Az új
Almera Tíno
A
Nissan az 1999-es Genfi Autószalonon mutatja be az új egyterû
Almera változat, a Tíno európai kivitelét.
A minden tekintetben új Almera modell kiugróan új
vonalat képvisel a különbözõ igényeknek
megfelelõ adoptálhatóság tekintetében.
Az új modellt két piacra fejlesztették ki, a japán
változat már kapható, az európai igényeknek
megfelelõen kialakított modell gyártásának
elõkészítésén még dolgoznak a
fejlesztõk.
Az európai Tíno kulcsfontosságú
abban a 4 modellváltozatból álló új
Almera sorozatban,
melyet jövõre dobnak piacra Európában. Az új
5 ülésû modell belsõ terének kialakítása
közel 3 éves intenzív kutatómunka eredménye.
A tervezõk ennek alapján messzemenõkig figyelembe
vették a variák („egyterû autók”) tipikus használóinak
autózási és szállítási szokásait.
Így például egyedülálló megoldásként
20 különálló és különféle
méretû tároló helyet alakítottak ki az
autó belsejében. A C kategóriába tartozó
variák közül a Tíno büszkélkedhet a
legnagyobb csomagtérrel.
A
Barcelonában gyártandó új variáknál
a belsõ kialakítás mellett a külsõre is
nagy hangsúlyt fektettek. A tudatos külsõ design és
az egyedülálló belsõ kialakítás
együttese által a Nissan Almera Tíno bátran veheti
fel a versenyt kategóriájának más modelljeivel
– s ezen belül is a felsõ régióban elhelyezkedõkkel
– szemben.
A spanyolországi Nissan Motor Iberica által
gyártandó Almera Tíno a Nissan elsõ olyan európai
gyártású autója lesz, amely a Nissan új
egységesített padlólemezei közül az elsõre
(az ún. MS - kis/közepes - méretûre) épül.
A gyártás ésszerûsítésének
jegyében a Nissan a 21. században 5 új, magas technikai
színvonalat képviselõ padlóvázra építi
világszerte új modelljeit.
A sokoldalú belsõ
tér
A Tíno belsõ terének kialakításakor
- melynek utolsó simításait jelenleg a Nissan európai
(angliai és spanyolországi) fejlesztõ központjaiban
végzik - elsõsorban az európai vásárlók
igényeit célozták meg, figyelembe véve a legkülönfélébb
kívánságokat, amelyek egy család utazása
és autóhasználata során felmerülhetnek.
Az autó elõnyei
közül érdemes néhányat kiemelni:
Az Almera Tíno kategóriájában
a legnagyobb rakodótérrel rendelkezõ autó.
Az 5 ülés kihasználásakor is 440 literes a hasznos
csomagtér, amely az elõretolható hátsó
üléseket elmozdítva 550 literre nõ. A hátsó
ülések eltávolítása után 1030 liter
nagyságú rakodótér alakítható
ki az autó belsejében.
A hátsó 3 ülés vízszintesen
lehajtható, ezáltal kényelmes kétszemélyes
ággyá alakíthatók,
de a csomagtér növelése érdekében egészen
elõre is hajthatók. A hátsó szélsõ
ülések teljesen el is távolíthatók. A
két hátsó szélsõ ülés legfeljebb
20 cm-rel elõrecsúsztatható. Az állítási
lehetõség mellett az ülések helyzete ráadásul
a padlón kialakított több rögzítési
pont közül az adott célnak a leginkább megfelelõt
kiválasztva is változtatható, így például
kényelmes négyülésû autóvá
alakítható a Tíno. A hátsó ülések
helyzetét egyébként nem kevesebb, mint 24 féleképpen
lehet alakítani.
Az ülések nagyon könnyûek, így
egyszerû õket kivenni. A hátsó szélsõ
üléseket a biztonsági gyermekülések rögzítésére
alkalmas ISOFIX rögzítési pontokkal látták
el. Különleges reteszelõ szerkezet eredményezi,
hogy a hátsó ülések háttámláit
a kivett ülés visszahelyezésekor mindaddig nem lehet
visszaállítani, amíg az ülések nincsenek
a pontos helyükre rögzítve.
A hátsó ülések alatt és
a lábtérben a padlóba beépítve is találunk
csomagteret. Ebben a tárolótérben elmozdítható
kosarak találhatók, amelyek megkönnyítik a háziasszonyok
dolgát bevásárláskor, vagy ebben helyezhetõk
el a gyerekjátékok.
Az elsõ üléseknél is elegendõ
csomagtér található, többek között
az ülések alatt A/4 méretû tálcák
vannak beépítve, amelyekben kiválóan tárolható
a mobil telefon, napszemüveg, iratok stb. Nem maradt el természetesen
a hagyományos pohártartó tálca, az újság-
és térképtartó oldalzseb, illetve háló
sem.
Három multifunkcionális térelválasztó
is található az autóban. Ezek az elemek egyrészt
védik a padlóburkolatot, rögzítik a csomagokat
a padlóhoz, másrészt polccá is átalakíthatóak,
amelyeken bármit tárolhatunk. A csomagteret fedõ,
a belátást gátló fedél többszörösen
összehajtható, így a hátsó ülésrõl
is hozzá lehet férni a csomagtérhez, de az autóból
kivéve a térelválasztó piknik-tálcaként
is használható.
Külsõ design
Az európai és a japán formatervezõk
közösen alakították ki a Tíno vonalvezetését.
A törésvonalak, fény-árnyék hatások
használata olyan külsõt eredményezett, amely
által az autó sportos, ugyanakkor egyben szolid is. Az autó
dinamizmusát hangsúlyozza az öv-vonal, az oldalablakok
alatti bemélyítés, valamint a küszöb lendülete.
A nagy fényszórók, az álló
helyzetû hátsó lámpák formavilága
különleges megjelenést ad az autónak. A nagy, finoman
formált elsõ összetett fényszórók
formai egységet képeznek az elsõ sárvédõkkel,
a motorházfedéllel, a hagyományos, repülõ
szárnyat mintázó Nissan hûtõráccsal
és a lökhárítóval. A magasra szerelt hátsó
lámpáknak az érdekes megjelenésen túl
az az elõnye, hogy jobban láthatóak, továbbá
kevésbé vannak kitéve parkoláskor, koccanáskor
a sérülés veszélyének.
Új padlólemez
Az új Almera Tíno a Nissan új, ésszerûsített
és egységesített padlólemezeire épülõ
modellsorozatának az elsõ európai gyártású
tagja. A Nissan a jelenlegi 25-rõl 2005-ig 5-re csökkenti a
különbözõ kategóriájú, és
a világ különbözõ helyein - Japánban,
az Egyesült Államokban és Európában -
gyártandó modelljeinek alapját képezõ
padlólemezek számát. Ezáltal a tervezés
és a gyártás hatékonyságát és
rugalmasságát növeli, s egyben csökkenti a költségeket.
A Tíno ugyanarra a padlólemezre épül,
mint amely az angliai Sunderlandben 2000-tõl gyártandó
új Almera alapjául is szolgál.
Az európai Almera Tínót kizárólag
a Nissan barcelonai gyárában állítják
elõ, ahol 70 milliárd pezeta (mintegy 110 milliárd
forint) értékû beruházást végeznek
az új modell kifejlesztése és gyártásának
technológiai elõkészítése érdekében.
|