Az
Opel új modellekkel és új motorokkal frissíti palettáját
- Új Agila
és Corsa felfrissített dizájnnal és innovatív technológiával
- TWINPORT
benzinmotorok 1.0 és 1.4 liter lökettérfogattal, 60 és 90 lóerős teljesítménnyel
- Új common
rail turbódízelek: 1.3 CDTI (51 kW/70 LE) és 1.7 CDTI (74 kW/100 LE)
- Az erős
3.0 V6 CDTI csúcsdízel mostantól kapható a Vectrához és a Vectra GTS-hez
is
- Sportos
"Daytona" és "Silverstone" csomagok az Astra Coupéhoz és az Astra Cabrióhoz
- Decembertől
az akár 1850 literes rakterű kombi teszi teljessé a Vectra családot
- A kényelemre
hangolt Tour-változat októbertől szélesíti a Vivaro-palettát
- Új csúcstechnika
az opciós listán: Adaptív Fényszórórendszer és klimatizált MultiContour
ülések
Az
Opel a korábban már bizonyított modellek jelentősen felfrissített változataival,
illetve az új fejlesztésű és nagyon hatékony működésű, az Euro IV-es környezetvédelmi
szabvány előírásait is teljesítő ECOTEC benzines és dízelmotorokkal vág
neki az új modellévnek. Az év második felében mutatja be az Opel Agila
és a Corsa új verzióit. Mindkét modell vonzóbb és érettebb, mint
valaha. Ezt a karosszéria első és hátsó részének módosítása, gazdagabb
felszereltség, valamint új motorok biztosítják.
A
két újonnan kifejlesztett TWINPORT benzinmotor 1,0 és 1,4 liter
lökettérfogattal (44 kW/60 LE, illetve 66 kW/90 LE), valamint az új 1,3
CDTI és 1,7 CDTI ECOTEC turbódízelek 51 kW/70 LE és 74 kW/100 LE
teljesítménnyel sokkal csekélyebb fogyasztással üzemelnek, és a Corsában
mutatkoznak be.
Az 1,7 CDTI a
jövőben a Merivába is bekerül; az 1,0 TWINPORT ECOTEC és az 1,3
CDTI ECOTEC pedig az Agila új verziójában is elérhető lesz. A világ
legkisebb négyhengeres common rail dízelmotorja már bizonyította képességeit
az Opel ECO-Speedsterben. Az 1,3 CDTI motor 112 lóerős változatával
fölszerelve ez a tanulmányautó összesen 17 új nemzetközi csúcsot állított
föl július végén (a FIA hitelesítése még nem érkezett meg).
Az új Opel Vectra
kombi, amely a Frankfurti Autókiállításon (IAA) mutatkozik be, novembertől
élénkíti meg a kombik piacát, többek között kategóriájának legjobban átrendezhető
rakterével.
A
3,0 literes V6-os dízelmotor (130 kW/177 LE), amelynek legnagyobb nyomatéka
370 Nm, s amely erőteljes gyorsítóképességével és gazdaságosságával már
korábban is fölhívta magára a figyelmet az Opel Signumban, mostantól
rendelhető a Vectra GTS-hez és a Vectra szedánhoz.
A Vectra-családban
azonban nem ez az egyetlen újdonság: új, innovatív felszereltséget kapott.
Ősztől
kezdve lesz rendelhető az innovatív adaptív fényszórórendszer (AFL)
bi-xenon első fényszórókkal, valamint a minden változathoz rendelhető,
összesen 18 helyzetbe állítható, klimatizált MultiContour vezetőülés,
amely megkapta az AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) jóváhagyását is:
Az exkluzív "Daytona"
és "Silverstone" felszereltségi szint és csomag az Astra Coupéhoz és az
Astra Cabrióhoz számos sportos részletéről lesz felismerhető. A családi
utazást és a szabadidős tevékenységeket előtérbe helyező Combo Tour
a Corsához hasonlóan különleges dizájnnal tér vissza a porondra.
A vonzó felszereltségi
szintek, az új opciók és az egész Opel-palettához kínált 16-18 collos,
prémium-minőségű könnyűfém felnik széles választéka pedig további lehetőségeket
teremt az autók egyéni kialakitására.
Agila: új változat, frissebb
megjelenés és új, gazdaságosabb motorok
Az új Opel Agila,
amely műszakilag és optikailag egyaránt megújult, az ősz kezdetétől lesz
rendelhető. Ebben a kategóriában ehhez a kis egyterűhöz lesz kapható az
első dízelmotor: az új, nagyon gazdaságos, az üzemanyag-fogyasztást
csökkentő TWINPORT-technológiával is felszerelt1,3 CDTI ECOTEC (51 kW/70
LE motor. Ez a technika a benzinmotoroknál is megtalálható: az 1,0 literes
ECOTEC 44 kW/60 lóerő teljesítményű. Mindkét motor - hasonlóan a népszerű
1,2 literes ECOTEC-hez (55 kW/75 LE) - megfelel az Euro IV-es környezetvédelmi
szabvány előírásainak.
Kívülről befelé
haladva a fölfrissített Agilán először a nagyobb hűtőmaszk és a hangsúlyosabb
krómozás, valamint a villámos Opel-embléma tűnik föl, majd pedig a színre
fújt első és hátsó lökhárítók. A belső térben többek között a sportos háromküllős
volán és az új, színes kárpitozás és biztonsági övek jelentik az újdonságot.
A többi fontos
változás nem látható azonnal, hiszen a motortérben bújnak meg. Ilyen például
az üzemanyag-fogyasztást jelentős mértékben mérséklő TWINPORT-technológiával
fölszerelt új, háromhengeres benzines alapmotor. Ezzel a géppel az Agila
1.0 TWINPORT (44 kW/60 LE) átlagfogyasztása csupán 5,8 liter 100 kilométerre,
azaz két deciliterrel kevesebb, mint az előző egyliteres alapmodellé, miközben
nőtt a nyomaték és javult a teljesítmény. A gazdaságosság az egyik legnagyobb
erénye az új 1,3 literes CDTI ECOTEC turbódízel motornak is. Ez a különlegesen
kompakt építésű 1,3 CDTI ECOTEC-motor (51 kW/70 LE) jelenleg a világ legkisebb
négyhengeres common rail dízelmotorja, ami a befecskendezési technikának
köszönhetően az Agilában beéri mindössze 5,2 literes átlagfogyasztással
100 kilométeren. A motor más kimagasló tulajdonságai között említhetjük
a lenyűgöző gyorsítóképességet, valamint a kellemes zajkomfortot - s nem
szabad elfelejteni, hogy a motor teljesíti az Euro IV-es környezetvédelmi
szabvány előírásait.
Az Agila modellsorozat
felszereltsége is megújult. Része az alapmodell, valamint két további felszereltségi
szint - "Njoy" és "Njoy Design-Edition" - , ez utóbbi tetszetős kéttónusú
színvilággal kapható, így aztán minden vásárló megtalálja a kedvére való
Agilát. Aki szeretné igazán egyénivé tenni Agiláját, nem lesz nehéz dolga,
hiszen 13 külső fényezés, számos extra és tartozék, valamint öt vonzó,
számtalan választási lehetőséget fölkínáló felszereltségi szint áll a rendelkezésére.
Az új Corsa: különleges
dizájn és innovatív hajtási technológia
A 2004-es Corsa
az Opelekre jellemző, trapéz alakú új hűtőmaszkot, valamint 3D ellipszoid
fényszórókat kapott. Utóbbiakban három henger alakú lámpa szolgáltatja
a tompított, az országúti világítás, valamint az irányjelzők fényét. Mind
az első, mind pedig a hátsó lökhárítókat a karosszéria színére fényezettek,
s a kisebb ütközések okozta sérülések minimalizálása érdekében koptatócsík
van rajtuk.
A felfrissített
Corsa dinamikus dizájnja mellett újdonság még az új, gazdaságos motorpaletta
is: az 1,0 literes TWINPORT ECOTEC benzines és az 1,3 literes CDTI ECOTEC
dízelmotor, amelyeket az Agilához is kínálunk. Új még a nagy nyomatékú
1,7 literes common rail turbódízel is, amelynek teljesítménye 74 kW/100
LE, valamint az 1,4 literes benzines TWINPORT ECOTEC. Ez a motor
a Corsában 66 kW/90 LE teljesítményt ad le, s a hozzá kapcsolt váltómű
fajtájától függően akár 23 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri,
mint az előző Corsa hasonló lökettérfogatú és teljesítményű erőforrása.
Az Easytronic automatizált manuális váltómű mostantól minden benzinmotorohoz
rendelhető lesz 1,4 liter lökettérfogatig, valamint kapható az 1,3 literes
CDTI-hez is. A nagyon gazdaságos motorok mellett a rugalmas szervizesedékesség
kijelző is növeli a Corsa hatékonyságát.
A futómű és az
elektromos, sebességfüggő szervokormány új hangolást kapott, így javultak
az úttartás és az irányíthatóság jellemzői. A friss kárpitozás és az új
színek pedig kellemes belső hangulatot teremtenek.
Astra Coupé és Astra
Cabrio:
exkluzív "Silverstone"
és "Daytona" modellek/csomagok
Az Opel Astra
Coupé "Silverstone" és "Daytona" felszereltségi szintjei számos sportos
részletet tartalmaznak, s gazdag felszereltséget kínálnak kedvező áron.
Az új modellek bőr-szövet kombinációjú, szürke-antracit (Silverstone) vagy
plüss bézs-antracit (Daytona) üléshuzatot kapnak. Hogy a két új hangulathoz
jobban illeszkedjenek, a biztonsági övek szürkék (Silverstone) vagy feketék
(Daytona) lehetnek, a Turbo csúcsmodellbe pedig szürke vagy bézsszínű plüss
szőnyegek kerülnek "Turbo" jelöléssel. E felszereltségi szintekhez tartozik
még formatervezett alumínium váltógomb, a fekete, részben perforált bőrrel
bevont háromküllős volán, a fehér számlapú műszerek matt krómgyűrűkkel,
valamint a matt krómbetétekkel diszített középkonzol. Az Astra Cabrióhoz
e tetszetős felszereltségi tételek csomagban rendelhetők.
A Coupé- és a
Cabrio-program új elemei még a szemet gyönyörködtető "napkelte narancs"
és "Szardínia kék" metálfényezések.
Meriva: új az 1,7 literes
CDTI ECOTEC dízel, valamint az Easytronic váltó már az 1,8 literes benzinmotorhoz
is rendelhető
Eredeti és ötletes
FlexSpace koncepciójával az Opel Meriva új mércét állított föl a kompakt
egyterűek mezőnyében. A Zafira kistestvére most új motorválasztékkal kapható;
például a 74 kW (100 LE) teljesítményű 1,7 literes CDTI ECOTEC turbódízellel,
amely a felfrissített Corsába is rendelhető. A common rail közvetlen befecskendezéssel
működő motor különlegesen gazdaságos, mégis nagyszerű a gyorsítóképessége.
A Merivában csupán 5,3 l/100 km az átlagfogyasztása, s a motor megfelel
a szigorú Euro IV-es környezetvédelmi szabvány előírásainak is. Az 1,7
literes CDTI motorral szerelt Meriva végsebessége 178 km/óra, s 80-ról
120 km/órára ötödik fokozatban mindössze 13,4 másodperrc alatt képes fölgyorsulni.
Az Easytronic automatizált, ötfokozatú manuális sebességváltó mostantól
az 1,8 literes ECOTEC benzinmotorhoz ( 92 kW/125 LE) is rendelhető, s így
a váltás lehet akár sportos, akár kényelmes, s a fogyasztás is csökken.
A Meriva eddig is gazdag felszereltségét most további tételek teszik teljessé,
mint például a kiegészítő fűtés, amely akár távirányítóval is működtethető.
A Vectra család: a kombi
teljessé teszi a sorozatot, a 3.0 V6 CDTI minden modellhez rendelhető
A Vectra család
az új kombival válik teljessé. E modell decemberben érkezik a piacra, de
hivatalos bemutatkozására már a Frankfurti Autókiállításon (IAA), szeptemberben
sor kerül. 2,83 méteres tengelytávjának köszönhetően a Vectra kombi hatalmas
teret kínál hátul (a raktér 530-ról 1850 literesre bővíthető). A hátsó
üléstámla egyrészt egyharmad/kétharmad arányban osztva dönthető előre,
másrészt a hosszabb tárgyak szállításakor hasznos nyílást is kialakítottak
rajta. A raktér hossza az első ülések háttámlájáig több mint két méter
(2046 mm), az opcionális, lehajtható első utasüléssel pedig három méternél
hosszabb tárgyak is szállíthatók.
A Vectra szedán
is megújult kissé. Megváltoztak a hátsó lámpatestek és az oldalsó irányjelzők,
a harmadik féklámpa pedig mostantól fehér. A belső térben a műszereket
krómgyűrűk veszik körül, a fémbetéttel diszített volán és műszerfal pedig
szintén a frissebb megjelenést szolgálja.
Az Opel Signumban
már bemutatkozott, 3,0 literes V6-os common rail turbódízel (177 lóerős
teljesítménnyel) mostantól rendelhető a Vectra szedánhoz és a Vectra GTS-hez.
A kifinomult hathengeres, háromliteres erőforrás 1,900-as percenkénti fordulatszámon
370 newtonméter nyomatékot produkál, s ezáltal lenyűgöző a menetdinamikája.
A 226 km/órás végsebesség és az álló helyzetből 100 km/órás tempóra mindössze
9,3 másodpercig tartó sprint nagyon gyors és kényelmes utazóautóvá avatja
a Vectra szedánt és a Vectra GTS 3.0 V6 CDTI-t. A pazar menetteljesítmények
ellenére a fogyasztás szerény: átlagosan csupán 7,0 liter gázolaj szükséges
100 kilométerre. Az erőátvitel első eleme az új fejlesztésű hatfokozatú
manuális váltómű. Az Opel a csúcsdízelhez kínálja az ötfokozatú automatikus
váltóművet is - "ActiveSelect" funkcióval.
A Vectra, a Vectra
GTS és a Signum különleges felszerelései közé tartozik az ortopédiailag
optimalizált, 18 módon állítható, klimatizált MultiContour vezetőülés,
amely az AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) bizonyítványt is megkapta,
valamint az adaptív első fényszórórendszer (AFL) a bi-xenon fényszórókkal.
Ez az innovatív Opel világítási technológia első ízben kombinálja a dinamikus
kanyarmegvilágítást a kereszteződésekben és szűk fordulókban előnyös statikus
oldalfényszóróval. A Signumban első ízben bemutatott Travel Assistant a
Twin Audio-egységgel - amely lehetővé teszi, hogy az első és a hátsó ülésen
ülők különböző audioműsort hallgassanak -, mostantól rendelhető a Vectra
szedánhoz és a Vectra GTS-hez. Az Opel a sportos könnyűfém felnik szerelmeseinek
is vonzó készletet kínál: a Vectra szedán és a Vectra GTS, valamint a Signum
egyaránt fölszerelhető a 7? J x 18 collos alumínium felnivel, amely lehet
keresztküllős vagy sokküllős. Mindkét felnire 225/45 R18 méretű gumik szerelhetők,
s kombinálhatók a széria sportfutóművel is a még lendületesebb megjelenés
és közvetlenebb kormányzás érdekében.
Combo: új dizájn a "Tour"-változathoz
Az Opel Combo
Tour modellen is megtalálhatók az új modellévben a Corsán bevezetett változtatások.
A Corsához hasonlóan ez a kis családi egyterű is új orr-kiképzést, lendületesen
megrajzolt lökhárítókat, trapéz alakú hűtőrácsot és nagy, átlátszó burájú
fényszórókat kap. Az Opel gazdagabbá tette a felszereltséget is, hiszen
opcióként bekerült az oldallégzsák az első utasok számára, a teljesen előredönthető
támla az első utasülésen, valamint az első ülések háttámlájára szerelt
asztalkák. Ezek az új extrák később bekerülnek a dobozos Combo és a Combo
Combi felszereltségi listájába is. A két kis áruszállító például fölszerelhető
lesz elektromosan mozgatható és fűthető külső visszapillantó tükrökkel
is. A Combihoz, hasonlóan a Tourhoz, felárért lesz rendelhető az
oldallégzsák az első két utasnak, valamint az előredönthető támla az első
utasülésen.
Vivaro Tour: kényelmes,
nagyméretű egyterű akár nyolc személy részére is
Az új Vivaro Tour
német premierje 2003 szeptemberében, a Frankfurti Autókiállításon lesz.
A kényelmes és jól fölszerelt nagy egyterű sok kellemes részletmegoldást
kínál utasainak: könyöklő minden üléshez, plüss üléshuzatok, szőnyegek
és oldalkárpitok, elektromosan állítható külső visszapillantó tükrök, elektromos
ablakok, CAR 2002 sztereo kazettásmagnó rádióval, fedélzeti komputer és
távirányítóval is működtethető központi zár. Összesen nyolc légzsák található
az utastérben (teljes méretű első légzsákok és oldallégzsákok a két első
utasnak, valamint mindhárom üléssor számára függönylégzsákok), ezen felül
minden üléshez jár hárompontos biztonsági öv és állítható magasságú fejtámla.
Az ABS fékrendszer optimális biztonságot garantál vészfékezés esetén. A
fényezett lökhárítók és a tetszetős dísztárcsák kihangsúlyozzák az Opel
nagy egyterűjének minőségét. A Vivaro Tour a gyárból különálló első ülésekkel
érkezik, míg a második sorban kétüléses, a harmadikban pedig háromüléses
pad található. A vevők kívánságára háromüléses pad is szerelhető középre.
Nagyon praktikus megoldás, hogy a csomagteret egyszerűen meg lehet nagyobbítani:
hasonlóan a Combi modellhez, csupán néhány dolgon kell változtatni, és
már le is hajtható a harmadik üléssor. |