines motorral lesz kapható. Az Opel 2.0 DI 16 V közvetlen befecskendezésű 60 kW/82 LE-s dízelmotorja ez év nyarán fogja kiegészíteni a sort. További motorok később várhatóak.

Vectra '99: Elegáns, biztonságos - és élvezet vezetni

Az Opel Vectra dinamikus új kiadása egy sor korszerűsítést tartalmaz. Európa legjobban értékesíthető középkategóriájú autójának krómkeretes hűtőmaszkja, új lökhárítója, megerősített oldalvédelme, egyrészes, átlátszó polikarbonát fényszóróburája jelzi a változásokat. Az átdolgozott, korszerű motorok ti százalékkal kisebb hajtóanyag-fogyasztással büszkélkedhetnek, a teljesen újonnan hangolt futómű és a direktebb kormányzás gondoskodik a Vectra még élvezetesebb vezetéséről. A tízéves átrozsdásodás elleni garancia bizonyítja az Opel minőség iránti elkötelezettségét.