Opel Flextreme 
a teljesen új, környezetbarát E-Flex elektromoshajtási koncepció

............

• Emissziója kevesebb, mint 40 g CO2/km 
• A villanyautó hatótávja konnektorról 55 km 
• Dízelmotoros E-Flex felépítés nyújtja meg jelentősen a hatótávot 
• Sportos, kompakt egyterű tanulmány 
• FlexDoor és FlexLoad: újszerű ajtók és rakodás - kiegészítő mobilitási opcióval 

Teljesen új, környezetbarát E-Flex elektromos hajtási koncepció, egy dinamikus egyterű karosszériájában, számos innovatív részletmegoldással: ez az Opel Flextreme koncepcióautó, amely Frankfurtban debütált 2007. szeptemberében. A GM stratégiájának célja a CO2 emis¬szió- és az olajfüggés csökkentése. A villamos motort nagy lítium-ion akkumulátor táplálja. Tisztán villamos üzemben 55 kilométer a hatótáv. Szükség esetén az 1,3 literes dízelmotor termel áramot, hogy töltse az akkut és megnövelje a hatótávot. A legtöbb európai ingázónak elegendő lenne az 55 kilométer, hogy a dízelmotor beindítása nélkül járhasson munkába.

Szembenyíló ajtók (FlexDoor), átlátszó tető és két, oldalt felnyíló csomagtér-ajtó, padló alatti FlexLoad csomagtér. Különleges meglepetés: a poggyásztér alatt elrejtettek két Segway gyártmányú elektromos rollert, amelyek az autómentes zónákra is kiterjesztik a mobilitást. Hatótávjuk 38 kilométer, kormányuk teleszkóposan összetolható, és az autó akkujáról töltődnek fel. A Segway PT kétkerekű elektrojármű, szenzorokkal, hajtóművel és intelligens vezérléssel, amely az egyensúlyt tartja. Irányítani testsúlyáthelyezéssel kell. Nem igényel benzint, bármilyen 110 vagy 220 voltos konnektorról feltölthető. 20 km/órát ér el, és egy feltöltéssel 38 kilométert tehet meg.

A Flextreme alapja a General Motors E-Flex rendszere; mindig villanyautóként közlekedik, lítium-ion akkumulátorral, de van egy 1,3-as CDTI dízelmotorja is, amely nincs kapcsolatban a kerekekkel, csak az akkut tölti, meghosszabbítva a hatótávot. Gáz- és zajkibocsátását a hengernyomásokat mérő zárthurkú vezérléstechnika csökkenti. A konnektoros villanyautókra érvényes európai menetciklus (ECE R101) szerint a Flextreme CO2-emissziója várhatóan 40 g/km alatt marad.

......

220 voltos háztartási konnektorról körülbelül három óra alatt tölthető fel a Flextreme, ám az E-Flex stratégia más rendelkezésre álló energiaforrásokat is kihasználhatóvá tesz. Ennek jegyében két másik verzióban is elkészült a koncepció: a Detroit Motor Show közönsége 2007. januárjában 1,0 literes, háromhengerű turbómotorral láthatta, amely benzinnel vagy E85-tel (85 százalék etanol, 15 százalék benzin) működhet, 2007. áprilisában pedig, a Shanghai Motorshow alkalmával, hidrogén-tüzelőanyagcellával szerepelt.