OPEL MENŰ


Világpremier a 2001-es Genfi Autókiállításon
A négyévszakos kabrió

Ha nem Netscape-et használ, akkor a fotós ablakot majd nyissa ki teljes képernyõsre a  gombbal.

Click!

Új Opel Astra Cabrio, elektromos vászontetõvel, opcionális távvezérlõvel
    Háromféle erõteljes, négyszelep? ECOTEC motor - 147 lóerõig
   Tágas utastér, négy teljes értékû ülés, gazdag felszerelés, nagy csomagtartó

Az Opel új Astra Cabriója az idei Genfi Autószalon alkalmával (2001. március 1-11.) ünnepli világbemutatóját. A dinamikus, kétajtós kocsin alapfelszerelés a gombnyomásra mûködõ és kinyitott állapotban teljesen eltûnõ vászontetõ. Ennek használatát még jobban megkönnyíti az opcionális távvezérlõ. Gazdag felszerelésének köszönhetõen az Astra Cabrio kiválóan megfelel mindennapi használatra. Négy teljes méretû ülés, tágas belsõ tér, nagy csomagtartó, sportos DSA (Dynamic Safety) futómû, és három élénk, mégis gazdaságos, nagy nyomatékú, négyszelepes ECOTEC motor tartozik a fénypontjai közé. Csúcshajtómûve a teljesen alumíniumépítésû 2.2 literes 16V, 108 kW / 147 LE teljesítménnyel. Az új Astra Cabrio Magyarországon várhatóan az õszi autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, értékesítése 2002 tavaszán indul.

Az Astra Cabrio elegáns karosszériáját az Opel és Bertone közös tervezõi csapata rajzolta. Sportosan stílusos formaterve különösen akkor érvényesül, ha nyitott a tetõ. A karosszériába süllyesztett vászontetõ jóvoltából a hátrafelé emelkedõ övvonal akadálytalanul érvényesül, nincs zavaró kidudorodás, nincs látható bukócsõ, sem pedig háromszög-ablak a szélvédõoszlopnál, amely megtörné a tiszta vonalakat, vagy korlátozná a körkörös kilátást. A külsõ szerelvényeket, például a kilincseket, a küszöböket és a tükörházakat a karosszéria színére fényezik. Sötétített hátsó lámpaburák és a csomagtartó krómozott díszléce hangsúlyozzák a szabad levegõs Astra megjelenésének exkluzivitását. 
Az Astra Cabrio tulajdonosa egy szempillantás alatt elcsípheti a kisütõ Nap elsõ sugarait. E piaci kategóriában elsõként alapfelszerelés az elektromos vászontetõ. Nyitása egyszerû - csupán el kell fordítani 90 fokkal a középsõ, D-alakú tetõfoganytút, és kissé meg kell emelni a vászontetõt. Ezután meg kell nyomni a középkonzolon található gombot, és a tetõ önmûködõen eltûnik a karosszéria síkjába simuló lemezfedél alatt. A nyitás vagy becsukás nem tart tovább harminc másodpercnél. 

A kényelem fokozására távvezérlõt fejlesztettek ki az Opel Nemzetközi Mûszaki Fejlesztési Központjának (ITDC) szakemberei a háromrétegû vászontetõhöz. A rendszert a kocsikulcs mûködteti, akárcsak a központi zárat. Ha két másodpercnél hosszabban nyomják a gombok egyikét, a tetõ automatikusan kinyílik, illetve becsukódik.

Az Astra Cabrio elsõsorban a szabad levegõ szerelmeseinek autója, de nem nélkülözi az egész éven át használható kompaktautó elõnyeit sem. Hosszú, 2606 milliméteres tengelytávjának (teljes hossz 4267 mm) köszönhetõen négy kényelmes ülést, tágas belsõ teret és bõséges hátsó lábteret kínál. Fûthetõ hátsó szélvédõje karcálló üvegbõl készül. Az eleve stabil karosszéria-struktúra merevségét tovább fokozza a vászontetõ tárolására kialakított rekesz. Noha ez helyet foglal el az ülés mögötti területen, így is átlagon felüli, 330 literes csomagtartót (VDA módszerrel mérve) alakítottak ki az Astra Cabrio-nál. Különösen ügyes megoldás, hogy a szélfogót sínen be lehet tolni a fedél alá, így mindig rendelkezésre áll, de sosincs útban. A Cabrio alapfelszerelésként olyan átrakodó nyílást kínál a hátsó ülések között, amely eléggé tágas két pár síléc és egy hódeszka elhelyezésére is. 

A kényelmi felszerelések között az elektromos vászontetõ és a központi zár mellett elektromos elsõ és hátsó ablakemelõ, a beszállást megkönnyítõ "memóriás" elsõ sportülések és két irányban állítható kormánykerék szerepelnek. A különösen fényûzõ "Bertone Edition" felszerelésébe beletartozik a tetõ-távvezérlõ, a bõrülés és a szélfogó is. Ezeket a többi Cabrio változathoz extraként egyedileg is meg lehet rendelni. Magas mércét állít fel a komplett információs-szórakoztató berendezés is. Az NCDR 1500 csúcskészülékhez kiváló minõségû, beépített négylemezes CD-váltóval ellátott rádió, a legújabb nemzedéket képviselõ navigációs rendszer és kihangosítós mobiltelefon tartozik. 

A teljes biztonsági csomaghoz tartozik többek között az elsõ ülések aktív fejtámlája, amely az ostorcsapás-szerû nyaksérülés veszélyét csökkenti, a vezetõ lábát a súlyos frontális ütközéskor védõ, szabadalmazott Opel pedálkiakasztó rendszer, a két elsõ légzsák, az oldallégzsákok (opció), a négy hárompontos öv és a két elsõ övfeszítõ. Boruláskor az erõsített szélvédõoszlopok és a hátsó fejtámlák habbal bevont acélkerete nyújt védelmet.

Az új Astra Cabrio vásárlója háromféle erõteljes négyhengeres, négyszelepes ECOTEC motor közül választhat. Ezek az 1.6-os (74 kW / 100 LE), az 1.8-as (92 kW / 125 LE), illetve a legújabb 2.2-es alumínium gép (108 kW / 147 LE). Az utóbbi 200 km/óra feletti csúcssebesség elérését teszi lehetõvé. Mindhárom motor jól húz, élénken mozgatja az autót, és keveset fogyaszt. A Cabrio is az Astra DSA (Dynamic SAfety) futómûvét kapta meg, amely önstabilizáló elasztokinematikája jóvoltából gyorsan reagál és nagy biztonsági tartalékot kínál. A blokkolásgátló valamennyi modellen az alapfelszereltség része, az ESP (Electronic Stability Program - elektronikus menetstabilizáló) és a "TC Plus" elektronikus kipörgésgátló standard az 1.8-as és a 2.2-es motor esetében.

Az Opel Astra Cabrio az Astra Coupé modellel együtt az elismert olasz karosszériaépítõ, Bertone üzemében készül. Az átrozsdásodás elleni garancia az Astra-család többi tagjához hasonlóan 12 év. A kocsi minden bizonnyal megismétli elõdei sikerét, amelyeket szintén a Torino melletti Grugliascóban gyártottak. Több mint százezer vevõ döntött az Astra (1993 - 1999) és a Kadett (1987 - 1993) alapjára épített korábbi Opel kabriók mellett. Az Opel márkaigazgatója, Alain Uyttenhoven, így beszél errõl: "Az Opelnél hosszú hagyománya van a kabriónak. Elsõ nyitott autója a Lutzmann gépkocsi volt, 1899-ben. Most, az új Astra Cabrio-val egy nagyon attraktív új modellt mutatunk be. Olyan a megjelenése, mint a nagyobb, drágább kabrióké, éImény a vezetése, és minden megvan benne, ami a teljesértékû használathoz szükséges."

OPEL
Opel Hungary / Opel Southeast Europe
Sajtóinformáció
2000. november