Ha a képeket
eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.
.
Világpremier
a Genfi Autószalonon
Az új Opel Agila - A
mini egyterű ("varia") maximális kihasználása
Okos tervezés, élénk ECOTEC motorok,
kiváló ár/érték arány
A
teljesen új Opel Agila, amely az Opel modellsorát gazdagítja az egyre növekvő
mini egyterű (varia) kategóriában 2000. március 2-12 között a 70. Genfi
Nemzetközi Autókiállításon debütál. Bár csak 3,50 méter hosszú, belső tere
tágas és variálható. Kényelmes négyülésűből hamar átalakítható 598 literes,
sík csomagtérrel rendelkező kétülésűvé. A fiatalos megjelenést, a négy
ajtó által nyujtott kényelmes beszállást, a nagy hátsó ajtót és a hosszan
sorolható más kényelmi és biztonsági jellemzőket 12 év átrozsdásodás elleni
garancia teszi teljessé. Az elsőkerékhajtású Agilát két élénk ECOTEC motor
hajtja. Mind az 1.0 literes 43 kW/58 LE, mind pedig az 1.2 literes 55kW/75LE
teljesítményű gazdaságos, négyszelepű motorok már ma kielégítik a szigorú
Euro IV. károsanyag kibocsátási szabványokat, amelyek majd csak 2005-ben
lépnek életbe. Amikor 2000. májusában piacra lép az első európai gyártó
által előállított minivaria, az Agila az Opel tradíciókhoz méltón jó ár-érték
arányt fog képviselni, méltó versenytársa lesz a hagyományos kisautóknak,
különösen városi körülmények között.
Az Agila külső stílusjegyei
– különösen a tipikus motorháztető- és hűtőmegoldás –egyértelművé teszik,
hogy az autó az Opel család tagja. A nagy fényszórók kiemelik barátságos
jellegét. Kompakt külső méretei (3,50 m hosszú, 1 ,62 m széles és 1 ,66
m magas) tágas, négy felnőtt számára kényelmes helyet nyújtó és 248 (VDA
szabvány) literről igény szerint 598 literre (az első ülések felső széléig
mérve) bővíthető csomagteret rejtenek.
A hátsó ülés és az 50-50
százalékban gyorsan, egy mozdulattal osztva dönthető hátsó üléstámla egy
ügyes szerkezetnek köszönhetően teljesen sík rakodási felületet képeznek.
A magas és széles hátsó ajtónak, vatamint az alacsony küszöbnek (655 mm)
köszönhetően nagy tárgyakat is könnyű az autóba berakni. Az Opel és japán
partnere, a Suzuki közös fejlesztésének köszönhetően az Agilában rengeteg
tárolóhely található. A műszerfalba integrált tárolóhelyek mellett fiókok
vannak mindkét első ülés alatt, pohártartók és zsebek az első és a hátsó
ajtókban, valamint az első ülések támláiban.
Háromféle kárpit és tíz
külső szín közül lehet választani. A magas üléshelyzet és a nagy üvegfelületek
(beleértve a C oszlopot is) növelik a belső tér világos, barátságos légkörét,
jó kilátást nyújtva mind a vezető, mind az utasok számára. A hátsó ülésen
helyet foglaló utasok különösen nagyra fogják értékelni a jó kilátást,
amit az is segít, hogy a vezetőnél és a mellette ülő utasnál 10 centivel
magasabban ülnek.
Az
alapmodell mellett az Agila vásárlók két jobban felszerelt változatot is
megvehetnek. Az alapmodell elektromos szervokormánnyal, osztva dönthető
hátsó üléssel, hármas információkijelzővel, elektromosan állítható külső
tükrökkel, szőnyegborítású csomagtérrel, rádió-előkészítéssel, tetőantennával
és hangszórókkal rendelkezik. Minden Agila korszerű biztonsági berendezése
tartalmazza a stabil utasteret oldalsó védelemmel az ajtókban, vezető oldali
légzsákot, övfeszítőt és överőhatárolót az első üléseknél. Súlyos frontális
ütközés esetében a pedálok kiakadnak, ezzel is jelentősen csökkentve a
vezető lábszár- és lábfejsérüléseit. A hátsó üléseken Opel fix csatlakozási
pontok vannak a gyerekülésekhez. A hátsó ajtókon gyerekzár működtethető.
A kiegészítő felszerelések széles körébe tartoznak olyanok, mint az utasoldali
légzsák, valamint a hátsó ülések és a csomagtér közötti biztonsági háéó.
Az Opel mérnökei optimalizálták
az Agila futóművét a biztonság, a kényelem és a jó vezethetőség szempontjából.
2,36 méteres tengelytávjával és ennek megfelelően rövid kinyúlásokkal az
Agila forduló köre 9,95 m, kiváló manőverezési lehetőséggel különösen városi
körülmények között. Az elektromos szervokormány (EPS) tovább könnyíti a
parkolást és csökkenti az hajtóanyag-felhasználást. Az Agila az egyetlen,
14 collos (155/65 R 14 gumikkal) kerekkel felszerelt minivaria, ami a stabilitását
növeli. A legkorszerűbb Bosch ABS rendszerrel felszerelve az Agila fékjei
kiváló lassulást eredényeznek.
Az
Agila két élénk és gazdaságos ECOTEC motorja ötsebességű manuális sebességváltóval
és olyan korszerű technológiával egészül ki, mint a drive by wire hajtóanyag
szabályozás (azaz elektronikus gázpedál) és a mikro-hibrid elektronikus
motorvezérlés, ami a hagyományosnál kompaktabb és tartósabb. Mindkét rendkívül
környezetbarát négyszelepű motorral élvezet vezetni az Agilát. A motorok
már most kielégítik a legszigorúbb, 2005-ben hatályba lépő Euro IV károsanyag-kibocsátási
előírásokat. Az erősebb, 1.2 literes négyhengerű motor 13,5 másodperc alatt
gyorsítja az Agilát álló helyzetből 100 km/óra sebessége, maximális sebessége
155 km/óra. A 110 Nm-es maximális nyomatékot 4000 percenkénti fordulaton
adja le, míg a fogyasztása 6,5 liter 100 kilométerenként (MVEG szabvány).
Az egy literes három hengerű motorral 142 km/óra maximális sebességet ér
el az Agila, fogyasztása mindössze 6,3 liter 100 kilométerenként. Maximális
nyomatéka 85 Nm 3800-as percenkénti fordulaton.
Mindkét
motor az Opel népszerű kisautójában, a Corsában alkalmazott hajtóművek
továbbfejlesztett változata. Minimális szervizigénnyel rendelkeznek. A
szelepvezérlés és a vezérműtengely például egyáltalán nem igényel karbantartást,
a motorban lévő ellenőrzést igénylő egységek pedig könnyen elérhetőek.
Ezen túlmenően az Opel új mini variáját úgy tervezték, hogy könnyen legyen
javítható, ezzel is csökkentve az Agila tulajdonosok költségeit.
Az Agilát az Opel legújabb
gyárában, a lengyelországi Gliwiczében gyártják. Ez a korszerű gyár, amelyet
1998. őszén nyitottak meg, csúcstechnológiával kiváló minőséget nyújt,
ezt tükrözi a 12 éves átrozsdásodás elleni garancia. Az első teljes gyártási
év során az Opel 100 ezer Agila gyártását tervezi.
|