Megújult a
Nissan X-Trail
Az európai
piacon a harmadik legnépszerűbb terepjáró
- Megjelent
az új 136 lóerős dízelmotor.
- Az autó
új, opcióként kapható DVD-alapú navigációs rendszert kapott.
- Átalakult
néhány külső- és belső stíluselem tovább emelve az X-Trail minőségét.
A
Nissan X-Trail 2001-es bemutatása óta az európai piacon a harmadik legkelendőbb
terepjáró. Eleganciája, kényelme, kiváló felszereltsége és kimagasló műszaki
tulajdonságai révén egyre népszerűbb a vásárlók körében. A gyár mérnökei
most először hajtottak végre néhány változtatást a 4x4-es terepjárón.
A Nissan apró,
ám annál fontosabb változásokat hajtott végre az X-Trail-en.
Az új, 136 lóerős
2.2 literes közös nyomásterű dízelmotor nagyobb teljesítményt és nyomatékot
kínál. A sokoldalú új, DVD alapú navigációs rendszer, a praktikus hátsó
teherháló és a vadonatúj kesztyűtartó az utasok kényelmét szolgálja.
Az
új dízelmotoron egyesítették a legújabb common rail technológiát nagynyomású
hajtóanyag-befecskendezéssel, szabályozható turbófeltöltővel és a korábbinál
nagyobb intercoolerrel. Ezeknek köszönhetően a 2.2-es dizelmotor teljesítményét
a korábbi 114 lóerőről és 270 Nm nyomatékról 136 lóerőre és 314 Nm-re növelték.
Az X-Trail külső
változásai közül a legfeltűnőbb az átalakított hűtőrács, de megújultak
a lökhárítók és a hátsó lámpák is, illetve új krómozott kilincsekkel szerelték
fel az autót. A lökhárítók megváltoztatásával a jármű teljes hossza 4510
mm-ről 4455 mm-re csökkent – ezzel egy sokkal mozgékonyabb külsőt kölcsönözve
az X-Trail-nek.
Az utastérben
megújult a belső kárpit az üléspárnákkal együtt. Modern hangelnyelő anyagokat
alkalmaznak a műszerfal mögött a motorháztető és a padlólemez alatt. Ezekkel
a változtatásokkal az X-Trail tovább növelte a benne utazók luxusérzetét.
Az X-Trail, mely
elsősorban a fiatal, aktív családok kedvence, megjelenésének és műszaki
tulajdonságainak köszönhetően méltán került a kategória legjobbjai közé.
Műszaki különlegességei közül kiemelkedik az elektronikusan vezérelt ALL-Mode
4x4-es rendszer, mely automatikusan vált két- és négykerékhajtás között,
az út- és sebességviszonyok függvényében.
Az új X-Trailnek
szinte megszámlálhatatlan a vezető munkáját segítő berendezése. Ilyenek
például az ESP+, a legújabb stabilizációs egység, amely érzékelve a kerekek
fordulatszámát, a csúszó vagy a kipörgő kerekek útját kiigazítja, hozzá
szabályozza a fék működését. Az ESP+ összeköttetésben áll az elektromos
gázpedállal, a differenciállal, az ABS-sel, az elektromos fékerő elosztóval
(EBD), a Nissan Brake Assisst-tal (fékasszisztens), illetve a vontatás
szabályzóval (TCS).
|