Ha
a képeket eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.
További siker az Opel
környezeti stratégiájának érvényesítésében
Corsa Eco:
a kategória legtakarékosabb benzinese
•
Megtakarítás lemondás nélkül: környezetbarát, mindennapi használatra alkalmas,
megfizethető
• További Opel környezeti koncepciók: földgáz
a benzin kiváltására, valamint a jövő technikája, a tüzelőanyag-cellás
hajtás továbbfejlesztése
Rüsselsheim. Az új Corsa Eco útnak indításával ismét demonstrálja vezető
szerepét az Opel a környezet és a nyersanyagok kíméletében. Az Astra Eco
4, a kompakt középkategória első négyliteres autója után most ezzel a benzintakarékos
autóval bizonyítják a rüsselsheimi mérnökök, hogy nem csupán dízelmotorral
lehet csekély fogyasztást és mérsékelt szén-dioxid kibocsátást elérni.
Az 1,0 literes ECOTEC motorral és „Easytronic" automatizált váltóművel
felszerelt fronthajtásos kocsi mindössze 4,9 litert fogyaszt 100 kilométeren,
amivel a kategória legtakarékosabb benzinese. Kilométerenként 118 grammos
C02 kibocsátásával éppen olyan környezetkímélő, mint az Astra Eco 4. Az
újdonság egyben kifejezésre juttatja az Opel filozófiáját, amelynek megfelelően
minden kategóriában a lehető legelérhetőbbé teszi a környezetbarát technikát.
Ennek megfelelően a Corsa Eco csak mintegy 70 ezer forinttal kerül többe
(2.553.600,- Forint), mint a Corsa 1.0, Easytronic-kal. Korábban az Astra
Eco 4 és az Astra 1.7 DTI esetében érvényesült ugyanez az árpolitika. Az
Eco-család további bővítése küszöbön áll.
Az
Opel környezetorientált kutatása és termékfejlesztése három főirányt követ
a hajtóművek területén: optimalizált fogyasztású és emissziójú belsőégésű
motorok elterjesztése, földgáz alkalmazása a benzin és a gázolaj alternatívájaként,
valamint ezekkel párhuzamosan - a tüzelőanyag-cellás hajtás energikus
fejlesztése. Ennek háttere, hogy a belsőégésű motor a következő járműnemzedékekben
is túlnyomó szerepet játszik, ezért a fejlesztőmunka továbbra is ennek
a potenciálját igyekszik maradéktalanul kiaknázni, például az 1.6 literig
terjedő lökettérfogatú motorok új, „Twinport" (variálható szívóvezérlés)
technikájával. Hosszabb távon viszont arra számít az Opel, hogy nő a tüzelőanyag-cellából
és elektromotorból álló hajtómű jelentősége. Szakértők szerint ennek hatása
ahhoz fogható lesz, mint amikor a számítástechnikában megjelent a mikrochip.
Innovációs offenzívájának keretében az Opel jelentősen hozzájárul a műszaki
nemzedékváltáshoz.
A Corsa Eco az Opel prototípusok
műszaki megoldásait hasznosítja
A csekély fogyasztású Corsa Eco az ilyen szempontból optimalizált, újszerű
megoldásokkal teli Opel prototípusok kapcsán szerzett tapasztalatokat hasznosítja
a sorozatgyártásban. Az elődök között említésre méltó a már 1995-ben bemutatott
Corsa Eco 3 - az első, gyakorlatban használható háromliteres autó - valamint
a G 90 tanulmányterv 1999-ből, amelynek CO2 emissziója mindössze 90 Gramm
per kilométer. Ez messze alatta marad a 140 gramm per kilométeres flotta-céladatnak,
amely mellett az Európai Autógyártók Egyesületében (ACEA) szereplő vállalatok
2008-ra elkötelezték magukat.
,;A környezet károsításának csökkentésével tudatosan vállal úttörő szerepet
az Opel, ami egyébként régi hagyomány a cégnél ", fejtegeti a márka műszaki
igazgatója, Hans H. Demant. Ezzel nemcsak olyan járművekre célzott, mint
a villanymotoros Astra-változatok, vagy a Zafira alapján kifejlesztett,
tüzelőanyag-cellás HydroGen1 és HydroGen3 tanulmányterv, hanem egyéb markáns
környezetvédő intézkedésekre is. Az Opel például már 1981-ben áttért a
vízbázisú fényezésre, 1989 óta a teljes modellpalettát ellátja hármas hatású
katalizátorral, 1195-ben pedig minden munkatársára érvényes környezetvédelmi
irányelveket bocsátott ki.
Az abban rögzített vállalások következetes megvalósítását számos példa
igazolja. Olyan termékeket fejlesztenek ki és valósítanak meg, amelyek
a lehető legkevésbé hatnak a környezetre. Az Opel autótípusok szinte valamennyi
benzinmotorja már ma teljesíti a jövőben érvénybe lépő, szigorú Euro 4
kipufogógáz-határértékeket, és az összes dízelmotor magától értetődően
Euro 3 besorolású. Az 1993-ban bevezetett négyszelepű, takarékos, nagyteljesítményű
ECOTEC motorcsalád immár 11 tagot számlál, 1,0-3,2 liter lökettérfogattal,
43 kW/58 lóerőtől 160 kW/218 lóerőig terjedő teljesítményskálával.
Az Opel konstruktőrei azonban nem kizárólag a bevált gépjárműtechnika
környezet- és nyersanyagkímélő optimalizálásában bizonyultak kiváló szakértőnek,
mint például a Corsa Eco vagy az Astra Eco 4 esetében. Hozzáértésüket bizonyítja
innovatív hajtási koncepciók kifejlesztése is, mint a földgáz felhasználása
alternatív hajtóanyagként, vagy a tüzelőanyag-cellás autó. A munka látható
eredménye egyrészt a kiforrott technikájú Zafira 1.6 CNG (Compressed Natural
Gas - sűrített földgáz) és a Genfi Autószalonon márciusban bemutatott,
150 lóerős, földgázos turbómotorral hajtott „Concept M" tanulmányterv.
Elismerésre méltó a tiszta hidrogénnel működő HydroGen1 kísérleti jármű
eredménye is, amely tavaly 15 sebességi és távolsági világrekordot állított
fel a tüzelőanyag-cellás autók kategóriájában. Ezt kiegészítve a környezetbarát
járművek részére kürt „Michelin Challenge Bibendum" versenyen a HydroGen1
az egyedüli tüzelőanyag-cellás személyautóként teljesítette a Los Angeles
és Las Vegas közötti 350 kilométeres távot, külső segítség nélkül futva
célba.
Mivel az Opel az autók egész életciklusa során - a fejlesztéstől az
autóbontásig csökkenteni igyekszik a káros hatásokat, a gyártásban is következetesen
alkalmaz környezetkímélő módszereket. Folyamatos javulásról környezetmenedzselési
rendszerek gondoskodnak. Ennek működőképességét független szakértők állapították
meg szinte minden európai gyártó üzemben, ahol az Opelek, illetve alkatrészeik
készülnek. A Nemzetközi Műszaki Fejlesztő Központ maga is a világszerte
elismert ISO 14001 szabvány szerint dolgozik. A forgalomból kivont Opelek
szakszerű újra feldolgozását már évek óta vállalja a németországi hasznosító
üzemek sűrű hálózata. Az anyagkörforgás gondolatát valósítja meg az összesen
75 féle jóváhagyott reciklát szerkezeti anyagféleség is. A Corsa Eco több
mint ötven alkatrészében használnak fel ilyen anyagokat.
2002. május
|