VISSZA:Vissza a Volkswagen menübe

        .
        Új négyhengerű motorokat és új CVT váltót fejlesztett a Nissan

        Az újdonságok idén ősszel Japánban egymás után, folyamatosan kerülnek bevezetésre a márka kisautóiba.

        Új benzines 4 hengerű motorok
         

        A két újonnan fejlesztett motor, (1,5 literes HR15DE és 2 literes MR20DE) egyaránt négyhengerű, és a Nissan-Renault együttműködésében készült, így mindkét cég személyautóiban használják majd azokat.
        A HR15DE motor, a Nissan teljesen új, Tiida nevű modelljében fog bemutatkozni, melyet Japánban már idén ősszel forgalmaznak. Az MR20DE motor elsőként egy későbbi időpontban, de még idén megjelenő kisbuszba kerül. Mindkét erőforrás új, közös technológiák sorát vonultatja fel, s készítésükkor a hajtóanyag-takarékosság és a jobb gyorsulóképesség kombinációjára törekedtek. 

        A takarékosság és a nyomaték növelésére az alábbi technológiai eljárásokat alkalmazták: 
        Lerövidítették az égési időt és növelték a termikus hatásfokot, mégpedig az égéstérbe áramló gáz útjának javításával. A motorok tervezésekor a világ legfejlettebb technológiáit alkalmazták a súrlódás csökkentésére. Például a hengerfuratok és a tükörsima felületű főtengely, illetve a csapágyak csapjainak felületi megmunkálásához új, speciális gyártási technológiát vezettek be. 

        Új CVT XTRONIC váltó


        Az újonnan kifejlesztett CVT tovább növeli a váltó már jól ismert előnyeit. Különösképpen a váltás gyorsasága javult, mégpedig az elektromos és a hidraulikus vezérlőszervek fejlesztése által. Főként ez, és a szélesebb áttételi határok jelentősen javítják a fogyasztási és gyorsulási értékeket.