Ha
a képeket eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.
Sikeres bemutatkozás
a Frankfurti Autószalonon
Astra
Eco 4 - az első "négyliteres" autó
a kompakt
kategóriában
- 4,5 liter
alatti hajtóanyag-fogyasztás
- új 1,7
literes, közvetlen befecskendezésű 75 LE teljesítményű turbodízel
- aerodinamikailag
továbbfejlesztett, teljesen funkcionális, ötülésű
Az
Astra Eco 4 kevesebb, mint 4,5 liter hajtóanyagot fogyaszt 100 kilométeren.
Az Opel a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatta be először első kompakt
kategóriájú "négy literes" autóját. A jól felszerelt, ötajtójú, a különösen
kis fogyasztását az 1.7 literes, közvetlen befecskendezésű turbodízel motorjának
(55kW/75LE), aerodinamikai továbbfejlesztésének és kis súrlódású gumijainak
köszönheti. A háromajtójú Astra Eco 4 piaci bevezetése 2000 tavaszán kezdődik.
Az autóban egy sor biztonsági felszerelés, mint például a vezető és az
utasoldali légzsák, oldallégzsák, ABS, az Opel által szabadalmaztatott
pedálkiakasztó rendszer és elektro-hidraulikus szervokormány található.
Hans.H.
Demant, az Opel fejlesztési vezetője mondta: "Az Opel politikája az, hogy
csökkentse a flotta átlagfogyasztását. Az Astra Eco 4 nagyon jól példázza
fogyasztó orientált, környezetvédelemre irányuló stratégiánkat. Vásárlóink
tapasztalhatják, hogy ez egy olyan kompakt autó, amely megfelel a szokásos
magas színvonalú szabványainknak mind a felszereltség, mind pedig a belső
tér kialakítása és a vezethetőség szempontjából. Az Opelnél a környezetvédelem
és a kompromisszumok nélküli funkcionalitás nem zárják ki egymást."
Továbbfejlesztett
1.7 literes, közvetlen befecskendezésű turbodízel
A kompakt új négyszelepű, közvetlen befecskendezésű turbodízel
alapja az a motor, amely az 1995. évi Frankfurti Autószalonon bemutatott
kis tömegű Corsa Eco 3 tanulmányautó hajtóműve volt. Az 1 .7 literes, négyhengerű
alumínium hengerfejes és kettős felső vezérműtengelyes motort szériagyártás
céljából továbbfejlesztették az Astrában. A mechanikus gázolaj-befecskendezést
elektronikus váltotta fel. A hosszú furattal és lökettel (79 mm illetve
86 mm) a turbodízel motor 1800 és 3000 percenkénti fordulat között éri
el 165 Nm-es maximális nyomatékát. A töltőlevegő-hűtős kompakt turbótöltő
a teljes teljesítmény gyors elérését eredményezi.
Az Astra Eco 4-et pont olyan vezetni, mint bármely más
Astrát. Hagyományos ötsebességű sebességváltója van és a vezetőnek nem
kell külön bekapcsolnia egy speciális vezetési programot annak érdekében,
hogy választani tudjon a gazdaságosabb és a sportosabb mód között. Az Astra
Eco 4 15 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/óra sebességre és maximális
sebessége 175 km/óra.
Nagynyomású
szivattyú a hatékony égésért
Egy új, előbefecskendezővel ellátott nagynyomású (900
barig) szivattyú felel a keverék előállításáért. A fő befecskendezés előtti
0,6 és 1,6 ezredmásodperc között 2200 percenkénti fordulatig aktív. Az
eredmény finom, csendes égési folyamat. Ezen túlmenően kerámia izzítógyertyák
csökkentik az előmelegítés idejét még 20° C fok alatt is.
Aerodinamikai
módosítások a légellenállást 5 százalékkal csökkentik
A kocsiszekrény aerodinamikai módosításai jelentősen hozzájárulnak
az Astra Eco 4 kis fogyasztásához. A hátsó tengely előtt elhelyezkedő gázolajtank
borítást kapott, ezzel csökkentve az autó alatti légörvényt. A hátsó spoiler,
a levegőbeszívók változtatása hűtőrácson és egy speciális keréktárcsa javítják
a légáramlást az autó körül. Mindez az Astra légellenállási együtthatóját
öt százalékkal co=0,28-ra csökkenti. A karosszéria 10 milliméterrel alacsonyabbra
került, minek következtében a homlokfelület kisebb lett. Az Astra Eco 4
gazdaságossági csomagját a 175/80 R 14, kis súrlódású gumik és elektrohidraulikus
szervokormány egészíti ki, amelyek további 0,2 literrel csökkentik a hajtóanyag-fogyasztást
100 kilométerenként.
Intelligens,
könnyű konstrukció
Az Astra ideális alap a kiváló fogyasztású és felhasználóbarát
autóhoz. Ami a kis tömeget illeti, a sorozatgyártású modellben is megtalálható
az alumínium, a magnézium, a nagyszilárdságú acél. Az Opel messzemenőkig
kihasználta a tömegcsökkentő technológiákat, mint például a hidroalakítást.
Az első segédváz a hidroalakításnak köszönhetően 3,5 kilogrammal
könnyebb a hagyományos tervezésűnél. További példa a kistömegű tervezésre
a magnézium kormánykerék, a műanyag kuplungpedál, a szélvédő törlőrendszer
öntött alumíniumból, a hűtőmodul házánál műanyag, magnézium és polipropilén.
A reflektorok üvegbúra helyett műanyag borítást kaptak és az utasoldali
légzsák háza alumínium helyett poliamid/üveg szálból készült.
|