A Mercedes-Benz
bemutatja a Vianót és az új Vitót
Viano: a V-osztályt leváltó kisbusz-sorozat
Vito: dobozos és kombi felépítményű szállítójármű
Messzemenő biztonság
Három hosszméret kétféle tengelytávval
Ötféle motor és hátsókerékhajtás
A Mercedes-Benz modelljeire jellemző markáns
forma
Egyéni igényekhez igazodó modellváltozatok
és felszereltségi csomagok
A
DaimlerChrysler folytatja modelloffenzíváját: a jelenlegi V-osztály, a
Vito F és a Vito Marco Polo átadja helyét az új Mercedes-Benz Viano család
tagjainak. A párhuzamos fejlesztés eredményeképp velük együtt megszületett
a Vito sorozat új dobozos felépítményű és kombi változata is. Az új modellek
jóval sokrétűbb felhasználási lehetőséget kínálnak elődeiknél. Mindkét
sorozat tagjai háromféle hosszal (4.748-5.223 mm), két különböző tengelytávval
(3.200 mm és 3.400 mm) kaphatók, a Viano négy-, a Vito pedig ötféle motorral.
A hajtóműkínálat két ill. három CDI-erőforrásból (65 kW/88 LE-110 kW/150
LE) és két hathengeres benzinmotorból (140 kW/190 LE és 160 kW/218 LE)
áll, az erőátvitel feladatát hatsebességes kézi vagy ötfokozatú automata
váltó látja el.
Aktív és passzív biztonság
A
Viano és a Vito párhuzamos fejlesztése során kiemelten fontos szempont
volt a maximális aktív és passzív biztonság. Az ennek érdekében választott
hátsókerékhajtás súlyterheléstől függetlenül hatékonyabb tapadást garantál.
Azáltal, hogy hosszában vannak beépítve a motorok, már a konstrukciós fázisban
lehetőség nyílt a passzív biztonság fokozására. Mindkét sorozat modelljei
gyárilag négy tárcsafékkel (elöl 300 mm átmérőjű, 28 mm széles belső hűtésű,
hátul 296 mm átmérőjű, 10 mm vastag tömör tárcsák találhatók) és elektronikus
stabilitásfelügyelő rendszerrel (ESP) készülnek. Utóbbi magában egyesíti
az ABS, a kipörgésgátló (ASR), az elektronikus fékerőelosztó és a hidraulikus
fékasszisztens funkcióit.
Valamennyi
ülőhelyhez hárompontos biztonsági öv tartozik. A vezető és a jobb oldali
első utas ezen felül övfeszítő és överőhatároló, valamint teljes méretű
légzsák védelmét élvezi (utóbbi az utas esetében opcionális felszerelés).
Az utasoldalra ezen felül két légzsák, valamint fejlégzsák, a feláras komfortülésekhez
pedig újfajta Thorax-légzsák rendelhető.
Jellegzetesen Mercedes-Benz
A
Viano és a Vito külseje alapján egyértelműen a Mercedes-Benz modelljeként
azonosítható be. Vonalvezetésük jóval lendületesebb, mint elődeiké. Fényszóróik,
hűtőrácsuk, az első lökhárítótól a szélvédőig vezető esztétikus orr-rész,
valamint ennek harmonikus folytatása összetéveszthetetlen megjelenést kölcsönöz
nekik. Farukat nagy méretű, függőlegesen álló lámpatestek határozzák meg.
Utasterük is teljesen megújult. Míg a Vitoé a munkavégzéshez nélkülözhetetlen
praktikusság szolgálatában áll, a Vianoé igényes kialakításával hívja fel
magára a figyelmet.
Mercedes-Benz Viano
A műszerfal példás ergonómiájának és a kezelőszervek logikus elrendezésének
köszönhetően könnyen eligazodik a vezető a Vianóban. A váltó jól kézre
álló karja a középkonzolba van beépítve. Jól látható helyre került és egyértelmű
jelzéseket ad a kombinált műszeregység. A gyári kormánykerék helyett többfunkciós
volán is rendelhető - az AMBIENTE modellváltozathoz alapáron jár. A gazdag
alapfelszereltség igény szerint bőrkárpitozással, állófűtéssel vagy különféle
hifi- és navigációs rendszerekkel egészíthető ki.
Az utastérben praktikus sínrendszer szolgál az ülések elhelyezésre,
25 milliméterenkénti elcsúsztatására, és szavatolja egyúttal a belső szabad
alakíthatóságát. A különálló ülések és az egybefüggő üléssorok háttámlái
egyaránt előre hajthatók, és valamennyi ülés egészében előre is billenthető.
Elrendezésük tetszőlegesen megválasztható, akár szembe is fordíthatók egymással.
A TREND, a FUN és az AMBIENTE modellváltozat családi, szabadidős vagy
üzleti célú felhasználás lehetőségét kínálja az ügyfeleknek. A Vianónak
ezenkívül a hétköznapokban is kiválóan használható lakóbusz változata is
létezik (MARCO POLO). A különböző hosszméretek és modellváltozatok párosításaiból
rendkívül széles, sokrétű kínálat áll össze. Ezen felül bárki kedvére választhat
igényeinek megfelelő extrafelszereltséget a Business, Life és Bike felszereltségi
csomagok segítségével.
Mercedes-Benz Vito
A Vito dobozos felépítményű változata áru- és anyagszállításra, kombi
kivitele pedig professzionális személyszállításra és vegyes szállítási
feladatokra való. A Vito kombi (UNI) modellváltozat hat személy és rengeteg
áru egyidejű továbbítására alkalmas.
A háromféle hosszal és kétfajta magassággal kérhető karosszéria akár
6,49 m3 rakomány (eddig legfeljebb 4,8 m3) és 2.897 mm hosszú tárgyak szállítását
teszi lehetővé. Az oldalsó tolóajtók úgy vannak méretezve, hogy oldalról
euro-raklapokat is be lehessen helyezni a csomagtérbe targoncával. A kerékdobok
között 1.277 mm hasznos szélesség áll rendelkezésre, így akár három euro-raklap
is elfér egymás mögött.
Mivel az új Vito kombi változata is háromféle hosszúságú karosszériával
kérhető, a vezetőn kívül akár nyolc utas és 970 liternyi poggyász is elfér
benne. A kellemes környezetet kínáló utastér, a hárompontos biztonsági
övekkel felszerelt, sokféleképpen állítható ülések, valamint sok egyéb
esztétikus és hasznos részlet igényes szállóvendégek ideális szállítójárművévé
vagy a buszpark érdekes tagjává teheti az új Vitót.
Piaci bevezetés
Bár a Viano és a Vito hivatalosan csak a Düsseldorfi Lakóautó Szalonon
(2003. augusztus 29.-szeptember 7.), a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon
(2003. szeptember 13-21.) és az Amszterdami Haszonjármű Kiállításon (RAI)
(2003. október 17-25.) mutatkozik be a nagyközönségnek, már június közepén
kezdetét veszi az értékesítésük. 2003. őszétől kezdődően fokozatosan váltják
le a V-osztályt és a jelenlegi Vitót. Az új modellek a Daimler Chrysler
vitoriai (Spanyolország) üzemében készülnek, a korábbinál kétszer nagyobb
gyártófelületen. Előállításukban 550 korszerű robot, új fényezőberendezés,
új összeszerelősor és új minőségbiztosítási rendszer működik közre.
A hazai közönség először a budapesti Autószalonon találkozhat az új
Vitóval, majd magyarországi bevezetése késő ősszel várható.
A jobb
oldalon az első három fotó a V osztály tagját mutatja, az összes többi
az új Vito-t
|