Ha a képeket eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.



Sikeres bemutatkozás a Frankfurti Autószalonon
Astra Eco 4 - az első "négyliteres" autó 
a kompakt kategóriában

- 4,5 liter alatti hajtóanyag-fogyasztás
- új 1,7 literes, közvetlen befecskendezésű 75 LE teljesítményű turbodízel 
- aerodinamikailag továbbfejlesztett, teljesen funkcionális, ötülésű

Az Astra Eco 4 kevesebb, mint 4,5 liter hajtóanyagot fogyaszt 100 kilométeren. Az Opel a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatta be először első kompakt kategóriájú "négy literes" autóját. A jól felszerelt, ötajtójú, a különösen kis fogyasztását az 1.7 literes, közvetlen befecskendezésű turbodízel motorjának (55kW/75LE), aerodinamikai továbbfejlesztésének és kis súrlódású gumijainak köszönheti. A háromajtójú Astra Eco 4 piaci bevezetése 2000 tavaszán kezdődik. Az autóban egy sor biztonsági felszerelés, mint például a vezető és az utasoldali légzsák, oldallégzsák, ABS, az Opel által szabadalmaztatott pedálkiakasztó rendszer és elektro-hidraulikus szervokormány található. 

Hans.H. Demant, az Opel fejlesztési vezetője mondta: "Az Opel politikája az, hogy csökkentse a flotta átlagfogyasztását. Az Astra Eco 4 nagyon jól példázza fogyasztó orientált, környezetvédelemre irányuló stratégiánkat. Vásárlóink tapasztalhatják, hogy ez egy olyan kompakt autó, amely megfelel a szokásos magas színvonalú szabványainknak mind a felszereltség, mind pedig a belső tér kialakítása és a vezethetőség szempontjából. Az Opelnél a környezetvédelem és a kompromisszumok nélküli funkcionalitás nem zárják ki egymást." 

Továbbfejlesztett 1.7 literes, közvetlen befecskendezésű turbodízel

A kompakt új négyszelepű, közvetlen befecskendezésű turbodízel alapja az a motor, amely az 1995. évi Frankfurti Autószalonon bemutatott kis tömegű Corsa Eco 3 tanulmányautó hajtóműve volt. Az 1 .7 literes, négyhengerű alumínium hengerfejes és kettős felső vezérműtengelyes motort szériagyártás céljából továbbfejlesztették az Astrában. A mechanikus gázolaj-befecskendezést elektronikus váltotta fel. A hosszú furattal és lökettel (79 mm illetve 86 mm) a turbodízel motor 1800 és 3000 percenkénti fordulat között éri el 165 Nm-es maximális nyomatékát. A töltőlevegő-hűtős kompakt turbótöltő a teljes teljesítmény gyors elérését eredményezi. 
Az Astra Eco 4-et pont olyan vezetni, mint bármely más Astrát. Hagyományos ötsebességű sebességváltója van és a vezetőnek nem kell külön bekapcsolnia egy speciális vezetési programot annak érdekében, hogy választani tudjon a gazdaságosabb és a sportosabb mód között. Az Astra Eco 4 15 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/óra sebességre és maximális sebessége 175 km/óra. 

Nagynyomású szivattyú a hatékony égésért

Egy új, előbefecskendezővel ellátott nagynyomású (900 barig) szivattyú felel a keverék előállításáért. A fő befecskendezés előtti 0,6 és 1,6 ezredmásodperc között 2200 percenkénti fordulatig aktív. Az eredmény finom, csendes égési folyamat. Ezen túlmenően kerámia izzítógyertyák csökkentik az előmelegítés idejét még 20° C fok alatt is. 

Aerodinamikai módosítások a légellenállást 5 százalékkal csökkentik

A kocsiszekrény aerodinamikai módosításai jelentősen hozzájárulnak az Astra Eco 4 kis fogyasztásához. A hátsó tengely előtt elhelyezkedő gázolajtank borítást kapott, ezzel csökkentve az autó alatti légörvényt. A hátsó spoiler, a levegőbeszívók változtatása hűtőrácson és egy speciális keréktárcsa javítják a légáramlást az autó körül. Mindez az Astra légellenállási együtthatóját öt százalékkal co=0,28-ra csökkenti. A karosszéria 10 milliméterrel alacsonyabbra került, minek következtében a homlokfelület kisebb lett. Az Astra Eco 4 gazdaságossági csomagját a 175/80 R 14, kis súrlódású gumik és elektrohidraulikus szervokormány egészíti ki, amelyek további 0,2 literrel csökkentik a hajtóanyag-fogyasztást 100 kilométerenként. 

Intelligens, könnyű konstrukció

Az Astra ideális alap a kiváló fogyasztású és felhasználóbarát autóhoz. Ami a kis tömeget illeti, a sorozatgyártású modellben is megtalálható az alumínium, a magnézium, a nagyszilárdságú acél. Az Opel messzemenőkig kihasználta a tömegcsökkentő technológiákat, mint például a hidroalakítást. 

Az első segédváz a hidroalakításnak köszönhetően 3,5 kilogrammal könnyebb a hagyományos tervezésűnél. További példa a kistömegű tervezésre a magnézium kormánykerék, a műanyag kuplungpedál, a szélvédő törlőrendszer öntött alumíniumból, a hűtőmodul házánál műanyag, magnézium és polipropilén. A reflektorok üvegbúra helyett műanyag borítást kaptak és az utasoldali légzsák háza alumínium helyett poliamid/üveg szálból készült.