Nissan
újdonságok Genfben
350Z európai bemutatója,
Evalia a családi koncepció autó, a ráncfelvarrott Tino és sok más érdekesség
A
Genfi Auto Show az év első fontos, európai autós eseménye.
A világ
gyárai itt mutatják be legújabb modelljeiket, illetve azokat a tanulmányautókat,
amelyek többségéből később kifejlesztik a széria érett változatot.
A Nissan,
megújulási tervének célkitűzéseit követve, számos újdonsággal lepi meg
Genfben a márka rajongóit.
A terv
dinamizmusára mi sem jellemző jobban, mint az a tény, hogy 18 hónap alatt
a Nissan négy teljesen új modellt – Primera, X-Trail, Micra, 350Z – fejlesztett
ki és dobott piacra Európában.
A
kiállítás egyik különlegessége a 280 lóerős, Brembo-fékes sportkocsi, a
350Z,
melynek érdekessége, hogy versenyautós műszaki tulajdonságai mellett, utastere
kényelmes és számos praktikus elemmel büszkélkedhet, poggyásztere pedig
– más sport autókhoz mérten – viszonylag tágas. Orrészét – akár a versenyautókét
– poliuretánnal töltött acél csövekkel erősítették meg.
A
Nissan Evalia a márka új, – eddig aligha látott komforttal
felszerelt - családi egyterűje. Különlegességei például az elektromos működtetésű
tolóajtók, az infra-tolatókamera, a hűtött ételtárolók és a beépített mikrosütő.
Belső tere sokféleképpen variálható, üveg panoráma teteje pedig élménytelivé
teszi az utazást. Specialitása a kivehető, háromkerekű kocsivá alakítható
gyermekülés. A műszerfalba épített, kombinált hűtő-mikro rendszerbe az
autó utasai a Nissan website-járól rendelhetnek harapnivalót. Az Evalia
az X-Trail 2,5 literes erőforrását kapta hétfokozatú CVT kormányváltóval.
Beépített hifi-berendezései – rádió, magnó, DVD, a tetőről lenyitható képernyővel,
távirányítóval a hátsó ülésről is működtethetők.
A
Nissan 4x4-esek közül Genfben szerepel az új tetőkerettel, lámpákkal felszerelt,
háromféle motorral (2,5 és 2 literes benzines, 2,2 dízel) bemutatkozó X-Trail.
Továbbá az új, 3 literes turbodizel motorral szerelt Terrano,
melynek újdonságai például az aktív fejtámla, az oldallégzsákok és a hátsó
ülések lehajtható asztallapjai. Az ötvenkét éves, mégis örökifjú luxus
terepjáró a Patrol GR az eddiginél is robosztusabb külsőt
kapott. A mégtöbb luxussal felszerelt belső tér kialakításánál nagy hangsúlyt
kapott az új, minőségi anyagok felhasználása, több tárlóhely kialakítása.
A
megújult Patrol GR többek között újfajta bőrüléseket és 6 lemez befogadására
alkalmas CD-váltót is kapott. A Pickup újdonsága egyebek mellett a 17 colos
kerék, a karoszéria színére fújt megerősített bukókeret és az 50 kilogrammig
terhelhető tetősín.
A Micra,
az Almera, az Almera Tino és a Primera
új fejlesztésű, dCi common-rail rendszerű, dízel erőforrást kaptak. A Micrat
1,5 literes (48 és 60 kW-os), az Almerat 1,5 és 2,2 literes (60 és 100
kW-os), a Tinot 2,2 literes (82 és 100 kW-os), a Primerat 1,9 literes
(88 és 102 kW-os) dízel motorral szerelték fel. A Micra már megjelenésekor
óriási sikert aratott a piacon. Rövidebb, szélesebb és magasabb lett elődjénél,
továbbá megnövelték a tengelytávját. Ennek köszönhetően jelentősen tágasabb,
kényelmesebb lett és sokkal gazdagabban felszerelt.
Az Almera Tino
ráncfelvarrásának része a Primerából már ismert multimédiás N-form műszerfal,
melynek tartozéka a fedélzeti computer, a tolatókamera, az 5,8 colos képernyő.
Opcióként felszerelik 7 hüvelykes színes képernyővel és DVD alapú navigációs
rendszerrel. A Genfben kiállított 2,2 literes dizel Primerának átdolgozták
a befecskendező rendszerét. Ennek eredménye, hogy teljesítménye 93 kW-ról
102-re nőtt, nyomatéka pedig 280 Nm-ról 314-re. A Primera Tekna változatát
új biztonsági extrával – guminyomás ellenőrzővel – is felszerelték.
|