Ha a képeket eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.



.
Világpremier a Genfi Autószalonon

Az új Opel Agila - A mini egyterű ("varia") maximális kihasználása

Okos tervezés, élénk ECOTEC motorok, kiváló ár/érték arány

A teljesen új Opel Agila, amely az Opel modellsorát gazdagítja az egyre növekvő mini egyterű (varia) kategóriában 2000. március 2-12 között a 70. Genfi Nemzetközi Autókiállításon debütál. Bár csak 3,50 méter hosszú, belső tere tágas és variálható. Kényelmes négyülésűből hamar átalakítható 598 literes, sík csomagtérrel rendelkező kétülésűvé. A fiatalos megjelenést, a négy ajtó által nyujtott kényelmes beszállást, a nagy hátsó ajtót és a hosszan sorolható más kényelmi és biztonsági jellemzőket 12 év átrozsdásodás elleni garancia teszi teljessé. Az elsőkerékhajtású Agilát két élénk ECOTEC motor hajtja. Mind az 1.0 literes 43 kW/58 LE, mind pedig az 1.2 literes 55kW/75LE teljesítményű gazdaságos, négyszelepű motorok már ma kielégítik a szigorú Euro IV. károsanyag kibocsátási szabványokat, amelyek majd csak 2005-ben lépnek életbe. Amikor 2000. májusában piacra lép az első európai gyártó által előállított minivaria, az Agila az Opel tradíciókhoz méltón jó ár-érték arányt fog képviselni, méltó versenytársa lesz a hagyományos kisautóknak, különösen városi körülmények között.

Az Agila külső stílusjegyei – különösen a tipikus motorháztető- és hűtőmegoldás –egyértelművé teszik, hogy az autó az Opel család tagja. A nagy fényszórók kiemelik barátságos jellegét. Kompakt külső méretei (3,50 m hosszú, 1 ,62 m széles és 1 ,66 m magas) tágas, négy felnőtt számára kényelmes helyet nyújtó és 248 (VDA szabvány) literről igény szerint 598 literre (az első ülések felső széléig mérve) bővíthető csomagteret rejtenek. 

A hátsó ülés és az 50-50 százalékban gyorsan, egy mozdulattal osztva dönthető hátsó üléstámla egy ügyes szerkezetnek köszönhetően teljesen sík rakodási felületet képeznek. A magas és széles hátsó ajtónak, vatamint az alacsony küszöbnek (655 mm) köszönhetően nagy tárgyakat is könnyű az autóba berakni. Az Opel és japán partnere, a Suzuki közös fejlesztésének köszönhetően az Agilában rengeteg tárolóhely található. A műszerfalba integrált tárolóhelyek mellett fiókok vannak mindkét első ülés alatt, pohártartók és zsebek az első és a hátsó ajtókban, valamint az első ülések támláiban.

Háromféle kárpit és tíz külső szín közül lehet választani. A magas üléshelyzet és a nagy üvegfelületek (beleértve a C oszlopot is) növelik a belső tér világos, barátságos légkörét, jó kilátást nyújtva mind a vezető, mind az utasok számára. A hátsó ülésen helyet foglaló utasok különösen nagyra fogják értékelni a jó kilátást, amit az is segít, hogy a vezetőnél és a mellette ülő utasnál 10 centivel magasabban ülnek.

Az alapmodell mellett az Agila vásárlók két jobban felszerelt változatot is megvehetnek. Az alapmodell elektromos szervokormánnyal, osztva dönthető hátsó üléssel, hármas információkijelzővel, elektromosan állítható külső tükrökkel, szőnyegborítású csomagtérrel, rádió-előkészítéssel, tetőantennával és hangszórókkal rendelkezik. Minden Agila korszerű biztonsági berendezése tartalmazza a stabil utasteret oldalsó védelemmel az ajtókban, vezető oldali légzsákot, övfeszítőt és överőhatárolót az első üléseknél. Súlyos frontális ütközés esetében a pedálok kiakadnak, ezzel is jelentősen csökkentve a vezető lábszár- és lábfejsérüléseit. A hátsó üléseken Opel fix csatlakozási pontok vannak a gyerekülésekhez. A hátsó ajtókon gyerekzár működtethető. A kiegészítő felszerelések széles körébe tartoznak olyanok, mint az utasoldali légzsák, valamint a hátsó ülések és a csomagtér közötti biztonsági háéó.

Az Opel mérnökei optimalizálták az Agila futóművét a biztonság, a kényelem és a jó vezethetőség szempontjából. 2,36 méteres tengelytávjával és ennek megfelelően rövid kinyúlásokkal az Agila forduló köre 9,95 m, kiváló manőverezési lehetőséggel különösen városi körülmények között. Az elektromos szervokormány (EPS) tovább könnyíti a parkolást és csökkenti az hajtóanyag-felhasználást. Az Agila az egyetlen, 14 collos (155/65 R 14 gumikkal) kerekkel felszerelt minivaria, ami a stabilitását növeli. A legkorszerűbb Bosch ABS rendszerrel felszerelve az Agila fékjei kiváló lassulást eredényeznek.

Az Agila két élénk és gazdaságos ECOTEC motorja ötsebességű manuális sebességváltóval és olyan korszerű technológiával egészül ki, mint a drive by wire hajtóanyag szabályozás (azaz elektronikus gázpedál) és a mikro-hibrid elektronikus motorvezérlés, ami a hagyományosnál kompaktabb és tartósabb. Mindkét rendkívül környezetbarát négyszelepű motorral élvezet vezetni az Agilát. A motorok már most kielégítik a legszigorúbb, 2005-ben hatályba lépő Euro IV károsanyag-kibocsátási előírásokat. Az erősebb, 1.2 literes négyhengerű motor 13,5 másodperc alatt gyorsítja az Agilát álló helyzetből 100 km/óra sebessége, maximális sebessége 155 km/óra. A 110 Nm-es maximális nyomatékot 4000 percenkénti fordulaton adja le, míg a fogyasztása 6,5 liter 100 kilométerenként (MVEG szabvány). Az egy literes három hengerű motorral 142 km/óra maximális sebességet ér el az Agila, fogyasztása mindössze 6,3 liter 100 kilométerenként. Maximális nyomatéka 85 Nm 3800-as percenkénti fordulaton.

Mindkét motor az Opel népszerű kisautójában, a Corsában alkalmazott hajtóművek továbbfejlesztett változata. Minimális szervizigénnyel rendelkeznek. A szelepvezérlés és a vezérműtengely például egyáltalán nem igényel karbantartást, a motorban lévő ellenőrzést igénylő egységek pedig könnyen elérhetőek. Ezen túlmenően az Opel új mini variáját úgy tervezték, hogy könnyen legyen javítható, ezzel is csökkentve az Agila tulajdonosok költségeit.

Az Agilát az Opel legújabb gyárában, a lengyelországi Gliwiczében gyártják. Ez a korszerű gyár, amelyet 1998. őszén nyitottak meg, csúcstechnológiával kiváló minőséget nyújt, ezt tükrözi a 12 éves átrozsdásodás elleni garancia. Az első teljes gyártási év során az Opel 100 ezer Agila gyártását tervezi.