VISSZA:Vissza a Volkswagen menübe
        .
        .
        A Nissan a 2004-es Párizsi Motor Shown

        A szeptember végén megrendezésre kerülő párizsi nemzetközi autó-kiállításon (katt a logójára!) a Nissan számos új, és mostanában átdolgozott autóval jelentkezik. Bemutatkozik az új Pathfinder, mégpedig az egyterű európai változata, a 350Z roadster változata, mely jövőre jelenik meg a kontinens piacán. Ott lesz továbbá az Amerikában már átütő sikert aratott Murano európai verziója, és az tüzelőanyagcellás X-Trail. 

        Pathfinder

        Jövő márciusban jelenik meg az európai piacon a márka kínálati palettáját szélesítő  terepjáró a Pathfinder SUV.  A Pathfinder, a 2003-ban Frankfurban bemutatott Dunehawk koncepcióautó utódja. A háromsoros ülésből, a második és a harmadik lehajtható, így hatalmas csomagtér alakítható ki. A harmadik sor üléssel együtt (ha ezt bennhagyják) is óriási  a csomagtere. Az utasok kényelmét szolgálja a felnyitható hátsó ajtó is, mely a csomagok berakodását könnyíti. 

        Az autó erőforrása a Nissan új, nagy hatékonyságú 2.5 literes négyhengerű YD turbodízel motorja. A második generációs motornál olyan technológiát alkalmaztak, amely lehetővé teszi a kis károsanyag-kibocsátást. Noha a Pathfinder, az X-Trailből már jól ismert, All Mode 4x4-es továbbfejlesztett rendszerét kapta, az új technikai megoldásoknak köszönhetően országúton is dinamikus, limuzinos teljesítményt nyújt. 

        All Mode 4x4 váltója - amely az X-trail továbbfejlesztett váltója - magas szintű off-road képességekkel ruházza fel. Az All-Mode váltónak köszönhetően, a vezető erőfeszítés nélkül választhat négy különböző beállítás közül. A választó kapcsoló elfordításával, egy valódi 4x4-es beállítását kapja, ám ehhez külön váltókart nem kell  kezelnie. 

        Kiváló a Pathfinder felszereltsége és technológiai színvonala. Extraként hátsó parkoló kamera, intelligens kulcs rendszer is rendelhető hozzá. 

        További különlegességei a Xenon mennyezet lámpák, a prémium hifi rendszer, a műholdas navigáció Közlekedés Üzenet Csatornával (TMC) és hangfelismeréssel, a bőr kárpit, a kétcsatornás klíma mely a kocsi első és hátsó felét is megfelelő hőmérsékleten tartja.

        350Z Roadster

        A világszerte már nagy népszerűségnek örvendő 350Z sport kupé, európai roadster változata is Párizsban debütál. Akár a kupét, a nyitott tetejű változatot is a Nissan már legendás hírű 3,5 literes VQV6-os erőforrása hajtja, melynek teljesítménye  280 Le, maximális nyomatéka, pedig 363 Nm. Mint a kupét, a  roadstert is, a legendás 3.5-litre VQ V6 motor hajtja, melynek teljesítménye 209 kW (280 Le), maximális nyomatéka 363 Nm. Annak ellenére, hogy valódi nyitott sportkocsival állunk szemben, az utastér hifi berendezésének hanghatása tökéletes, köszönhetően a motor szellőző járatai és kipufogó csöve új kiképzésének. 
        A roadster magában foglalja a kupé sikeres tulajdonságait és vonzerejét, felfokozott vezetési élményt kínál, a klasszikus "szél a hajban" érzéssel. 

        Murano

        Az Amerikában már rendkívül sikeres Murano európai verzióját is Párizsban mutatják be. Az autó látványos keresztezése a 4x4-es technikának és a sportkocsis külsőnek.  A Nissan többszörös díjnyertes 3.5-litres VQV6-os motorja hajtja, csak úgy, mint  a 350Z kupét és roadstert. Amerikai változatához képest 1600 módosítást hajtottak végre az európai piacra készülő autóban, hogy ezzel is szolgálják a kontinens autósainak igényeit. 

        A Murano szegmensében páratlan a folyamatosan változtatható erőátvitel, amely hat sebességfokozatú kézi váltást tesz lehetővé. Az erőátvitel a már jól bevált elektronikusan vezérelt, 4x4-es All Mode rendszerű. A Murano csupán egyetlen változatban árusítják majd Európában, de rendkívül gazdag alapfelszereltséggel.  
        Benne foglaltatik a műholdas navigációs rendszer, Közlekedés Üzenet Csatornával (TMC), mely az aktuális útinformációkkal szolgál a vezetőnek, a színes parkoló kamera, a high-end Bose hangrendszer, a bi-Xenon mennyezetlámpák és bőr belső.

        Patrol

        Szinte megszámlálhatatlan az a technikai újdonság, mellyel felruházták az új Patrolt. Jelentős külső és belső módosításainak köszönhetően töretlenül folytathatja sikeres útját a 4x4-es szegmensben.  Az autó arculata teljesen megváltozott, elöl és hátul egyaránt. Nevéből eltűnik a GR-jelzés. Motorja is új, egy háromliteres turbodízel erőforrás. Az arculatváltás mellett legnagyobb változást az autó utasterében hajtották végre. Igaz, a Patrol továbbra is a kemény terepjárók kategóriájába tartozik, belseje mégis kényelmesebb, "lakhatóbb" lett. A korábbi változatnál lényegesen nagyobb a komfortja, a felszereltsége, finomabbak a kabin anyagai. 

        X-TRAIL (tüzelőanyagcellás FCV változat)

        A gyár mérnökei jelentős fejlesztéseket hajtottak végre a 2003-as Frankfurti Motor Shown bemutatott Nissan X-Trail FCV-n. A jelenleg bemutatásra kerülő jármű annál lényegesen jobb technikai paraméterekkel és eredményekkel rendelkezik. 

        Micra

        Ráncfelvarráson esett át a Nissan népszerű kisautója a Micra. Apróbb külső és utastérbeli változtatásai mellett még több - korábban csupán magasabb kategóriás kocsikban használt - technikai újdonságot kapott. 
        Külsején azonnal szembe tűnnek az új első index lámpák, és az új, 15 collos abroncsokra tervezett hétküllős felni.  

        Az utastérben még kényelmesebbek lettek az első. A kényelem növelését szolgálja a CD távirányítás és a fedélzeti komputer is.

        Pickup

        A Nissan partner kapcsolatba lépett a Hobie Cat-tel a katamarán hajók egyik élenjáró gyártójával, hogy közreműködését kérje az új, speciál kivitelű modellek kifejlesztésében.  

        Az átdolgozott Primerat és az X-trailt is Párizsban mutatják be.