Premier
a Frankfurti Autószalonon
Új Opel Astra generáció:
Dinamikus trónkövetelő a kompakt osztályban
• Az új ötajtójú változat lesz a harmadik generációs Astra
első képviselője
• Adaptív, elektronikus IDSPlus felfüggesztés folyamatos lengéscsillapító
kontrollal
• Közös nyomásterű dízelek 150 lóerőig, benzinmotorok 200
lóerőig
Izgalmas
külsővel, a kompakt kategóriában új technikai megoldásokkal és dinamikus
vezetési tulajdonságokkal jelentkezik az új Opel Astra, amelynek a Világpremi-erje
a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon lesz (szeptember 13-21). Az Opel új
formanyel-ve - tiszta, világos vonalak, kiegyensúlyozott arányok, nemes
felőletek és precíz kidolgo-zottság - jellemzi az harmadik generációs Astrát.
A
műszaki megoldások közül érdemes kiemelni a harmadik generációs Astra adaptív
fel-függesztési rendszerét, az IDSPlus –t (Interactive Driving System)
amelyet folyamatos len-géscsillapító szabályozás ( Continuous Damping Control
– CDC) egészít ki. Az opcionális IDSPlus rendszer egy különleges Sport
funkciót is tartalmaz, amely egyetlen gomb meg-nyomására megváltoztatja
az autó viselkedését. További technikai újdonságok az adaptív fényszóró
rendszer (Adaptive Forward Lighting – AFL), amely ebben a kategóriában
első-ként az Astrán mutatkozik be, az automatikus világításkapcsoló (amely
sötétben bekap-csolja az autó fényeit) és az Astra új Twinport benzines-
illetve közös nyomásterű dízel motorjai.
Az
új ötajtjú Astra 2004. tavaszán kerül a piacra, ezt követi később a Caravan
illetve a sportos háromajtójú. Eleinte öt benzines és három turbodízel
motor alkotja a motorpalettát 1.4 literestől 2 literesig, 80-tól 200 lóerős
teljesítményig. Valamennyi a legkorszerűbb négy-szelepű ECOTEC motorcsaládhoz
tartozik és teljesíti az Euro 4-es károsanyag-kibocsájtási szabványt. Új
a 150 lóerős 1.9 literes CDTI dízel (150 LE) illetve a 170 lovas kétliteres
benzines turbo. E két motor, illetve a 200 lóerős benzines turbo alapként
hatse-bességű manuális váltóval van kombinálva. Az Opel ugyancsak ajánl
az új Astrához ötse-bességű kézi váltót, automatikusat, illetve egy továbbfejlesztett
Easytronic-ot is.
Kiegyensúlyozott arányok jellemzik az autó külső megjelenését. A magas
övvonal, a karak-teres formák, a markáns és kihangsúlyozott kerékívek és
a tiszta ablak-elrendezés - mind szervesen hozzátartoznak az új Opel forma-nyelvhez.
Az erőteljes orrész karakterét alap-vetően meghatározza a széles grill
a viszintesen végigfutó díszitő elemmel és a két tiszta-üvegű háromdimenziójú
fényszóró. Hogy mennyire figyelt az Opel a részletekre, azt a nagy hátsó
lámpa kialakítása is jelzi, amelynél most először használtak egy úgynevezett
„áttet-sző” (translucent) technológiát, amely szórt fényt bocsájt ki. Az
ívelt tetővonal, a rövid első és hátsó túlnyúlások és a széles nyomtáv
sportos, dinamikus megjelenést kölcsönöz az új Astrának. A sportosságot
tovább lehet fokozni a 18 collos könnyűfém keréktárcsákkal, amelyet
most először találunk meg az Opel gyári kínálatában.
Az új Astra elődjénél nagyobb utasteret kínál, köszönhetően a megnövekedett
külső mére-teknek is (14 centiméterrel hosszabb, kettővel szélesebb és
négy centivel magasabb).
Kiemelkedően agilis vezetési tulajdonságok ötvözve a legmagasabb szintű
aktív bizton-sággal - ezek voltak a meghatározó célok az új Astra interaktív
(IDS) felfüggesztésének kialakításakor. A felfüggesztést elöl egy segédkerettel
kombinált McPherson, hátul duplafa-lu, U-formájú torziós híd alkotja. Az
új Astra korszerű hátsó futóműve nemcsak a torziós híd szokásos előnyeit
- kis helyigény, kicsi tömeg - nyújtja, hanem pontosan lehet hangolni a
különböző modelvariánsok eltérő igényeihez is.
Kiemelésre érdemes az új Astra opcionálisan rendelhető adaptív IDSPlus
felfüggesztési rendszere, amely folyamatos lengéscsillapító controllal
( Continuous Damping Control – CDC) van kombinálva. Ennek az alapja egy
új elektronikus struktúra, amelyet három CANBUS rendszer alkot (Controller
Area Network). A CDC-nek köszönhetően a lengéscsil-lapítók valósidejűen
reagálnak az útfelület vagy a vezetési stílus változásaira, és ezekhez
hangolják magukat. Emellet az adaptív IDSPlus felfüggesztéssel az Astra
vezetője egy gombnyomással átkapcsolhat Sport üzemmódra, amely sportosra
váltja a rugózás és a lengéscsillapítás jellegét, a gázpedál reakció idejét
és a szervokormány beállítását is. Ha az autó Easytronic vagy hagyományos
automatikus váltóval van szerelve, akkor a Sport üzemmód ezek programozását
is megváltoztatja.
|