Az új Opel Astra GTC - Gran Turismo CompactA 200 lóerős teljesítményt és 234 km/órás csúcssebességet elérő GTC legjellemzőbb formai eleme a nyúlánk sziluett, a lendületes tetővonal és az orr, illetve a far határozott nyilazása. 15 milliméternyit leengedett karosszériájával olyan benyomást kelt, mintha ugráshoz kuporodott volna össze. A kifejező karosszériaterv teljesen új, csupán a motortetőt és az első sárvédőt vették át az ötajtjú Astráról. A GTC sajátosságát erősíti egy exkluzív világújdonság, az áprilistól megrendelhető Panoráma-szélvédő, amely a géptetőtől a kocsitető közepéig nyúlva nyújt semmihez sem fogható kilátást és térérzetet.
A fellépésével ígért dinamikát menet közben váltja be az Astra GTC. Ezt a különlegesen hangolt IDS (Interactive Driving System) futómű, az ESPPlus, a kipörgésgátló és a fékasszisztenssel ellátott ABS-fékrendszer teszi lehetővé. Kívánságra építik be a mércének számító IDSPlus adaptív futómű-rendszert, elektronikus csillapítás-szabályozással (CDC, Continuous Damping Control) és a futómű valamennyi elemének hálózatba kapcsolásával. IDSPlus esetén arra is van lehetősége a vezetőnek, hogy üléséből aktiválja a Sport-beállítást, amely nemcsak a csillapításra hat, hanem az elektronikus gázadás és az elektrohidraulikus szervokormány karakterisztikájára, sőt automatikus vagy Easytronic sebességváltó esetében a kapcsolási pontokra is.
Széles motorválaszték: kilencféle ECOTEC gép, 90-től 200 lóerőig
Már az értékesítés kezdetekor széles választék áll rendelkezésre a kiváló hatásfokú, nagyteljesítményű ECOTEC motorokból: ötféle benzines (1,4 - 2,0 liter, 90 - 200 LE) és négyféle CDTI közös nyomásterű turbódízel (1,7 - 1,9 liter, 100 - 150 LE). Remekül illik az Astra GTC dinamikus karakteréhez a 147 kW (200 LE) teljesítményű, feltöltött 2,0 literes csúcshajtómű és az 1.9 CDTI, 110 kilowattal (150 LE). Mindkettőt a Fiat-GM Powertrain fejlesztette ki, és hatfokozatú sebességváltóval látják el. A 200 lóerős Astra GTC Turbo mindössze 7,8 másodperc alatt gyorsul százra, és 234 km/órát ér el. Az 1.9 CDTI a legerősebb dízelek egyike a kompakt kategóriában, 320 newtonméteres nyomatékát már 2.000/percnél leadja, csúcssebessége 210 km/óra, százra gyorsítási ideje 8,9 másodperc.
Valamennyi ECOTEC motor teljesíti az Euro 4 kipufogó szabványt. A környezet javára válik az 1.4-es és 1.6-os benzinmotor innovatív TWINPORT technikája, amellyel tíz százalékos fogyasztáscsökkenést lehet elérni a gyakorlati közlekedésben. Az 1,4 - 1,8 literes motorokhoz ötfokozatú manuális sebességváltó az alapfelszerelés, a két 1.9 CDTI turbódízelhez és a két 2,0 literes benzines turbómotorhoz pedig hatfokozatú váltó jár (opció az 1.7 CDTI-hez). A vevő választhat ötfokozatú Easytronic robotváltót (1,6-os benzines) vagy négyfokozatú automatát (1,8-as benzines) is.