.
.
A Nissan
a 2004-es Párizsi Motor Shown
A
szeptember végén megrendezésre kerülő párizsi nemzetközi autó-kiállításon
(katt a logójára!) a Nissan számos
új, és mostanában átdolgozott autóval jelentkezik. Bemutatkozik az új Pathfinder,
mégpedig az egyterű európai változata, a 350Z roadster változata, mely
jövőre jelenik meg a kontinens piacán. Ott lesz továbbá az Amerikában már
átütő sikert aratott Murano európai verziója, és az tüzelőanyagcellás X-Trail.
Pathfinder
Jövő
márciusban jelenik meg az európai piacon a márka kínálati palettáját szélesítő
terepjáró a Pathfinder SUV. A Pathfinder, a 2003-ban Frankfurban
bemutatott Dunehawk koncepcióautó utódja. A háromsoros ülésből, a második
és a harmadik lehajtható, így hatalmas csomagtér alakítható ki. A harmadik
sor üléssel együtt (ha ezt bennhagyják) is óriási a csomagtere. Az
utasok kényelmét szolgálja a felnyitható hátsó ajtó is, mely a csomagok
berakodását könnyíti.
Az autó erőforrása a Nissan új,
nagy hatékonyságú 2.5 literes négyhengerű YD turbodízel motorja. A második
generációs motornál olyan technológiát alkalmaztak, amely lehetővé teszi
a kis károsanyag-kibocsátást. Noha a Pathfinder, az X-Trailből már jól
ismert, All Mode 4x4-es továbbfejlesztett rendszerét kapta, az új technikai
megoldásoknak köszönhetően országúton is dinamikus, limuzinos teljesítményt
nyújt.
All
Mode 4x4 váltója - amely az X-trail továbbfejlesztett váltója - magas szintű
off-road képességekkel ruházza fel. Az All-Mode váltónak köszönhetően,
a vezető erőfeszítés nélkül választhat négy különböző beállítás közül.
A választó kapcsoló elfordításával, egy valódi 4x4-es beállítását kapja,
ám ehhez külön váltókart nem kell kezelnie.
Kiváló a Pathfinder felszereltsége
és technológiai színvonala. Extraként hátsó parkoló kamera, intelligens
kulcs rendszer is rendelhető hozzá.
További különlegességei a Xenon
mennyezet lámpák, a prémium hifi rendszer, a műholdas navigáció Közlekedés
Üzenet Csatornával (TMC) és hangfelismeréssel, a bőr kárpit, a kétcsatornás
klíma mely a kocsi első és hátsó felét is megfelelő hőmérsékleten tartja.
350Z Roadster
A világszerte már nagy népszerűségnek
örvendő 350Z sport kupé, európai roadster változata is Párizsban debütál.
Akár a kupét, a nyitott tetejű változatot is a Nissan már legendás hírű
3,5 literes VQV6-os erőforrása hajtja, melynek teljesítménye 280
Le, maximális nyomatéka, pedig 363 Nm. Mint a kupét, a roadstert
is, a legendás 3.5-litre VQ V6 motor hajtja, melynek teljesítménye 209
kW (280 Le), maximális nyomatéka 363 Nm. Annak ellenére, hogy valódi nyitott
sportkocsival állunk szemben, az utastér hifi berendezésének hanghatása
tökéletes, köszönhetően a motor szellőző járatai és kipufogó csöve új kiképzésének.
A roadster magában foglalja a kupé
sikeres tulajdonságait és vonzerejét, felfokozott vezetési élményt kínál,
a klasszikus "szél a hajban" érzéssel.
Murano
Az
Amerikában már rendkívül sikeres Murano európai verzióját is Párizsban
mutatják be. Az autó látványos keresztezése a 4x4-es technikának és a sportkocsis
külsőnek. A Nissan többszörös díjnyertes 3.5-litres VQV6-os motorja
hajtja, csak úgy, mint a 350Z kupét és roadstert. Amerikai változatához
képest 1600 módosítást hajtottak végre az európai piacra készülő autóban,
hogy ezzel is szolgálják a kontinens autósainak igényeit.
A Murano szegmensében páratlan a
folyamatosan változtatható erőátvitel, amely hat sebességfokozatú kézi
váltást tesz lehetővé. Az erőátvitel a már jól bevált elektronikusan vezérelt,
4x4-es All Mode rendszerű. A Murano csupán egyetlen változatban árusítják
majd Európában, de rendkívül gazdag alapfelszereltséggel.
Benne foglaltatik a műholdas navigációs
rendszer, Közlekedés Üzenet Csatornával (TMC), mely az aktuális útinformációkkal
szolgál a vezetőnek, a színes parkoló kamera, a high-end Bose hangrendszer,
a bi-Xenon mennyezetlámpák és bőr belső.
Patrol
Szinte megszámlálhatatlan az a technikai
újdonság, mellyel felruházták az új Patrolt. Jelentős külső és belső módosításainak
köszönhetően töretlenül folytathatja sikeres útját a 4x4-es szegmensben.
Az autó arculata teljesen megváltozott, elöl és hátul egyaránt. Nevéből
eltűnik a GR-jelzés. Motorja is új, egy háromliteres turbodízel erőforrás.
Az arculatváltás mellett legnagyobb változást az autó utasterében hajtották
végre. Igaz, a Patrol továbbra is a kemény terepjárók kategóriájába tartozik,
belseje mégis kényelmesebb, "lakhatóbb" lett. A korábbi változatnál lényegesen
nagyobb a komfortja, a felszereltsége, finomabbak a kabin anyagai.
X-TRAIL
(tüzelőanyagcellás FCV változat)
A gyár mérnökei jelentős fejlesztéseket
hajtottak végre a 2003-as Frankfurti Motor Shown bemutatott Nissan X-Trail
FCV-n. A jelenleg bemutatásra kerülő jármű annál lényegesen jobb technikai
paraméterekkel és eredményekkel rendelkezik.
Micra
Ráncfelvarráson esett át a Nissan
népszerű kisautója a Micra. Apróbb külső és utastérbeli változtatásai mellett
még több - korábban csupán magasabb kategóriás kocsikban használt - technikai
újdonságot kapott.
Külsején azonnal szembe tűnnek
az új első index lámpák, és az új, 15 collos abroncsokra tervezett hétküllős
felni.
Az utastérben még kényelmesebbek
lettek az első. A kényelem növelését szolgálja a CD távirányítás és a fedélzeti
komputer is.
Pickup
A Nissan partner kapcsolatba lépett
a Hobie Cat-tel a katamarán hajók egyik élenjáró gyártójával, hogy közreműködését
kérje az új, speciál kivitelű modellek kifejlesztésében.
Az átdolgozott Primerat és az X-trailt
is Párizsban mutatják be.
|