.
A MINI
GYÁR OXFORDBAN
.
A
BMW Csoport oxfordi gyárában megkezdték az új MINI karosszériagyártó műhelyének
és a gyártósornak az összeszerelését. Az elmúlt nyolc hétben a Rover 75-ös
gyártósort teljesen szétszerelték és átköltöztették a Phoenix Konzorcium
longbridge-i gyárába. Az új Mini gyártásához szükséges berendezéseket pedig
Longbridgeből Oxfordba szállították. Így sikeresen lezárult az első fele
annak a kivételes logisztikai kihívásnak, hogy a két gyár termelését átcseréljék
Az elmúlt években mintegy 280 millió
fontot fektetett a BMW az oxfordi gyár modernizálásába, amely magában foglalta
egy teljesen új fényező műhely létrehozását 80 millió fontért, valamint
a karosszéria összeállító műhely és a gyártósor felújítását. A további
fejlesztések között egy Integrált Logisztikai Központ és egy Minőségi Központ
is az elkészült autók számára. A fejlesztések kivitelezésében kulcsfontosságú
szerepet játszottak a brit beszállítók.2001 kora nyarán beindul az új Mini
gyártása, és a BMW addig további 230 millió fontot fektet be gépekbe és
infrastruktúrába.
Évente
100,000 db Mini fog készülni Oxfordban, ezzel mintegy 2500 embernek adva
munkát. A gyár infrastruktúráját úgy alakítják ki, hogy el tudja látni
akár a gyártókapacitás megduplázódását, vagyis évi 200,000 Mini gyártását
is.
Az
oxfordi gyár felépítése meg fog felelni a BMW termelési stratégiájának,
aminek a lényege az, hogy a gyártást a BMW Csoport más termékeire is át
tudják állítani. Ez a rugalmasság lényeges szerepet játszik a BMW gyárak
nagyfokú termelékenységében.
„A Minit Oxfordban a legújabb
BMW-s technológia, valamint a BMW szigorú minőségi és gyártási szabványai
alapján fogjuk gyártani”, nyilatkozta Dr. Herbert Diess, az oxfordi
gyár vezetője. „Munkásaink már a Rover 75-össel bebizonyították, hogy
képesek a BMW minőség szállítására.” |