Ha a képet eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.



Sikeres bemutatkozás a Frankfurti Autószalonon
Az Opel bemutatta a "G90"-et
Új, minimális fogyasztású kompakt tanulmányautó
· Mértékletes: kilométerenként mindössze 90 gramm COz kibocsátás
· Könnyű: a négyülésű tömege mindössze 750 kg 
· Aerodinamikus: a csepp alak folytán cD = 0.22
· Fürge: a 3 hengerű ECOTEC motor a G90-et 180 km/h sebességig gyorsítja
Az innovatív, kis fogyasztású "G90" lett az idei Frankfurti Nemzetközi Autószalonon az Opel stand egyik legfőbb látványossága. A 44 kW/60 lóerős, háromhengerű benzinmotorral felszerelt tanulmányautó kilométerenként mindössze 90 gramm CO2 t bocsát ki (G=90). Ezzel a kibocsátás több, mint egyharmaddal kevesebb az Európai Unióban a gyártók számára 2008-ban bevezetendő átlagos 140 gramm/km flotta értéknél. A kilométerenkénti 90 gramm C02 kibocsátás mellett a gépkocsi az MVEG szabvány szerint 100 kilométeren mindössze 3,88 liter benzint fogyaszt. Egy tágas, négyülésű, Astra kategóriába tartozó gépkocsi esetében ezt a kivételesen kis fogyasztást az eredményezte, hogy új megoldásokkal csökkentették a gépkocsi tömegét, a légellenállási tényező pedig mindössze co = 0,22. Ugyanakkor a G90, amely mintegy jelzi, hogy az Opel milyen stílusú karosszériát alakít ki majd a jövőben, a belső tér tervezésében is újszerű megoldásokról tanúskodik. 

Hans Demant, az Opel fejlesztési igazgatójának véleménye szerint "az aerodinamikus kialakításnak és a mindössze 750 kilogramm össztömegnek köszönhetően a G90 tanulmányautó az elkövetkezendő évezred hajnalán azt 
mutatja be, milyen más módszerek kerülhetnek előtérbe a közlekedésben a jövőben. Ez az új jármű koncepció azt igazolja, hogy az erőátviteli rendszerektől függetlenül, egzotikus anyagok használata és az utasok kényelmének csorbítása nélkül is lehet elfogadható árú, 100 kilométerenként 3 liter körüli fogyasztású olyan gépkocsit gyártani, amelyet ráadásul vezetni is élvezet!” 

A projekt beindítása óta az Opel mérnökeinek világos elképzelése volt arról, hogyan alakítják ki ezt a tanulmányautót. Még 1997-ben az alapvető tervezési szakaszban született meg két döntés: a motor ne különleges tervezésű, hanem az Opel gyártási programba tartozó egység legyen. És benzines legyen. Walter Treser, az Opel műszaki-fejlesztési igazgatója szerint "két okból döntöttünk a benzinmotor mellett: először is a közvetlen befecskendezés nagy jövő előtt áll, másodsorban pedig olcsóbb benzinmotort gyártani, mint dízelest, ami a vásárló szempontjából egyértelműen előnyös, és összhangban áll filozófiánkkal, miszerint a csúcstechnológiát elfogadható áron kínáljuk."