Az új
NISSAN X-TRAIL
A Nissan X-TRAIL sport-használati autóval érdekes új technikák és
motorok jelentek meg a kompakt 4x4-es kategóriában – méltó megünneplése
ez az összkerékhajtású kocsik 50 éves gyártási jubileumának.
Ez az igényes 4x4-es kocsi a fiataloknak és a fiatalos szelleműeknek
készült.
Kifinomult közúti tulajdonságaihoz valódi terepjáró-képesség járul.
Mindezt a kategória legfejlettebb biztonsági és elektronikus menetdinamikai
technika segíti – az X-TRAIL nem ismer akadályt!
Az ALL MODE 4X4 rendszer a Nissan elektronikai jártasságát egyesíti
a masszív építéssel, mindenféle helyzetre azonnal reagál. Ez a kategória
első elektronikus, összkerékhajtása.
Kétféle motor áll rendelkezésre, a tökéletesített QR20 2.0 literes benzines,
és az új YD22 2.2 literes turbódízel, közös nyomócsövű befecskendezéssel
és a Nissan javított M-Fire technikájával. E két megoldás tisztább égést,
csekélyebb emissziót és alacsonyabb zajszintet eredményez. A benzinmotorhoz
ötfokozatú manuális, vagy automata váltóművet lehet rendelni, míg a turbódízel
széles sávban kifejtett nagy nyomatékát standard hatfokozatú sebességváltó
teszi jól kihasználhatóvá.
Az X-TRAIL koncepciója
A 2000-es Párizsi Autószalonon bemutatott prototípus látványát megőrző
kompakt, áramvonalas forma a 21. század designját mutatja. Tágas, modern
enteriőr áll vele összhangban. Az ötajtós modellben kényelmesen elfér négy
felnőtt, az aktív, sokoldalú életstílushoz szükséges poggyásszal együtt.
Az X-TRAIL a teljes célszerűség jegyében készült, és demonstrálja a Nissan
tapasztalatát a 4x4-es autók építésében. A nagy csomagtartó különleges
burkolata például kivehető és lemosható, ha hegyi kerékpárt vagy kiránduló
holmit szállítottunk. A hátsó üléstámla alagútja olyan bőséges méretű,
hogy át lehet dugni rajta négy hódeszkát is, a műszerfali italtartó pedig
hűti vagy melegíti italunkat. A variálható, stílusos örömét nem rontják
le a hagyományos személyautók hátrányai, kompromisszumai. Az X-TRAIL mindennapi
autó, hét közben lehet vele munkába járni és bevásárolni, hét végén és
szabadságon pedig akármilyen úton vagy terepen kalandozni. Az X-TRAIL érzelmi
és gyakorlati szálakkal kötődik tulajdonosához. Fiatal vezetői nagyra értékelik
elsőrangú menettulajdonságait és terepjáró képességét, amelyek jóvoltából
nagyszerűen megállja a helyét a városi forgalomban és a hegyekben, a sípályánál
is. Az X-TRAIL globális autó, négy kontinensen kapható. Japánban 2000.
novembere óta értékesítik, a vártnál is nagyobb sikerrel. Európában 2001.
szeptemberével jelenik meg.
Főbb jellemzők:
• Az elsőrangú terepjáró képesség és a személyautós menettulajdonságok
kétféle járműjelleg tökéletes ötvözetévé teszik az X-TRAIL típust a kompakt
kategóriában.
• Fejlett, elektronikus vezérlésű ALL MODE összkerékhajtás – kategória-újdonság.
• Két új motor: a kifinomult, 2.0 literes, négyhengeres, 16 szelepes
DOHC benzines, két kiegyensúlyozó tengellyel, és a 2.2 literes, közös nyomócsövű,
közvetlen befecskendezésű turbódízel, tökéletesített M-Fire technikával.
• Először jelenik meg hatfokozatú sebességváltó a 2.2 literes turbódízellel.
A 2.0 literes benzineshez ötfokozatú manuális és elektronikus vezérlésű,
négyfokozatú automatikus erőátvitel között lehet választani.
• A kategória élvonalát képviselő, a felső középkategóriáéhoz fogható
aktív és passzív biztonsági felszerelés.
• Az új ESP+ (Electronic Stability Programming) rendszer magába foglalja
a Nissan Fékasszisztenst, a blokkolás- és kipörgésgátlót, az aktív differenciálzárat,
az elektronikus fékerő-elosztót (EBD) és az ALL MODE 4X4 rendszert, így
gyakorlatilag mindenféle viszonyok között fenntartja uralmunkat a jármű
felett.
• Az ABS-szel, EBD-vel és a Nissan Fékasszisztenssel kiegészített négy
tárcsafék a kategória legrövidebb fékútját eredményezi.
• Kompakt külméretű ötajtós karosszéria, négy felnőtt és poggyászuk
elhelyezésére alkalmas, nagy, modern és variálható belső térrel.
• Újszerű megoldások, például a műszerfal közepére helyezett műszerek,
vagy a kocsi sokoldalúságát fokozó, kiemelve lemosható csomagtér-padló.
ALL MODE 4X4 rendszer
Egyéb
új műszaki megoldások mellett fejlett összkerékhajtást kapott az X-TRAIL.
A Nissannál kifejlesztett ALL MODE 4X4 rendszer elektronikája késedelem
nélkül juttat mindig megfelelő hajtóerőt az egyes kerekekre, ezáltal mindenféle
viszonyok között biztonságos, könnyed vezetést tesz lehetővé. Kompakt összkerékhajtású
autóban ez az első elektronikus hajtómű, amely ugyanazon az elven működik,
mint a Skyline GT-R rendszer.
Több hobbiterepjáró automatikus összkerékhajtása kétszivattyús rendszerű,
amelyben az egyik tengely kipörgése kelti a nyomást, amely a másik tengelyre
juttatja a teljesítményt. Ez a rendszer néhány kerékfordulatnyi késedelemmel
működik. A Nissan ALL MODE berendezése ezzel szemben azonnal érzékeli a
tapadás csökkenését, és legfeljebb néhány szögfoknyi túlfogást enged meg
az egyes kerekeknek.
Normál útviszonyok között elsőkerék-hajtású az autó, ami kiküszöböli
az energiaveszteséget, és üzemanyagot takarít meg. Amint azonban a legcsekélyebb
túlforgást érzékeli az elektronika, megosztja a hajtást a két tengely között.
|