.
Új négyhengerű
motorokat és új CVT váltót fejlesztett a Nissan
Az újdonságok
idén ősszel Japánban egymás után, folyamatosan kerülnek bevezetésre a márka
kisautóiba.
Új benzines 4 hengerű
motorok
A két újonnan fejlesztett motor,
(1,5 literes HR15DE és 2 literes MR20DE) egyaránt négyhengerű, és a Nissan-Renault
együttműködésében készült, így mindkét cég személyautóiban használják majd
azokat.
A HR15DE motor, a Nissan teljesen
új, Tiida nevű modelljében fog bemutatkozni, melyet Japánban már idén ősszel
forgalmaznak. Az MR20DE motor elsőként egy későbbi időpontban, de még idén
megjelenő kisbuszba kerül. Mindkét erőforrás új, közös technológiák sorát
vonultatja fel, s készítésükkor a hajtóanyag-takarékosság és a jobb gyorsulóképesség
kombinációjára törekedtek.
A
takarékosság és a nyomaték növelésére az alábbi technológiai eljárásokat
alkalmazták:
Lerövidítették az égési időt és
növelték a termikus hatásfokot, mégpedig az égéstérbe áramló gáz útjának
javításával. A motorok tervezésekor a világ legfejlettebb technológiáit
alkalmazták a súrlódás csökkentésére. Például a hengerfuratok és a tükörsima
felületű főtengely, illetve a csapágyak csapjainak felületi megmunkálásához
új, speciális gyártási technológiát vezettek be.
Új CVT XTRONIC váltó
Az újonnan kifejlesztett CVT tovább
növeli a váltó már jól ismert előnyeit. Különösképpen a váltás gyorsasága
javult, mégpedig az elektromos és a hidraulikus vezérlőszervek fejlesztése
által. Főként ez, és a szélesebb áttételi határok jelentősen javítják a
fogyasztási és gyorsulási értékeket.
|