Nissan újdonságok Genfben

350Z európai bemutatója, Evalia a családi koncepció autó, a ráncfelvarrott Tino és sok más érdekesség

A Genfi Auto Show az év első fontos, európai autós eseménye. 
A világ gyárai itt mutatják be legújabb modelljeiket, illetve azokat a tanulmányautókat, amelyek többségéből később kifejlesztik a széria érett változatot. 

A Nissan, megújulási tervének célkitűzéseit követve, számos újdonsággal lepi meg Genfben a márka rajongóit. 
A terv dinamizmusára mi sem jellemző jobban, mint az a tény, hogy 18 hónap alatt a Nissan négy teljesen új modellt – Primera, X-Trail, Micra, 350Z – fejlesztett ki és dobott piacra Európában. 



A kiállítás egyik különlegessége a 280 lóerős, Brembo-fékes sportkocsi, a 350Z, melynek érdekessége, hogy versenyautós műszaki tulajdonságai mellett, utastere kényelmes és számos praktikus elemmel büszkélkedhet, poggyásztere pedig – más sport autókhoz mérten – viszonylag tágas. Orrészét – akár a versenyautókét – poliuretánnal töltött acél csövekkel erősítették meg. 

A Nissan Evalia a márka új, – eddig aligha látott komforttal felszerelt - családi egyterűje. Különlegességei például az elektromos működtetésű tolóajtók, az infra-tolatókamera, a hűtött ételtárolók és a beépített mikrosütő. Belső tere sokféleképpen variálható, üveg panoráma teteje pedig élménytelivé teszi az utazást. Specialitása a kivehető, háromkerekű kocsivá alakítható gyermekülés. A műszerfalba épített, kombinált hűtő-mikro rendszerbe az autó utasai a Nissan website-járól rendelhetnek harapnivalót. Az Evalia az X-Trail 2,5 literes erőforrását kapta hétfokozatú CVT kormányváltóval. Beépített hifi-berendezései – rádió, magnó, DVD, a tetőről lenyitható képernyővel, távirányítóval a hátsó ülésről is működtethetők. 
 
 

A Nissan 4x4-esek közül Genfben szerepel az új tetőkerettel, lámpákkal felszerelt, háromféle motorral (2,5 és 2 literes benzines, 2,2 dízel) bemutatkozó X-Trail. Továbbá az új, 3 literes turbodizel motorral szerelt Terrano, melynek újdonságai például az aktív fejtámla, az oldallégzsákok és a hátsó ülések lehajtható asztallapjai. Az ötvenkét éves, mégis örökifjú luxus terepjáró a Patrol GR az eddiginél is robosztusabb külsőt kapott. A mégtöbb luxussal felszerelt belső tér kialakításánál nagy hangsúlyt kapott az új, minőségi anyagok felhasználása, több tárlóhely kialakítása. 

A megújult Patrol GR többek között újfajta bőrüléseket és 6 lemez befogadására alkalmas CD-váltót is kapott. A Pickup újdonsága egyebek mellett a 17 colos kerék, a karoszéria színére fújt megerősített bukókeret és az 50 kilogrammig terhelhető tetősín.

A Micra, az Almera, az Almera Tino és a Primera új fejlesztésű, dCi common-rail rendszerű, dízel erőforrást kaptak. A Micrat 1,5 literes (48 és 60 kW-os), az Almerat 1,5 és 2,2 literes (60 és 100 kW-os),  a Tinot 2,2 literes (82 és 100 kW-os), a Primerat 1,9 literes (88  és 102 kW-os) dízel motorral szerelték fel. A Micra már megjelenésekor óriási sikert aratott a piacon. Rövidebb, szélesebb és magasabb lett elődjénél, továbbá megnövelték a tengelytávját. Ennek köszönhetően jelentősen tágasabb, kényelmesebb lett és sokkal gazdagabban felszerelt. 

Az Almera Tino ráncfelvarrásának része a Primerából már ismert multimédiás N-form műszerfal, melynek tartozéka a fedélzeti computer, a tolatókamera, az 5,8 colos képernyő. Opcióként felszerelik 7 hüvelykes színes képernyővel és DVD alapú navigációs rendszerrel. A Genfben kiállított 2,2 literes dizel Primerának átdolgozták a befecskendező rendszerét. Ennek eredménye, hogy teljesítménye 93 kW-ról 102-re nőtt, nyomatéka pedig 280 Nm-ról 314-re. A Primera Tekna változatát új biztonsági extrával – guminyomás ellenőrzővel – is felszerelték.