Ha
a képet eredeti nagyságban akarja látni, kattintson rájuk.
Sikeres bemutatkozás
a Frankfurti Autószalonon
Az
Opel bemutatta a "G90"-et
Új,
minimális fogyasztású kompakt tanulmányautó
·
Mértékletes: kilométerenként mindössze 90 gramm COz kibocsátás
·
Könnyű: a négyülésű tömege mindössze 750 kg
·
Aerodinamikus: a csepp alak folytán cD = 0.22
·
Fürge: a 3 hengerű ECOTEC motor a G90-et 180 km/h sebességig gyorsítja
Az
innovatív, kis fogyasztású "G90" lett az idei Frankfurti Nemzetközi Autószalonon
az Opel stand egyik legfőbb látványossága. A 44 kW/60 lóerős, háromhengerű
benzinmotorral felszerelt tanulmányautó kilométerenként mindössze 90 gramm
CO2 t bocsát ki (G=90). Ezzel a kibocsátás több, mint egyharmaddal kevesebb
az Európai Unióban a gyártók számára 2008-ban bevezetendő átlagos 140 gramm/km
flotta értéknél. A kilométerenkénti 90 gramm C02 kibocsátás mellett a gépkocsi
az MVEG szabvány szerint 100 kilométeren mindössze 3,88 liter benzint fogyaszt.
Egy tágas, négyülésű, Astra kategóriába tartozó gépkocsi esetében ezt a
kivételesen kis fogyasztást az eredményezte, hogy új megoldásokkal csökkentették
a gépkocsi tömegét, a légellenállási tényező pedig mindössze co = 0,22.
Ugyanakkor a G90, amely mintegy jelzi, hogy az Opel milyen stílusú karosszériát
alakít ki majd a jövőben, a belső tér tervezésében is újszerű megoldásokról
tanúskodik.
Hans Demant, az Opel fejlesztési
igazgatójának véleménye szerint "az aerodinamikus kialakításnak és a mindössze
750 kilogramm össztömegnek köszönhetően a G90 tanulmányautó az elkövetkezendő
évezred hajnalán azt
mutatja be, milyen más
módszerek kerülhetnek előtérbe a közlekedésben a jövőben. Ez az új jármű
koncepció azt igazolja, hogy az erőátviteli rendszerektől függetlenül,
egzotikus anyagok használata és az utasok kényelmének csorbítása nélkül
is lehet elfogadható árú, 100 kilométerenként 3 liter körüli fogyasztású
olyan gépkocsit gyártani, amelyet ráadásul vezetni is élvezet!”
A projekt beindítása óta
az Opel mérnökeinek világos elképzelése volt arról, hogyan alakítják ki
ezt a tanulmányautót. Még 1997-ben az alapvető tervezési szakaszban született
meg két döntés: a motor ne különleges tervezésű, hanem az Opel gyártási
programba tartozó egység legyen. És benzines legyen. Walter Treser, az
Opel műszaki-fejlesztési igazgatója szerint "két okból döntöttünk a benzinmotor
mellett: először is a közvetlen befecskendezés nagy jövő előtt áll, másodsorban
pedig olcsóbb benzinmotort gyártani, mint dízelest, ami a vásárló szempontjából
egyértelműen előnyös, és összhangban áll filozófiánkkal, miszerint a csúcstechnológiát
elfogadható áron kínáljuk."
|