Ha a képeket eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.


További siker az Opel környezeti stratégiájának érvényesítésében

Corsa Eco: a kategória legtakarékosabb benzinese

• Megtakarítás lemondás nélkül: környezetbarát, mindennapi használatra alkalmas, megfizethető
• További Opel környezeti koncepciók: földgáz a benzin kiváltására, valamint a jövő technikája, a tüzelőanyag-cellás hajtás továbbfejlesztése

Rüsselsheim. Az új Corsa Eco útnak indításával ismét demonstrálja vezető szerepét az Opel a környezet és a nyersanyagok kíméletében. Az Astra Eco 4, a kompakt középkategória első négyliteres autója után most ezzel a benzintakarékos autóval bizonyítják a rüsselsheimi mérnökök, hogy nem csupán dízelmotorral lehet csekély fogyasztást és mérsékelt szén-dioxid kibocsátást elérni. Az 1,0 literes ECOTEC motorral és „Easytronic" automatizált váltóművel felszerelt fronthajtásos kocsi mindössze 4,9 litert fogyaszt 100 kilométeren, amivel a kategória legtakarékosabb benzinese. Kilométerenként 118 grammos C02 kibocsátásával éppen olyan környezetkímélő, mint az Astra Eco 4. Az újdonság egyben kifejezésre juttatja az Opel filozófiáját, amelynek megfelelően minden kategóriában a lehető legelérhetőbbé teszi a környezetbarát technikát. Ennek megfelelően a Corsa Eco csak mintegy 70 ezer forinttal kerül többe (2.553.600,- Forint), mint a Corsa 1.0, Easytronic-kal. Korábban az Astra Eco 4 és az Astra 1.7 DTI esetében érvényesült ugyanez az árpolitika. Az Eco-család további bővítése küszöbön áll.

Az Opel környezetorientált kutatása és termékfejlesztése három főirányt követ a hajtóművek területén: optimalizált fogyasztású és emissziójú belsőégésű motorok elterjesztése, földgáz alkalmazása a benzin és a gázolaj alternatívájaként, valamint  ezekkel párhuzamosan - a tüzelőanyag-cellás hajtás energikus fejlesztése. Ennek háttere, hogy a belsőégésű motor a következő járműnemzedékekben is túlnyomó szerepet játszik, ezért a fejlesztőmunka továbbra is ennek a potenciálját igyekszik maradéktalanul kiaknázni, például az 1.6 literig terjedő lökettérfogatú motorok új, „Twinport" (variálható szívóvezérlés) technikájával. Hosszabb távon viszont arra számít az Opel, hogy nő a tüzelőanyag-cellából és elektromotorból álló hajtómű jelentősége. Szakértők szerint ennek hatása ahhoz fogható lesz, mint amikor a számítástechnikában megjelent a mikrochip. Innovációs offenzívájának keretében az Opel jelentősen hozzájárul a műszaki nemzedékváltáshoz.

A Corsa Eco az Opel prototípusok műszaki megoldásait hasznosítja

A csekély fogyasztású Corsa Eco az ilyen szempontból optimalizált, újszerű megoldásokkal teli Opel prototípusok kapcsán szerzett tapasztalatokat hasznosítja a sorozatgyártásban. Az elődök között említésre méltó a már 1995-ben bemutatott Corsa Eco 3 - az első, gyakorlatban használható háromliteres autó - valamint a G 90 tanulmányterv 1999-ből, amelynek CO2 emissziója mindössze 90 Gramm per kilométer. Ez messze alatta marad a 140 gramm per kilométeres flotta-céladatnak, amely mellett az Európai Autógyártók Egyesületében (ACEA) szereplő vállalatok 2008-ra elkötelezték magukat.

,;A környezet károsításának csökkentésével tudatosan vállal úttörő szerepet az Opel, ami egyébként régi hagyomány a cégnél ", fejtegeti a márka műszaki igazgatója, Hans H. Demant. Ezzel nemcsak olyan járművekre célzott, mint a villanymotoros Astra-változatok, vagy a Zafira alapján kifejlesztett, tüzelőanyag-cellás HydroGen1 és HydroGen3 tanulmányterv, hanem egyéb markáns környezetvédő intézkedésekre is. Az Opel például már 1981-ben áttért a vízbázisú fényezésre, 1989 óta a teljes modellpalettát ellátja hármas hatású katalizátorral, 1195-ben pedig minden munkatársára érvényes környezetvédelmi irányelveket bocsátott ki.

Az abban rögzített vállalások következetes megvalósítását számos példa igazolja. Olyan termékeket fejlesztenek ki és valósítanak meg, amelyek a lehető legkevésbé hatnak a környezetre. Az Opel autótípusok szinte valamennyi benzinmotorja már ma teljesíti a jövőben érvénybe lépő, szigorú Euro 4 kipufogógáz-határértékeket, és az összes dízelmotor magától értetődően Euro 3 besorolású. Az 1993-ban bevezetett négyszelepű, takarékos, nagyteljesítményű ECOTEC motorcsalád immár 11 tagot számlál, 1,0-3,2 liter lökettérfogattal, 43 kW/58 lóerőtől 160 kW/218 lóerőig terjedő teljesítményskálával.

Az Opel konstruktőrei azonban nem kizárólag a bevált gépjárműtechnika környezet- és nyersanyagkímélő optimalizálásában bizonyultak kiváló szakértőnek, mint például a Corsa Eco vagy az Astra Eco 4 esetében. Hozzáértésüket bizonyítja innovatív hajtási koncepciók kifejlesztése is, mint a földgáz felhasználása alternatív hajtóanyagként, vagy a tüzelőanyag-cellás autó. A munka látható eredménye egyrészt a kiforrott technikájú Zafira 1.6 CNG (Compressed Natural Gas - sűrített földgáz) és a Genfi Autószalonon márciusban bemutatott, 150 lóerős, földgázos turbómotorral hajtott „Concept M" tanulmányterv. Elismerésre méltó a tiszta hidrogénnel működő HydroGen1 kísérleti jármű eredménye is, amely tavaly 15 sebességi és távolsági világrekordot állított fel a tüzelőanyag-cellás autók kategóriájában. Ezt kiegészítve a környezetbarát járművek részére kürt „Michelin Challenge Bibendum" versenyen a HydroGen1 az egyedüli tüzelőanyag-cellás személyautóként teljesítette a Los Angeles és Las Vegas közötti 350 kilométeres távot, külső segítség nélkül futva célba.

Mivel az Opel az autók egész életciklusa során - a fejlesztéstől az autóbontásig csökkenteni igyekszik a káros hatásokat, a gyártásban is következetesen alkalmaz környezetkímélő módszereket. Folyamatos javulásról környezetmenedzselési rendszerek gondoskodnak. Ennek működőképességét független szakértők állapították meg szinte minden európai gyártó üzemben, ahol az Opelek, illetve alkatrészeik készülnek. A Nemzetközi Műszaki Fejlesztő Központ maga is a világszerte elismert ISO 14001 szabvány szerint dolgozik. A forgalomból kivont Opelek szakszerű újra feldolgozását már évek óta vállalja a németországi hasznosító üzemek sűrű hálózata. Az anyagkörforgás gondolatát valósítja meg az összesen 75 féle jóváhagyott reciklát szerkezeti anyagféleség is. A Corsa Eco több mint ötven alkatrészében használnak fel ilyen anyagokat.

2002. május